    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prad przeciw zlodziejom...
    Date: Fri, 19 May 2006 11:54:39 +0200

    > Chcesz powiedzieć, że on ten nóż nmosił w celu dokonania zabójstwa? Moim
    > zdaniem mocno nadinterpretujesz.

    mysle ze przewidział taka mozliwosc o czym zreszt amatka mowila, sa
    rozne srodki zabezpieczen on wybral taki ktorego uzycie prawie zawsze
    konczy sie smiercia a to juz moim zdaniem jest przekroczenie granic
    obrony, bowiem noszenie noza przekracza "pewien akceptowany spolecznie
    zakres".

    > Na pewno dokładnie tak? Bo takiego zabełkotania nie zauważyłem.

    no widzisz a to dosc istotne, on nei zanegowal faktu ze moglo to byc
    usprawiedlwiwione, bo moglo ja tego tez nie wykluczam, rowniez nie
    wykluczam zabojstwa w afekcie bo tez tak mozglo byc,

    A z
    > tego, co w kodeksach, wynika mi, że sąd ma trzy możliwości: uznać, że
    > nie było przekroczenia, uznać, że było, ale odstąpić od ukarania, lub
    > uznać, że było, i ukarać.

    tak ma 3 mozliwosci, przy czym jezlei nie ma przekroczenia granic to juz
    prokuratura moze nie kierowac aktu oskarzenia, bowiem wtedy nie ma
    przestepstwa.

    > Nie wiem. Ale sądząc po tym, co mówili świadkowie (nie kolesie
    > zabitego), to jest bardzo prawdopodobne, że gdyby zamiast noża miał
    > dyktafon, to on by nie żył. Uważasz, że tak byłoby lepiej?

    w takim razie nie zyl by nawet wowczas gdyby dyktafonu nie posiadal,
    przeciez nie mowie o machaniu sprzetem tylko nagraniu z ukrycia (w
    kieszeni) tych grozb, udac sie z nagraniem na polciej i SKUECZNIE
    zglosic zawiadomienie, a w razie odmowy wyzej + dodatkowo niedopoelnieni
    obowiazkow, tu trzeba krotko,

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".