  • 1. Data: 2015-09-16 00:27:20
    Temat: zwrot weksla
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Witam

    Podpisując umowę o współprace z pewną firmą (korporacja) podpisano im
    również weksel "in blanco"
    Po zakończeniu współpracy jakoś nie kwapią się z jego zwrotem.
    Na ponaglenia reagują w stylu "nie ma osoby odpowiedzialnej - urlop" lub
    wkrótce odeślemy.

    Jak to wyglądy od strony prawa wekslowego - czy można ich w jakikolwiek
    sposób pociągnąć do odpowiedzialności ?

    najlepiej tak by zabolało ;)

  • 2. Data: 2015-09-16 00:45:41
    Temat: Re: zwrot weksla
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-09-15 o 00:27, pilocik pisze:
> [...]
    > wkrótce odeślemy.
    >
    > Jak to wyglądy od strony prawa wekslowego - czy można ich w jakikolwiek

    On był całkowicie "in blanco", czy choć cokolwiek w niego wpisano?

  • 3. Data: 2015-09-16 07:00:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-16 o 00:27, pilocik pisze:
> [...]
    > wkrótce odeślemy.
    >
    > Jak to wyglądy od strony prawa wekslowego - czy można ich w jakikolwiek

    Zaboleć to może boleć co najwyżej Ciebie...
    Uzyskanie faktycznego zwrotu weksla to już będzie sukces.

    Od strony prawa wekslowego wygląda to tak, że weksel możesz otrzymać jak
    za niego zapłacisz, a jak nie zapłacisz, to nie otrzymasz. Nad
    wyjątkowymi sytuacjami typu weksel kaucyjny prawo wekslowe się zbytnio
    nie rozwodzi, pozostawiając ustalenia stronom.

    http://www.remitent.pl/jak-odzyskac-od-wierzyciela-s
    woj-weksel-in-blanco/6263

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2015-09-16 09:04:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 16 Sep 2015 00:27:20 +0200, pilocik napisał(a):

> [...]
    > wkrótce odeślemy.
    >
    > Jak to wyglądy od strony prawa wekslowego - czy można ich w jakikolwiek

    A co na temat zwrotu weksla wpisałeś do zawartej umowy wekslowej? Jeśli
    nic to nie muszą zwracać.

  • 5. Data: 2015-09-16 10:16:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-16 o 09:04, jureq pisze:
    > A co na temat zwrotu weksla wpisałeś do zawartej umowy wekslowej? Jeśli
    > nic to nie muszą zwracać.

    To akurat jest nadinterpretacja. Obowiązek zwrotu weksla może jak
    najbardziej wynikać z dorozumianych ustaleń pomiędzy stronami, skoro
    potrzeba istnienia zabezpieczenia wekslowego już ustała.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-09-16 15:44:04
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 16 wrz 2015 o 07:00, Liwiusz pisze:
> [...]
    > wyjątkowymi sytuacjami typu weksel kaucyjny prawo wekslowe się zbytnio
    > nie rozwodzi, pozostawiając ustalenia stronom.

    Lechu, a procedura unieważnienia weksla w przypadku braku chęci oddania?

    --
    .B:artek.

  • 7. Data: 2015-09-17 11:15:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Sep 2015 10:16:10 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > najbardziej wynikać z dorozumianych ustaleń pomiędzy stronami, skoro

    "dorozumianych" czyli jakich, wpisanych w umowę? Przecież właśnie
    zawartość umowy sugerował sprawdzić.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-09-17 11:23:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-17 o 11:15, Marek pisze:

    > "dorozumianych" czyli jakich, wpisanych w umowę? Przecież właśnie
    > zawartość umowy sugerował sprawdzić.

    Dorozumianych, czyli nie wpisanych w umowę.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-09-17 13:35:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 17 Sep 2015 11:23:18 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Dorozumianych, czyli nie wpisanych w umowę.

    Jestem bardzo ciekaw dochodzenia praw w sądzie z takich
    "dorozumianych" (przez strony inaczej) ustaleń.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-09-17 13:48:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-17 o 13:35, Marek pisze:

    > Jestem bardzo ciekaw dochodzenia praw w sądzie z takich "dorozumianych"
    > (przez strony inaczej) ustaleń.

    Może się kiedyś twoja ciekawość zaspokoi, w końcu to żadna wiedza tajemna ;)

    --
    Liwiusz