  • 21. Data: 2015-09-22 09:43:06
    Temat: Re: Prawo pracy ;-) Co jest korzystniejsze dla pracodawcy?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-22 o 09:27, Marek pisze:

    > Ma troszkę racji, ostatnio rozmawiałem z gościem, który latami płacił
    > pod stołem ale ostatnio spasowaľ bo uznał, że jednak więcej traci na tym
    > niż zyskuje, taki nieodliczalny "koszt zatrudnienia" zawyża mu pod doch.

    Nie bardzo rozumiem - przecież odliczenie podatku po stronie firmy
    generuje i tak naliczenie podatku po stronie pracownika. Fakt, że trochę
    mniej, bo koszty uzyskania przychodu, ale dochodzą jeszcze potężne
    ZUSowskie nawisy.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2015-09-22 09:54:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Sep 2015 09:43:06 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    trochę
    > mniej, bo koszty uzyskania przychodu, ale dochodzą jeszcze potężne

    Jakoś księgowy mu to wyliczył, że jednak się to mu nie opłaca. To
    zależy od kwot i konkretnej sytuacji. Taką decyzję wyjścia z "cienia"
    sprowokowała też starsza kadra, która jednak wolała mieć opłacane
    składki zus.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2015-09-22 09:58:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-22 o 09:54, Marek pisze:
> [...]
    > od kwot i konkretnej sytuacji. Taką decyzję wyjścia z "cienia"
    > sprowokowała też starsza kadra, która jednak wolała mieć opłacane

    Jeśli rzeczywiście strata odliczenia swojego podatku powoduje większe
    koszty niż opłacenie podatku i ZUS pracownikowi, to... czas zmienić
    księgowego. Bo albo nie umie liczyć, albo rażąco źle dobiera sposób
    opodatkowania do przedsiębiorcy.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2015-09-22 10:44:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Sep 2015 09:58:24 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > koszty niż opłacenie podatku i ZUS pracownikowi, to... czas zmienić
    > księgowego. Bo albo nie umie liczyć, albo rażąco źle dobiera sposób

    Nie od każdego pracownika jest ZUS (w części składki jaką ponosi
    pracodawca).

    --
    Marek

  • 25. Data: 2015-09-22 10:46:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-22 o 10:44, Marek pisze:
    > większe
    >
    > Nie od każdego pracownika jest ZUS (w części składki jaką ponosi
    > pracodawca).

    No świetnie. Ale jakbyś czytał to, o czym piszemy, to byś wiedział, że
    księgowy wyliczył, że bardziej się opłaca płacić podateki I ZUS niżby
    płacić pod stołem.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2015-09-22 10:59:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > koszty niż opłacenie podatku i ZUS pracownikowi, to... czas zmienić
    > księgowego. Bo albo nie umie liczyć, albo rażąco źle dobiera sposób

    Z powyższwgo można wywnioskować, że płacenie pod stołem i duży
    wirtualny dochód (a w rzeczywistości brak kasy) to lepsze
    rozwiązanie?

    --
    Marek

  • 27. Data: 2015-09-22 11:02:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-22 o 10:59, Marek pisze:
    > większe
    >
    > Z powyższwgo można wywnioskować, że płacenie pod stołem i duży wirtualny
    > dochód (a w rzeczywistości brak kasy) to lepsze rozwiązanie?

    Lepsze, ponieważ skoro brak kasy, to tym bardziej będzie jej brak na
    podatki i składki pracownika, nawet po uwzględnieniu, że się trochę
    zmniejszy swoje zaliczki na podatek.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2015-09-22 11:15:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Sep 2015 10:46:13 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    że
    > księgowy wyliczył, że bardziej się opłaca płacić podateki I ZUS

    "płacić zus" to pojecie ogólne i mylące. Bo przy pełnyn uzusowieniu
    zus płaci się w części ze składki z pensji pracownika oraz część
    społecznego dokłada ze swojej kasy pracodawca (nie w każdym przypadku
    bo to zależy od statusu pracownika). Gdy się ma pracowników bez
    "pełnego zusu" nic nie szkodzi mieć ich "na legalu" a oni mają
    przynajmniej zdrowotne.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2015-09-22 11:31:43
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-09-20 o 21:52, z pisze:

    > i zastanówmy się nad dwoma opcjami.
    > - pod stołem
    > - umowa o działo z 50% kosztem uzyskania przychodu.

    Co jest lepsze dla pracodawcy?

  • 30. Data: 2015-09-22 11:37:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-22 o 11:31, z pisze: