  • 1. Data: 2015-09-20 08:58:16
    Temat: Prawo pracy ;-) Co jest korzystniejsze dla pracodawcy?
    Od: z <...@...pl>

    Która z poniższych forma zapłaty jest korzystniejsza dla pracodawcy?
    - pod stołem
    - faktura
    - umowa o działo z 50% kosztem uzyskania przychodu.
    Kwota do 3 tyś. netto

  • 2. Data: 2015-09-20 12:07:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-09-20 o 08:58, z pisze:
> [...]
    > - pod stołem
    > - faktura
    > - umowa o działo z 50% kosztem uzyskania przychodu.

    Przy tej kwocie to bez znaczenia.

  • 3. Data: 2015-09-20 14:37:30
    Od: the_foe <t...@w...pl>

> [...]
    > - pod stołem
    > - faktura
    > - umowa o działo z 50% kosztem uzyskania przychodu.

    oczywiscie, ze faktura bo sobie odliczysz VAT, który i tak wziął na
    siebie "pracownik".

    --
    @foe_pl

  • 4. Data: 2015-09-20 15:00:40
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > - pod stołem
    > - faktura
    > - umowa o działo z 50% kosztem uzyskania przychodu.

    A skąd weźmie na to "pod stołem". Jak to rozliczy?
    Z prywatnej kieszeni? NIe opłaca się bo zapłacił już od tego podatek,
    ewentualnie zapłaci w kwietniu.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 5. Data: 2015-09-20 15:11:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-09-20 o 15:00, Stokrotka pisze:

    > A skąd weźmie na to "pod stołem". Jak to rozliczy?
    > Z prywatnej kieszeni? NIe opłaca się bo zapłacił już od tego podatek,
    > ewentualnie zapłaci w kwietniu.

    Właśnie zakwestionowałaś sens szarej strefy :-)

  • 6. Data: 2015-09-20 15:12:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-09-20 o 14:37, the_foe pisze:

    > oczywiscie, ze faktura bo sobie odliczysz VAT, który i tak wziął na
    > siebie "pracownik".

    Już widzę jak ten "co się mieści w 3 tysiącach" będzie vatowcem :-)

  • 7. Data: 2015-09-20 16:20:43
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > oczywiscie, ze faktura bo sobie odliczysz VAT, który i tak wziął na
    > siebie "pracownik".
    A to już zależy od pracodawcy. Jeśli ma w US wieczną nadpłatę wynikającą
    ze świadczenia usług obłożonych niższym VAT'em niż standardowy, przy
    zakupie materiałów po normalnych stawkach, to może on jednak woleć
    "pracownika" do którego "pensji" nie musi dopłacać VAT :-)

    Maciek

  • 8. Data: 2015-09-20 18:07:49
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-09-20 o 16:20, Maciek pisze:
> [...]
    > zakupie materiałów po normalnych stawkach, to może on jednak woleć
    > "pracownika" do którego "pensji" nie musi dopłacać VAT :-)

    jak to dopłaca? On płaci wspomniane 3 tysiaki za fakturę którą wystawił.
    A "pracownik" się cieszy bo zamiast 2157 zł na ręke ma 2440 i jeszcze
    moze sobie odliczyć paliwo na samochod z kratką ;)

    --
    @foe_pl

  • 9. Data: 2015-09-20 20:16:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 września 2015 18:07:53 UTC+2 użytkownik the_foe napisał:

    > jak to dopłaca? On płaci wspomniane 3 tysiaki za fakturę którą wystawił.
    > A "pracownik" się cieszy bo zamiast 2157 zł na ręke ma 2440 i jeszcze
    > moze sobie odliczyć paliwo na samochod z kratką ;)
    I płacić za księgową, użerać siě z USem, nie mieć urlopôw itp.
    Fajna rada. Kapitalistyczna;)

  • 10. Data: 2015-09-20 20:29:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-09-20 o 20:16, Kris pisze:

    > I płacić za księgową, użerać siě z USem, nie mieć urlopôw itp.
    > Fajna rada. Kapitalistyczna;)

    Pytanie dotyczyło pracodawcy a nie pracownika.