  • 11. Data: 2006-05-18 10:37:02
    Temat: Re: Prad przeciw zlodziejom...
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e4hgbg$j1o$1@inews.gazeta.pl>,
    "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    wrote:

    > nie skoro nosil tylko skoro wzial wlasnie przeciw tym osobnikom, nie
    > przekrececaj.

    Niech będzie. To coś zmienia? OIMW ocenia się, czy obrona była adekwatna
    do zagrożenia, a nie - co i po co się nosi w kieszeniach.

    > Mogl wziac rozne rzeczy do orbony wybral noz przy uzyciu
    > ktorego jest wrecz pewnym ze dźgnięty umrze.

    Że jak?

    > http://podnapieciem.onet.pl/1333537,archiwum.html
    > Tak jak w innych sprawach uawazam ze Pan profesor z katedry Prawa
    > zachowuje si emomentami jak 'moherowy beret' (mam tu na mysli kierowanie
    > sie emocjami) tak w tym przypadku bylem pod razeniem .
    >
    > MOgl SKUTECZNIE zglaszac przestepstwa,

    Zgłaszał. Jest napisane tam, gdzie pokazujesz.

    > mogl brac dyktafon nagrywac i
    > zglaszac grozby, mogl kupic paralizator, gaz, rozne rzeczy wybral noz
    > wlasnie w tym celu .. i zabil.

    Jasne. Mógł w ogóle z domu nie wychodzić. Wyszedł, więc jest winny, tak?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 12. Data: 2006-05-18 12:21:13
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):
    > In article <e4hgbg$j1o$1@inews.gazeta.pl>,
    > "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>

    > Niech będzie. To coś zmienia? OIMW ocenia się, czy obrona była adekwatna
    > do zagrożenia, a nie - co i po co się nosi w kieszeniach.

    zmienia jezeli ktos nosi narzedzie w zamiarze dokonania danego czynu,
    tymbardziej jezeli ktos planuje taka reakcje przy przy ataku ze strony
    pewnych osob, a z opowiesci matki tak wlasnie wynikalo.

    "Nie jest dzialaniem w obronie koniecznej stosowanie pewnych stalych
    zabezpieczen przed ewentualnymi zamachami."
    (tu jako przyklad jest podane ogrodzenie pod pradem jezeli porazenie
    powoduje smierc, ale moim zdaniem mozna przyrownac to rowniez do
    noszenia noza).

    Ten profesor powiedzial ze to sad zadecyduje czy to przekroczenie granic
    bylo uzasadnione czy nie.

    > Że jak?

    mogl wybrac takie zabezpieczenia ktore mu pomoga ale nie powoduja
    oczywistego skutku - smierci.

    > Zgłaszał. Jest napisane tam, gdzie pokazujesz.

    widac nie skutecznie, co innego zgloszeni przestepstwa a co innego
    powiadomienie, po z atym czego on oczekiwal skoro przychodzi zglosic
    przestepstwo grozb karalnych nie posiadajac dowodu? Czy nie lepiej
    zakupic dyktafon zamiast noza?

    > Jasne. Mógł w ogóle z domu nie wychodzić. Wyszedł, więc jest winny, tak?

    oj nie pieprz, nie napisalem tego, napisałem ze mogl wybrac rozne
    narzedzia do obrony wybral noz.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 13. Data: 2006-05-18 13:03:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Przemek R. napisał(a):
> [...]
    pl>

    > zmienia jezeli ktos nosi narzedzie w zamiarze dokonania danego czynu,
    > tymbardziej jezeli ktos planuje taka reakcje przy przy ataku ze strony
    > pewnych osob, a z opowiesci matki tak wlasnie wynikalo.

    Wg twoich wywodów jeżeli ktoś nosi broń (legalną) ze względu na
    uzasadnione zagrożenie np. napadem, to z definicji jeżeli się będzie
    bronił to zawsze będzie przekroczenie obrony koniecznej?

    p. m.

  • 14. Data: 2006-05-18 13:52:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Hikikomori San [###h...@g...pl.###] napisał:

    To zależy kto co rozumie pod pojęciem "przepisy budowlane", oraz o
    jakim zabezpieczeniu to umowa. Faktycznie, prawo budowlane nie
    zabrania umieszczenia podobnych tablic, a one same pewnie stanowią
    jakieś tam zabezpieczenie. Co do podłączania prądu, to normy dość
    ostro określają sposób wykonania instalacji elektrycznej i próba
    wykazania, że klamka może być elementem obwodu elektrycznego raczej
    jest z góry skazana na niepowodzenie.

  • 15. Data: 2006-05-19 09:05:40
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    mvoicem napisał(a):
> [...]
    pl>

    > Wg twoich wywodów jeżeli ktoś nosi broń (legalną) ze względu na
    > uzasadnione zagrożenie np. napadem, to z definicji jeżeli się będzie
    > bronił to zawsze będzie przekroczenie obrony koniecznej?

    nie, (moja wina ze za malo zacytowalem).

    "Nie moga (>>te zabepieczenia<<) przekraczac pewnego akceptowanego
    spolecznie zakresu. Nie mozna np postawic lokatorowi mieszkania zarzutu
    z powodu pogryzienia wlamywacza przez niebezpiecznego psa. Natomiast
    podlaczenie pradu do ramy okiennej bedzie uznane za usprawiedliwione
    jedynie wtedy gdy nie zagraza to zyciu lub zdrowiu a jedynie powoduje
    nieprzyjemne uczcuie porazenia pradem".

    I na pewno nozszenie noza przekracza taki zakres. Przypuszczam ze
    dlatego profesor swterdzil ze tu mamy ewidentne przekroczeie granic a
    czy sluszne to sad rozwazy.

    Jezlei czlowiek ten w trakcie obrony wszedł by w posiadanie tego noza i
    wtedy ranil napastnika a naprawde by byl w taki sposob atakowany to
    byla by to na pewno obrona, i to bez przekroczenia granic.

  • 16. Data: 2006-05-19 09:41:58
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Przemek R." wrote:

    > Jezlei czlowiek ten w trakcie obrony wszedł by w posiadanie tego noza i
    > wtedy ranil napastnika a naprawde by byl w taki sposob atakowany to
    > byla by to na pewno obrona, i to bez przekroczenia granic.

    No dobrze. Ale jezeli ten czlowiek nie mialby przy sobie noza i przez
    to,z e niemogl go uzyc zostalby pobity ze skutkiem smiertelnym. To
    byloby sprawiedliwe? Nie przekroczyl obrony koniecznej. Wszyscy sa
    szczesliwi? (Po za denatem i jego rodzina oczywiscie)?

    --

    _____________________________________________r_e_k_l
    _a_m_a______

  • 17. Data: 2006-05-19 09:43:13
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e4horp$3j7$1@inews.gazeta.pl>,
    "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    wrote:

> [...]
    pl>

    > zmienia jezeli ktos nosi narzedzie w zamiarze dokonania danego czynu,
    > tymbardziej jezeli ktos planuje taka reakcje przy przy ataku ze strony
    > pewnych osob, a z opowiesci matki tak wlasnie wynikalo.

    Chcesz powiedzieć, że on ten nóż nmosił w celu dokonania zabójstwa? Moim
    zdaniem mocno nadinterpretujesz.

> [...]
    > (tu jako przyklad jest podane ogrodzenie pod pradem jezeli porazenie
    > powoduje smierc, ale moim zdaniem mozna przyrownac to rowniez do

    A moim zdaniem nie. Ogrodzenie pod prądem działa niezależnie od
    wystąpienia zamachu. Nóż w kieszeni (nawet noszony dla odparcia
    ewentualnego zamachu) bez tego zamachu (i użycia go) jest tylko nożem w
    kieszeni. I nie łapie się na określenie "stałe zabezpieczenie".

    > Ten profesor powiedzial ze to sad zadecyduje czy to przekroczenie granic
    > bylo uzasadnione czy nie.

    Na pewno dokładnie tak? Bo takiego zabełkotania nie zauważyłem. A z
    tego, co w kodeksach, wynika mi, że sąd ma trzy możliwości: uznać, że
    nie było przekroczenia, uznać, że było, ale odstąpić od ukarania, lub
    uznać, że było, i ukarać.

    > mogl wybrac takie zabezpieczenia ktore mu pomoga ale nie powoduja
    > oczywistego skutku - smierci.

    Mógł. Ale istotne jest to, czy musiał. I to, czy machał tym nożem w celu
    odparcia zamachu, a nie w celu np. skaleczenia uciekającego przeciwnika.

> [...]
    > powiadomienie, po z atym czego on oczekiwal skoro przychodzi zglosic
    > przestepstwo grozb karalnych nie posiadajac dowodu? Czy nie lepiej

    Nie wiem. Ale sądząc po tym, co mówili świadkowie (nie kolesie
    zabitego), to jest bardzo prawdopodobne, że gdyby zamiast noża miał
    dyktafon, to on by nie żył. Uważasz, że tak byłoby lepiej?

    > oj nie pieprz, nie napisalem tego, napisałem ze mogl wybrac rozne
    > narzedzia do obrony wybral noz.

    Napisałeś. Może trochę innymi słowami, ale napisałeś.

  • 18. Data: 2006-05-19 09:45:15
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e4k1p3$e8g$1@inews.gazeta.pl>,
    "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    wrote:

    > nie, (moja wina ze za malo zacytowalem).
    ^^^^^^

> [...]
    > nieprzyjemne uczcuie porazenia pradem".
    >
    > I na pewno nozszenie noza przekracza taki zakres.

    Pistolet tak, nóż nie?

  • 19. Data: 2006-05-19 09:54:39
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Chcesz powiedzieć, że on ten nóż nmosił w celu dokonania zabójstwa? Moim
    > zdaniem mocno nadinterpretujesz.

    mysle ze przewidział taka mozliwosc o czym zreszt amatka mowila, sa
    rozne srodki zabezpieczen on wybral taki ktorego uzycie prawie zawsze
    konczy sie smiercia a to juz moim zdaniem jest przekroczenie granic
    obrony, bowiem noszenie noza przekracza "pewien akceptowany spolecznie
    zakres".

    > Na pewno dokładnie tak? Bo takiego zabełkotania nie zauważyłem.

    no widzisz a to dosc istotne, on nei zanegowal faktu ze moglo to byc
    usprawiedlwiwione, bo moglo ja tego tez nie wykluczam, rowniez nie
    wykluczam zabojstwa w afekcie bo tez tak mozglo byc,

    A z
    > tego, co w kodeksach, wynika mi, że sąd ma trzy możliwości: uznać, że
    > nie było przekroczenia, uznać, że było, ale odstąpić od ukarania, lub
    > uznać, że było, i ukarać.

    tak ma 3 mozliwosci, przy czym jezlei nie ma przekroczenia granic to juz
    prokuratura moze nie kierowac aktu oskarzenia, bowiem wtedy nie ma
    przestepstwa.

    > Nie wiem. Ale sądząc po tym, co mówili świadkowie (nie kolesie
    > zabitego), to jest bardzo prawdopodobne, że gdyby zamiast noża miał
    > dyktafon, to on by nie żył. Uważasz, że tak byłoby lepiej?

    w takim razie nie zyl by nawet wowczas gdyby dyktafonu nie posiadal,
    przeciez nie mowie o machaniu sprzetem tylko nagraniu z ukrycia (w
    kieszeni) tych grozb, udac sie z nagraniem na polciej i SKUECZNIE
    zglosic zawiadomienie, a w razie odmowy wyzej + dodatkowo niedopoelnieni
    obowiazkow, tu trzeba krotko,

  • 20. Data: 2006-05-19 09:56:22
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):
    > In article <e4k1p3$e8g$1@inews.gazeta.pl>,
    > "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>

    > ^^^^^^

    > Pistolet tak, nóż nie?

    pistolet na ktory posiadasz zezwolenie nie przekracza tego zakresu
    (spolecznie akceptowanego) noz moim zdaniem tak