  • 1. Data: 2015-09-17 13:59:14
    Temat: Pełnomocnictwo notarialne?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mama chce przenieść telefon od jednego operatora do innego. Ponieważ
    jest niesprawna i nie może sama iść do punktu obsługi, więc wziąłem od
    niej pełnomocnictwo.
    I tutaj zrobił się problem, bo w punkcie obsługi chcą mieć notarialne, a
    z tego, co wiem, to notarialne jest potrzebne do spraw związanych z
    nieruchomościami ale nie do takiego czegoś. Bez pełnomocnictwa
    notarialnego - won na drzewo!
    Czy operator może sobie wymyślić wewnętrzny przepis wymagający
    pełnomocnictwa notarialnego do czynności, które tego nie wymagają?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-09-17 14:02:23
    Temat: Re: Pełnomocnictwo notarialne?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-17 o 13:59, Jacek pisze:
> [...]
    > Czy operator może sobie wymyślić wewnętrzny przepis wymagający
    > pełnomocnictwa notarialnego do czynności, które tego nie wymagają?

    Ale wymagają pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego, czy tylko z
    podpisem notarialnie poświadczonym? Na pierwszy przypadek nie ma
    uzasadnienia, na drugi tak (operator nie wie, czy podpis pochodzi od
    rzeczywistego mocodawcy).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-09-17 14:05:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-09-17 o 14:02, Liwiusz pisze:

> [...]
    > podpisem notarialnie poświadczonym? Na pierwszy przypadek nie ma
    > uzasadnienia, na drugi tak (operator nie wie, czy podpis pochodzi od
    Tego babka nie rozróżnia. Ma być notarialne i już.
    Na razie poradziłem sobie inaczej, ale zawsze warto wiedzieć, czego mają
    prawo wymagać.
    Jacek

  • 4. Data: 2015-09-17 14:08:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-17 o 14:05, Jacek pisze:

    > Tego babka nie rozróżnia. Ma być notarialne i już.
    > Na razie poradziłem sobie inaczej, ale zawsze warto wiedzieć, czego mają
    > prawo wymagać.
    > Jacek

    Zatem pełnomocnictwo z podpisem notarialnie poświadczonym pewnie by
    wystarczyło.

    Postaw się w sytuacji operatora - wyobraź sobie, że masz Jankowi
    wypłacić 5 tysięcy zł, a tu przychodzi jakiś Ziutek z pełnomocnictwem na
    kartce, której podpisu nie jesteś pewien.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-09-17 14:25:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-09-17 o 14:08, Liwiusz pisze:
    > Postaw się w sytuacji operatora - wyobraź sobie, że masz Jankowi
    > wypłacić 5 tysięcy zł, a tu przychodzi jakiś Ziutek z pełnomocnictwem na
    > kartce, której podpisu nie jesteś pewien.
    Tak też zrobiłem i mordy nie darłem ;-)
    Jacek

  • 6. Data: 2015-09-17 14:35:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >związanych z nieruchomościami ale nie do takiego czegoś. Bez
    >pełnomocnictwa notarialnego - won na drzewo!

    No coz, inne jest niepewne.

    >Czy operator może sobie wymyślić wewnętrzny przepis wymagający
    >pełnomocnictwa notarialnego do czynności, które tego nie wymagają?

    A w ogole musisz gdzies chodzic ?
    To sie chyba teraz telefonicznie zalatwia, przysla kuriera z umowa,
    podpisze, a dalej bedzie przeniesiony ...

    Tak nawiasem mowiac to kurier przyniesie do podpisu bodajze
    pelnomocnictwo dla nowego operatora uprawniajace do zakonczenia umowy
    ze starym - i jakos sie bez notariusza obejdzie :-)

    J.

  • 7. Data: 2015-09-17 14:52:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-17 o 14:35, J.F. pisze:

    > Tak nawiasem mowiac to kurier przyniesie do podpisu bodajze
    > pelnomocnictwo dla nowego operatora uprawniajace do zakonczenia umowy ze
    > starym - i jakos sie bez notariusza obejdzie :-)

    Ale w obowiązkach kuriera - przynajmniej teoretycznie - jest właśnie
    wylegitymowanie osoby, która się podpisuje.

    No i z faktu, że niektórzy takiego zabezpieczenia zaniechują (chyba
    virgin wysyła papiery normalnymi listami i prosi o odesłanie) nie
    oznacza, że jest to praktyka, którą można wymusić na każdym.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2015-09-17 16:42:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale w obowiązkach kuriera - przynajmniej teoretycznie - jest właśnie
    >wylegitymowanie osoby, która się podpisuje.

    Moze i jest, ale skad drugi w szeregu operator ma o tym wiedziec ?
    Od przyszlego operatora dostaje odpowiednie zlecenie/oswiadczenie plus
    kartke z pelnomocnitwem, rownie szemrana jak ta Jacka :-)

    A jednak ta dyspozycje zrealizuje, a Jacka do notariusza odsyla :-)

    No dobra - jest chyba na to jakis przepis, ze wiecej nie trzeba.

    J.

  • 9. Data: 2015-09-18 13:31:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 września 2015 16:42:53 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > A jednak ta dyspozycje zrealizuje, a Jacka do notariusza odsyla :-)
    > No dobra - jest chyba na to jakis przepis, ze wiecej nie trzeba.
    Różnica jest tak ze tu Jacek chce w imieniu mamy podpisać umowę okazując
    pełnomocnictwo podpisane jak twierdzi przez mamę ale w praktyce nie wiadomo przez
    kogo.
    W przypadku umowy podpisywanej w obecności kuriera podpisze ją mama Jacka osobiście,
    w obecności kuriera.

  • 10. Data: 2015-09-18 13:46:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
> [...]
    >praktyce nie wiadomo przez kogo.
    >W przypadku umowy podpisywanej w obecności kuriera podpisze ją mama

    Podpisze umowe oraz pelnomocnictwo, np na wypowiedzenie starej umowy.
    I o ile nowy operator moze wierzy kurierowi, ktorego wybral, to stary
    operator dostanie dyspozycje wystawiona przez nowego w imieniu klienta
    i pelnomocnitwo ... tak samo niepewne jak to pokazane przez Jacka.
    A moze nawet bardziej, bo w obliczu premii za nowego klienta rozne
    rzeczy sie zdarzaly :-)

    J.