  • 31. Data: 2014-08-01 13:46:49
    Temat: Re: Portal informacyjny, a Internet Explorer.
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-01, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > Znaczy nikt nie umie już napisać witryny zgodnej z HTML 3.0 ?

    HTML 3, czy IE3?
    Umieć może i umie. Ale nikt za to nie zapłaci.
    A nie samym HTML web żyje.

    > Przemyśl to. Zrobienie portalu dla starych przeglądarek nie jest specjalnie
    > trudne jak się nie wymyśla funkcjonalności, których te przeglądarki nie
    > mają.

    Sztuka dla sztuki, tak jak pisanie softu pod Atari. Nowe technologie pozwalają
    na to by przesłać więcej, lepiej wyglądających i lepiej działających stron.
    Jak ktoś myli HTML z "trochę lepiej wyglądającym" tekstem, to może tego nie rozumieć.

    Pooglądaj sobie od strony UX dobrze zrobione panele do zarządzania informacjami,
    gdzie jest sensownie zrobiony drag & drop, gdzie masz dużo funkcji zaimplementowanych
    służących użyteczności.

    Implementacja znacznej części jest niemożliwa w starych przeglądarkach, a w innej
    jest mocno kosztowna. I po co? Żeby spełnić widzimisię jakiś dziwnych gości z
    przerostem
    "bo ja chcę ze starocia korzystać i chuj"?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 32. Data: 2014-08-01 14:27:03
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno>

    > Główny problem ze starszymi IE jest właśnie taki, że NIE są zgodne ze
    > standardami i trzeba marnować czas na tworzenie protez. Dodatkowo z racji
    > swojego zacofania nie wspierają nowych standardów, przez co te standardy
    > są
    > martwe.

    Nie, chodzi o to, że Ty od starej przeglądarki chcesz wspierania nowych
    standardów a spokojnie można zrobić witrynę zgodną ze starszymi, która
    będzie działała na nowych i na starych. Zrobienie witryny dla teksowego
    lynx'a nie jest wcale trudne.

  • 33. Data: 2014-08-01 14:38:37
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > gości z przerostem
    > "bo ja chcę ze starocia korzystać i chuj"?

    Weź no nie świruj. Tak, jak współczesne drogi buduje się dla wszystkich
    samochodów a nie tylko nowych, tak współczesne witryny można budować dla
    wszystkich przeglądarek a nie tylko nowych. To jest tylko takie pieprzenie,
    że nowe przeglądarki wspierają coś dzięki czemu witryna będzie lepsza,
    tańsza i w ogóle. Naprawdę witryny wykonane zgodnie ze standardami takimi
    jak HTML 2.0 opisanymi w RFC są prostsze i działają na wszystkich
    przeglądarkach, nawet tekstowym lynx'ie. I to właśnie strony informacyjne,
    gdzie nacisk jest na przekazanie treści a nie jej prezentację co zresztą nie
    wyklucza się. Sztuką dla sztuki jest właśnie robienie z nich prezentacji
    zamiast zapewnić prostą funkcjonalność.

  • 34. Data: 2014-08-01 14:58:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-01, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    [...]

> [...]
    > standardów a spokojnie można zrobić witrynę zgodną ze starszymi, która
    > będzie działała na nowych i na starych. Zrobienie witryny dla teksowego

    Ale taka strona jest niefukcjonalna.
    Albo obniża wydajność pracowników o 80%.
    Albo kupę innych rzeczy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 35. Data: 2014-08-01 15:00:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-01, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    [...]

    > Weź no nie świruj. Tak, jak współczesne drogi buduje się dla wszystkich
    > samochodów a nie tylko nowych, tak współczesne witryny można budować dla
    > wszystkich przeglądarek a nie tylko nowych.

    Analogia kompletnie z dupy i nie pokazuje różnic techologicznych.

    > To jest tylko takie pieprzenie,

    Tak. Fanboja który nie ma pojęcia o temacie.
    Poza tym to jest NTG.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 36. Data: 2014-08-01 15:05:25
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > Analogia kompletnie z dupy i nie pokazuje różnic techologicznych.

    > Tak. Fanboja który nie ma pojęcia o temacie.

    Synek, mam swoją witrynę od 1995 , która bez większych zmian działa do
    dzisiaj na wszystkich przeglądarkach i działałaby bez żadnych zmian, gdybym
    nie wbudował w nią nowych funkcjonalności.

    > Poza tym to jest NTG.

    To idź tam skąd przyszedłeś.

  • 37. Data: 2014-08-01 15:07:11
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > [...]
    >
    > Ale taka strona jest niefukcjonalna.
    > Albo obniża wydajność pracowników o 80%.
    > Albo kupę innych rzeczy.

    Albo nie mieści Ci się w głowie

  • 38. Data: 2014-08-01 15:22:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 1 Aug 2014 14:27:03 +0200, John Kołalsky napisał(a):

    > Nie, chodzi o to, że Ty od starej przeglądarki chcesz wspierania nowych
    > standardów a spokojnie można zrobić witrynę zgodną ze starszymi, która
    > będzie działała na nowych i na starych.

    Oczywiście, że można. Po co komu np. grid albo flexbox, skoro wszystko
    można zrobić na tabelkach.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 39. Data: 2014-08-01 15:29:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-01 15:05, John Kołalsky pisze:

    > Synek, mam swoją witrynę od 1995 , która bez większych zmian działa do
    > dzisiaj na wszystkich przeglądarkach i działałaby bez żadnych zmian,
    > gdybym nie wbudował w nią nowych funkcjonalności.

    Chodzi o automatyzację i zarządzanie treścią, też mam jedną starą
    stronę, którą kiedyś sobie napisałem w starym standardzie, jest jednak
    kwestia taka, że na niej wygodnie treścią się nie zarządza, a szablon,
    gdyby go stworzyć nie będzie czytelny - więc będzie generował ew błędy.
    Bo już nie mówie o jakiś dodatkowych js-ach itp - powiedzmy, że chcemy
    tylko treść - to na starym standardzie jest niewygodne, dlatego najpierw
    powstała brzydka hybryda standardu 4 i xml-a, a później ktoś to ładnie
    wyczyścił i jest html5 - który jest czytelniejszy i rozsądniej
    zbudowany. Jesli chcesz zarządzać duża ilościa tekstu to czytelność
    szablonu tez ma pewną zaletę - trudniej tam popełnic błędy.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 40. Data: 2014-08-01 15:54:35
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

> [...]
    > zarządzać duża ilościa tekstu to czytelność szablonu tez ma pewną zaletę -

    Chodzi o to, by używać standardu, który pozwoli na "jeżdżenie wszystkich
    samochodów a nie tylko nowych". To jest priorytet a nie opowiadanie pierdół
    o HTML5 i innych takich.