  • 31. Data: 2015-09-22 11:39:15
    Temat: Re: Prawo pracy ;-) Co jest korzystniejsze dla pracodawcy?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Sep 2015 11:02:32 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Lepsze, ponieważ skoro brak kasy, to tym bardziej będzie jej brak na
    > podatki i składki pracownika, nawet po uwzględnieniu, że się trochę
    > zmniejszy swoje zaliczki na podatek.

    Rotfl! już nie mam więcej pytań... faktycznie nie prowadziłeś nigdy
    biznesu...

    --
    Marek

  • 32. Data: 2015-09-22 11:41:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-22 o 11:39, Marek pisze:

    > Rotfl! już nie mam więcej pytań... faktycznie nie prowadziłeś nigdy
    > biznesu...

    Ależ wyjaśnij, pokaż obliczenia jak opodatkując ZUSowo pracownika się
    polepsza cash flow firmy a nie tylko się głupio turlasz (takie dziecinne
    zabawy więcej o tobie mówią niż o mnie).

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2015-09-22 11:59:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Sep 2015 11:41:26 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > polepsza cash flow firmy a nie tylko się głupio turlasz (takie
    dziecinne
    > zabawy więcej o tobie mówią niż o mnie).

    Pozwól, że przypomnę kontekst mojej wypowiedzi: opowiedziałem
    przypadek kogoś a nie swój. New znam szczegółów ani okoliczności i
    specyfiki jego biznesu, które uzasadniałby czy mu się to opłaciło czy
    nie. Powtarzam tylko to co mi powiedział, bardziej mu się opłaca
    jawnie płacić niż pod stołem.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2015-09-22 12:01:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-22 o 11:59, Marek pisze:
> [...]
    > biznesu, które uzasadniałby czy mu się to opłaciło czy nie. Powtarzam
    > tylko to co mi powiedział, bardziej mu się opłaca jawnie płacić niż pod

    A ja skomentowałem, że to musi być jakiś błąd księgowego, w sumie nic
    nadzwyczajnego.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2015-09-22 12:05:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-22 11:59, Marek pisze:
> [...]
    > biznesu, które uzasadniałby czy mu się to opłaciło czy nie. Powtarzam
    > tylko to co mi powiedział, bardziej mu się opłaca jawnie płacić niż pod

    I może to być prawdą, jeśli prowadzi pełną księgowość, a nie działa w
    branży, gdzie może dużo rzeczy wrzucić sobie w straty (np zepsute
    jedzenie) to potrzebuje kosztów, żeby nie płacić podatku dochodowego,
    szczególnie, że gdzies musi dodatkowo ukryc ksiegowo wyplyw gotówki na
    te wypłaty.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 36. Data: 2015-09-22 13:16:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-09-22, Marek <f...@f...com> wrote:
    > że
    > niżby
    >
    > "płacić zus" to pojecie ogólne i mylące. Bo przy pełnyn uzusowieniu
    > zus płaci się w części ze składki z pensji pracownika oraz część
    > społecznego dokłada ze swojej kasy pracodawca (nie w każdym przypadku
    > bo to zależy od statusu pracownika). Gdy się ma pracowników bez
    > "pełnego zusu" nic nie szkodzi mieć ich "na legalu" a oni mają
    > przynajmniej zdrowotne.

    No to obliczenia:

    1. oZUSowane:

    Pracownik dostaje 2000 netto, koszt firmy 3350,49 "brutto brutto" (ZUS i PIT).
    Firma dzięki temu ma mniej do zapłaty podatku dochodowego w wysokości: 637 zł,
    ale musi zapłacić całość, czyli 3350,49 wpłat powyżej.

    2. Pod stołem.

    Pracownik dostaje 2000 zł "opodatkowanych" pieniędzy pod stołem, czyli sumaryczny
    "koszt" dla płacącego to ok. 2469 zł, czyli firma odprowadzi podatek 469 zł,
    a 2000 zł przejdzie do ręki pracownika gotówką.

    A teraz pokaż mi proszę case odwrotny.

    Użycie terminu "pracowników bez pełnego ZUS" sugeruje formę samozatrudnienia,
    czyli rozliczenia firma-firma, a wtedy jest faktycznie jak mówisz, ale wtedy
    *NIE* mamy dotycznienia z pracownikami, więc występuje klasyczne pomieszanie
    pojęć. :P

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 37. Data: 2015-09-22 13:45:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-09-22 o 11:37, Liwiusz pisze:
    > Nic, bo pracodawca dzieł nie zawiera.

    Dzięki byłeś bardzo pomocny ;-)

  • 38. Data: 2015-09-22 13:47:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Sep 2015 13:16:33 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    wrote:
> [...]
    ale wtedy
    > *NIE* mamy dotycznienia z pracownikami, więc występuje klasyczne

    Od kiedy umowa-zlecenie jest formą samozatrudnienia?
    A kto powiedział, że mówimy o umowie o pracę? W um-zlec nie mają
    pełnego zusu np. studenci do 26 roku życia, oraz zatrudnieni gdzieś
    indziej na etacie.

    --
    Marek

  • 39. Data: 2015-09-22 14:29:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-09-22, Marek <f...@f...com> wrote:
    > samozatrudnienia,
    > ale wtedy
    > pomieszanie
    >

    > Od kiedy umowa-zlecenie jest formą samozatrudnienia?

    A od kiedy zleceniobiorca jest pracownikiem?

    > A kto powiedział, że mówimy o umowie o pracę?

    Ty. Używając terminu "pracownik".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 40. Data: 2015-09-22 16:30:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-09-22 o 13:16, Wojciech Bancer pisze:

> [...]
    > "koszt" dla płacącego to ok. 2469 zł, czyli firma odprowadzi podatek 469 zł,
    > a 2000 zł przejdzie do ręki pracownika gotówką.

    Sporo firm ma nieopodatkowane dochody i z nich płaci pracownikowi
    robiącemu na czarno. Dla takiej firmy wydatek to suma zapłacona
    pracownikowi na rękę i nic innego.