  • 1. Data: 2005-08-24 09:03:39
    Temat: sposob na regularnego dluznika
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Okazalo sie przypadkiem, ze prezes firmy, ktora nie wyplacila mi
    pieniedzy za wykonane zlecenie, ma dlugi u wielu innych osob, w tym
    takze z poprzednio prowadzonej dzialalnosci. Niektorym instytucjom
    winien jest pokazne kwoty i nic sobie z tego nie robi. W jaki sposob
    grupa poszkodowanych osob/firm moze wystapic przeciwko dluznikowi, by
    skutecznie zastopowac jego dzialania? Nie chodzi tu juz nawet o
    odzyskanie pieniedzy. Po prostu warto by bylo zastopowac praktyki
    uskuteczniane od dluzszego czasu przez wspomnianego czlowieka.

    --
    Pozdrawiam: BbT

  • 2. Data: 2005-08-24 11:51:56
    Temat: Re: sposob na regularnego dluznika
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    BbT napisał(a):

    > Po prostu warto by bylo zastopowac praktyki
    > uskuteczniane od dluzszego czasu przez wspomnianego czlowieka.

    pozew o zapłatę -> wniosek o ogłoszenie upadłości
    -> zawiadomienie o przestepstwie z art. 286 § 1 kk

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 3. Data: 2005-08-24 12:38:14
    Od: "Czarny" <c...@e...pl>

    ...ale:

    pozew o zapłatę -> opłata sądowa
    wniosek o ogłoszenie upadłości --> zaliczka na pokrcie kosztów postępowania
    upadłościowego
    zawiadomienie o przestepstwie z art. 286 § 1 kk --> koszt listu poleconego
    :-)

  • 4. Data: 2005-08-24 12:46:02
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Użytkownik "MarcinS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > pozew o zapłatę -> wniosek o ogłoszenie upadłości
    > -> zawiadomienie o przestepstwie z art. 286 § 1 kk

    Nieźle jest zanim się zacznie działać w kupie na rzecz upadłości zupełnie
    indywidualnie rozeznać się w majątku delikwenta, podać go do sądu i wpisać
    się na jakąś hipotekę celem zabezpieczenia powództwa (o ile delikwent ma
    jakieś nieruchomości)
    To zwiększa szansę odzyskania kasy na wypadek upadłości. Zwłaszcza, jeśli
    majątek nie jest wystarczający do zabezpieczenia wszystkich roszczeń.

    --
    Paweł

  • 5. Data: 2005-08-24 14:01:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BbT" <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be> napisał w
    wiadomości news:430c37ed$1@news.home.net.pl...

    Jak rozumiem, to jesteś jedną z tej grupy osób. Zastanów się, czy
    warto działać w grupie. Dokąd gość prowadzi jakąś tam działalność, to
    perswazją, groźbami i negocjacjami masz szansę chociaż część tych
    pieniędzy odzyskać. Jeśli wystrzelicie z armaty, to "ugotujecie"
    dłużnika, bo nikt z nim interesów już robić nie będzie, więc i on na
    spłatę nie zarobi.

    Co do zasady, w przypadkach podobnych do opisanego przez Ciebie
    najczęściej można dowieść przestępstwa. Może to być oszustwo (art. 186
    kk), jeśli dłużnik w chwili zaciągania zobowiązań utracił już płynność
    finansową, albo któreś z przestępstw przeciwko wierzycielom (art. 300
    i nast. kk)