  • 1. Data: 2015-09-20 12:03:40
    Temat: Podatek, śmierć właściciela.
    Od: Kris <k...@g...com>

    Właściciel nieruchomości zmarł.
    Sprawy spadkowej nie było gdyż dość skomplikowane by to było- kilkunastu ew.
    spadkobierców + inne formalne trudności.

    Gmina za tą nieruchomość pewnie naliczy podatek- dość spory w skali roku bo duży
    metraż budynków niemieszkalnych a za takie są dużo wyższe stawki.
    Pytanie: na kogo wystawi gmina decyzje, kto będzie zobowiązany do zapłaty, co ew
    dalej?

  • 2. Data: 2015-09-20 12:07:23
    Temat: Re: Podatek, śmierć właściciela.
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Gmina powinna zwnioskować do sądu o ustanowienie kuratora spadku, a co zrobi
    to pytaj w gminie.

  • 3. Data: 2015-09-20 12:29:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-09-20 o 12:03, Kris pisze:
> [...]
    > Pytanie: na kogo wystawi gmina decyzje, kto będzie zobowiązany do zapłaty, co ew

    Gmina to się zorientuje ostatnia, że podatnik zszedł był.
    Do tego czasu będzie oczekiwać wpłaty od niego.
    A jak się zorientuje, to pewnie skorzysta z faktu, że obowiązek
    podatkowy ciąży solidarnie na iluś tam hipotetycznych właścicielach i
    będzie
    po kolei wzywać ich do złożenia informacji (jest tam jakiś kwit czy
    formularz do wypełnienia) o posiadanych nieruchomościach
    do wyliczenia podatku. Pierwszy z łapanki będzie musiał decydować
    czy płaci ( i sobie zedrze od współwłaścicieli) czy odrzuca
    ewentualny spadek i po sprawie.

  • 4. Data: 2015-09-20 13:28:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 września 2015 12:29:42 UTC+2 użytkownik cef napisał:

> [...]
    > A jak się zorientuje, to pewnie skorzysta z faktu, że obowiązek
    > podatkowy ciąży solidarnie na iluś tam hipotetycznych właścicielach
    Gmina raczej nie ma pojęcia kto dziedziczy a tym bardziej jak tych ludzi znależć-
    rozsiani po Polsce a i Europie w sumie.

  • 5. Data: 2015-09-20 14:32:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-09-20 o 13:28, Kris pisze:

    > Gmina raczej nie ma pojęcia kto dziedziczy a tym bardziej jak tych ludzi znależć-
    rozsiani po Polsce a i Europie w sumie.

    Dlatego będą "strzelać" do pierwszego z brzegu,
    który się przy nieruchomości pokaże/ujawni.

  • 6. Data: 2015-09-20 14:57:45
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    cef <c...@i...pl> pisze:

    rozsiani po Polsce a i Europie w sumie.

    > Dlatego będą "strzelać" do pierwszego z brzegu,
    > który się przy nieruchomości pokaże/ujawni.

    A to metoda "jedyna (szerzej) stosowana w praktyce" czy "najbardziej
    prawdopodobna"?

    --
    A. Filip
    Z obcego dziecka nigdy nie wyrośnie twój syn. (Przysłowie ormiańskie)

  • 7. Data: 2015-09-20 16:49:01
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    "Normalna" gmina składa w takiej sytuacji wniosek do sądu o stwierdzenie
    nabycia spadku po zmarłym właścicielu.
    Swoją droga warto sprawdzić, czy nie ma jakiejś ulgi w podatku od
    nieruchomości wykorzystywanych na cele inne niż mieszkalne w przypadku
    niewykorzystywania ich w działalności gospodarczej (skoro np. zmarł, czy co
    tam innego wiesz najlepiej), a jesli jest podobna ulga to może trzeba złożyć
    jak najszybciej wniosek o taką przyznanie takiej ulgi?

    -----
    ps.com...

  • 8. Data: 2015-09-20 20:11:47
    Temat: Re: Podatek, ?mierć wła?ciciela.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 września 2015 16:49:02 UTC+2 użytkownik ?ćęłńó?Ľż napisał:
    > "Normalna" gmina składa w takiej sytuacji wniosek do sądu o stwierdzenie
    > nabycia spadku po zmarłym właścicielu.
    Będzie to trudne i kosztowne więc pewno nie zaczną.
    > Swoją droga warto sprawdzić, czy nie ma jakiejś ulgi w podatku od
    > nieruchomości wykorzystywanych na cele inne niż mieszkalne.
    Właśnie wie o to rozchodzi że cele mieszkalne to podatek symboliczny a te m2 inne
    drogo wychodzą. I ulg nie ma,w tym przypadku

  • 9. Data: 2015-09-20 21:30:06
    Temat: Re: Podatek, smierć własciciela.
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    50 zł?

    -----
    ps.com...

  • 10. Data: 2015-09-20 21:44:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 września 2015 21:30:07 UTC+2 użytkownik ?ćęłńó?Ľż napisał:
    > 50 zł?
    Rozwiń proszę. Bo za 50zł to i ja zacznę.