  • 1. Data: 2005-08-23 22:41:37
    Temat: Współwłasność pojazdu w dowodzie rejestracyjnym
    Od: "Roman" <r...@g...pl>

    Skończyło mi się miejsce w dowodzie rejestracyjnym na wpisy przeglądów
    więc muszę wyrobić nowy.
    W nowym dowodzie chciałbym wpisać żonę jako współwłaściciela pojazdu? Jak
    mam to załatwić? Czy musi być jakaś umowa z żoną czy nie i czy wiążą sie z
    tym jakieś dodatkowe opłaty?

    Roman

  • 2. Data: 2005-08-23 23:54:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    Sporządzić umowę darowizny. Zwykła kartka papieru. Jeśli ten pojazd
    nie jest jakiś potwornie drogi, to podatku nie będzie. Ale zeznanie
    musi żona wypełnić. Na tej podstawie wydział komunikacji po prostu
    przerejestruje pojazd na Was obydwojga. Tu już opłat nie jestem
    pewien.

  • 3. Data: 2005-08-24 07:47:33
    Od: Shield <u...@g...9o.pl>

    > Sporządzić umowę darowizny. Zwykła kartka papieru. Jeśli ten pojazd
    > nie jest jakiś potwornie drogi, to podatku nie będzie. Ale zeznanie
    > musi żona wypełnić.

    Nie jestem pewien, ale czy w tym przypadku żona nie jest cały czas
    współwłaścicielem (oczywiście zakładając, że samochód został kupiony w
    trakcie trwania związku małżeńskiego i małżonkowie nie mają rozdzielności
    majątkowej)?

    --
    Pozdrawiam,
    Shield.

  • 4. Data: 2005-08-24 08:28:57
    Od: "Roman" <r...@g...pl>

> [...]
    > współwłaścicielem (oczywiście zakładając, że samochód został kupiony w
    > trakcie trwania związku małżeńskiego i małżonkowie nie mają

    Tak byłoby najlepiej i najlogiczniej. Tylko czy sam fakt trwania związku
    małżeńskiego wystarczy do tego żeby w nowym dowodzie rejestracyjnym wpisać
    obojga małżonków jako właścicieli samochodu?
    Przecież oczywiste jest że ta darowizna części auta to fikcja, bo jest ono
    od początku używane i przeze mnie i przez żonę. Teraz sytuacja jest taka
    że ja jako pracownik firmy ubezpieczeniowej mam zniżkę 20% na OC a żona
    jej nie ma. Ale żeby ją dostać to muszę figurować w dowodzie
    rejestracyjnym jako właścieciel albo chociaż współwłaściciel pojazdu.

    Roman

  • 5. Data: 2005-08-24 08:33:13
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Roman napisał(a):
> [...]
    > jej nie ma. Ale żeby ją dostać to muszę figurować w dowodzie
    > rejestracyjnym jako właścieciel albo chociaż współwłaściciel pojazdu.
    Ale po co wpisywac zone do dowodu? Wspolwlacicielem jest bo samochod
    jest ich majatkiem wspolnym (jesli byl kupiony za wspolne pieniadze, nie
    ma rozdzielnosci itp). A co do znizek w OC - w gazetach i na
    pl.misc.samochody bylo juz kiedys ze zonie automatem przepisywane sa
    znizki meza

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2005-08-24 09:44:46
    Od: Shield <u...@g...9o.pl>

    > A co do znizek w OC - w gazetach i na
    > pl.misc.samochody bylo juz kiedys ze zonie automatem przepisywane sa
    > znizki meza

    Moja Mama po śmierci Taty automatycznie dostała taką samą zniżkę w OC,
    chociaż nigdy wcześniej nie była wpisana do dowodu rejestracyjnego.

    --
    Pozdrawiam,
    Shield.

  • 7. Data: 2005-08-24 10:07:10
    Od: "Roman" <r...@g...pl>

    > Moja Mama po śmierci Taty automatycznie dostała taką samą zniżkę w OC,
    > chociaż nigdy wcześniej nie była wpisana do dowodu rejestracyjnego.

    To jest oczywiste przy zniżkach za bezszkodowość ale w moim przypadku
    chodzi o zniżkę pracowniczą. Moja żona jest wpisana do dowodu rej. jako
    właściciel ale nie pracuje w tej firmie ubezpieczeniowej która daje zniżki
    swoim pracownikom. Natomiast ja jestem pracownikiem tej firmy ale nie ma
    mnie w dowodzie rej.
    Chodzi o to żeby się w tym nowym dowodzie rej. znaleźć choćby jako
    współwłaściciel. Wtedy moja firma da mi tą zniżkę. Problem tylko w tym jak
    to najprościej i najtaniej zrobić.

    Roman

  • 8. Data: 2005-08-24 10:22:45
    Od: Shield <u...@g...9o.pl>

    > Chodzi o to żeby się w tym nowym dowodzie rej. znaleźć choćby jako
    > współwłaściciel. Wtedy moja firma da mi tą zniżkę. Problem tylko w tym jak
    > to najprościej i najtaniej zrobić.

    Ja na Twoim miejscu po prostu zadwoniłbym do Wydziału Komunikacji w Twoim
    Urzędzie Gminy lub Miasta i zapytał jak wygląda procedura wpisania do
    dowodu rejestracyjnego współmałżonka (który de facto jest współwłaścicielem
    jeśli samochód należy do majątku wspólnego).

    --
    Pozdrawiam,
    Shield.

  • 9. Data: 2005-08-24 10:29:29
    Od: "Roman" <r...@g...pl>

    > Ja na Twoim miejscu po prostu zadwoniłbym do Wydziału Komunikacji w
    Twoim
    > Urzędzie Gminy lub Miasta i zapytał .........

    Dzięki wszystkim. Tak właśnie będę musiał zrobić

    Roman

  • 10. Data: 2005-08-24 13:46:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Shield" <u...@g...9o.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > współwłaścicielem (oczywiście zakładając, że samochód został kupiony
    > trakcie trwania związku małżeńskiego i małżonkowie nie mają

    Jeśli nawet jest, a samochód nie stanowi majątku odrębnego męża, to
    uważam, że wyprostowanie obecnie tego faktu dokumentacyjnie i
    wyjaśnienie z jakiego powodu kiedyś tam sporządzono tak, a nie
    inaczej umowę kupna będzie nieproporcjonalnie skomplikowane w stosunku
    do wagi problemu i możliwości praktycznego uregulowania tego w opisany
    przeze mnie sposób.

    Jeśli samochód stanowi współwłasność, to tak powinna być sporządzona
    faktura lub umowa i tak od początku powinien on zostać zarejestrowany.