  • 31. Data: 2006-05-19 16:41:12
    Temat: Re: Prad przeciw zlodziejom...
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    mvoicem napisał(a):
    > Przemek R. napisał(a):
    > [....]

    > No i tego nie rozumiem. Wydaje mi się że nóż jest jednak mniej
    > śmiercionośną bronią niż broń palna - i jego noszenie jest bardziej
    > akceptowalne. Pytanie - kto decyduje o tym czy coś jest akceptowalne
    > społecznie czy nie (wiadomo - społeczeństwo, ale jakoś nie widziałem
    > sondaży na ten temat :D )

    na noz nie musisz miec pozwolenia, pistoletu byle matolowi nie daja.
    W tym konretnym przypadku uwazam ze wziecie noza nie bylo w zaden sposob
    upsrawiedliwione koniec i kropka, mozesz miec inne zdanie.
    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 32. Data: 2006-05-19 17:29:25
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > naoisalem przeciez ze mozna w innym poscie.
    > Bierz pod uwage caloksztalt sytuacji, w tej konretnej mam watpliwosci,
    > chodzi o to jak tlumaczyl wziecie noza matce.
    > Bronic zsi emoze kazdy ale wtedy gdy jest to konieczne.

    i wez pod uwage fakt ze profesor stwierdzil o przekoroczeniu granic
    obrony - jezeli w goole byla to obrona, bo taki warunek tez postawil -
    bezposrednio po nagranej wypowiedzi matki.

    P.

  • 33. Data: 2006-05-19 20:00:46
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Przemek R. napisał(a):

    > na noz nie musisz miec pozwolenia, pistoletu byle matolowi nie daja.
    > W tym konretnym przypadku uwazam ze wziecie noza nie bylo w zaden sposob
    > upsrawiedliwione koniec i kropka, mozesz miec inne zdanie.

    Czyli obrona za pomocą pistoletu jest spolecznie akceptowana, bo
    człowiek ma na to zezwolenie. Zaś obrona nożem nie, bo nie ma zezwolenia
    tak?.

    Weźmy taką sytuację: jest samotna staruszka (SS), jest noc, ktoś się
    dobija do drzwi (dobijający się - DŚ). SS pyta się o co chodzi i kto do
    cholery dobija się po nocy, DŚ krzyczy żeby otworzyć, bo był wypadek,
    człowiek potrzebuje pomocy, zadzwonić trzeba itd....

    SS postanawia otworzyć drzwi, ale jako że coś jej się nie zgadza idzie
    do kuchni po nóż - na wszelki wypadek jakby DŚ okazał się bandziorem.

    Po otwarciu drzwi okazuje się że zaiste bandzior to, wpada do domu z
    krzykiem "dawaj k.... pieniądze bo cię zaj.....", próbuje ją złapać za
    gardło i tak dalej. Kobieta broniąc się przecina mu jakieś ważne
    naczynie krwionośne, człowiek się wykrwawia na śmierć - mimo przyjazdu
    karetki nie udało się go uratować.

    I teraz, wg. twoich kryteriów kobieta przekroczyła granice obrony
    koniecznej - bo wzięła nóż celowo, i nie po to bynajmniej żeby mu
    szczypiorek posiekać do sałatki przy drzwiach, tylko żeby w razie czego
    mieć jakieś narzędzie obrony. Dodatkowym argumentem za tym że granice
    zostały przekroczone, lub wręcz nie była to obrona jest fakt że na
    posiadanie noża SS nie miała zezwolenia.

    p. m.

  • 34. Data: 2006-05-20 08:36:17
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > zostały przekroczone, lub wręcz nie była to obrona jest fakt że na
    > posiadanie noża SS nie miała zezwolenia.

    nie. Kazdy z postow w tej galezi jest oceną konretnej sytuacji ,
    wszystko wyszlo od wypowiedzi profesora odnosnie pewnego zdarzenia. I w
    tym zakresie operujmy.
    Jezeli Owa babcia by w takich okolicznosciach (jak naopisales) zadzgenal
    goscia oczywisci eni ebylo by mowy o przekroczeniu granic ale jezlei
    wziela by ten noz i chodzila z nim po okolicy po to by przy pierwszej
    lepszej zaczepce dzgnac napastnika wowczas bylo by to przekroczenie
    granic, a czy usprawiddliwione to pozniej mozna rozparzyc.

    Rozumiesz mniejwiecej co mam na mysli? Nie wazny jest srodek (bo trzeba
    skutecznie odeprzec atak), wazna jest motywacja(zamiar - w sumie
    najbardziej istotny) osoby broniacej sie oraz okolicznosci.

    Ja koncze, za daleko poszlo, oceniamy konretna sytuacje a nie ugoloniamy
    jak dla mnie eot.

    Pozdrawiam
    P.

  • 35. Data: 2006-05-20 14:56:20
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Fri, 19 May 2006 18:41:12 +0200, Przemek R. napisał(a):

    > na noz nie musisz miec pozwolenia, pistoletu byle matolowi nie daja.
    Zgadzam sie, sami muszą sobie kupić.

    --
    pozdro
    poreba

  • 36. Data: 2006-05-20 15:13:00
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > obrone to moim zdaniem jest to przekroczenie granic, do tego sluza inne
    > rzeczy, paralizator np, gaz, itd, a przestepstwa nalezy zglaszac
    > SKUTECZNIE i dokumentowac a nie czekac na pogorszenie sytuacji.
    > Tyle w temacie jezeli o mnie chodzi.
    > Nie wykluczam obrony, nie wykluczam zabojstwa w afekcie, nie wykluczam
    > morderstwa, nie wykluczam przekroczenia granic, po prostu nie wiem jak
    > bylo naprawde ale wiem ze noszenie noza na wzelki wypadek przekracza
    > wpspomniane wyzej normy akceptowane przez spoleczenstwo dlatego moim
    > zdaniem na dziendobry mozna mowic tu o przekroczeniu granic.

    Dobrze, ze go zabil. Gnojek sie stawial i stawial. Niech teraz gryzie trawe.
    Bardzo dobrze, ze zaczal czlowiek sie bronic. Policja nie pomogla, wiec sam pogl
    sobie. MArtwil sie o wlasne zycie i ma boze prawo do obrony jego, nawet przed
    takimi baranami. Ja bije brawo temu chlopakowi, bo nie dal sobie w kasze duchac.

  • 37. Data: 2006-05-20 15:42:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > takimi baranami. Ja bije brawo temu chlopakowi, bo nie dal sobie w kasze duchac.

    a skad zalozenie ze sie bronil, moze taka taktyke przyjal obronca wszak
    obecnie ministrem jest osob akotra ma fobie na tym punkcie i istnieje
    spore prawdopodobienstwo ze go z aresztu ottak.
    Jezeli Rzeczywiscie w momencie gdy zabil byl kopany po glowie itp, to
    dobrze sie sie bronil ale jezeli bylo to pod pretekstem byle jakiej
    zaczepki przy czym nie byl w tym momencie atakowany to juz nie jest tak
    dobrze. I wtedy nie mamy do czynienia z obrona. Kazdy ma parwo sie
    bronic ale nie robic samosady.

    P.