  • 21. Data: 2014-07-31 21:21:46
    Temat: Re: Portal informacyjny, a Internet Explorer.
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 31 Jul 2014 08:39:47 +0200, Śmieć napisał(a):

    > Baju, baju.
    > Chodzi o IE8 która jest ciągle najpopularniejszą przeglądarką z grupy IE na
    > świecie.

    Pewnie dane z netmarketshare? Nie wiem, skąd je wytrzasnęli, chyba z KRLD.

    W Polsce udział jest taki:
    http://ranking.pl/pl/rankings/web-browsers.html

    Firefox 30.x 28.04%
    Chrome 36.x 24.82%
    MSIE 11.x 5.92%
    Chrome 35.x 5.78%
    WebKit Mobile 4.x 4.39%
    MSIE 8.x 2.62%

    > Nie IE11 którą używa trzykrotnie mniej ludzi niż IE8. A właśnie
    > przy IE8 i pseudoprogramistów, najczęściej jest komunikat "Masz za starą
    > przeglądarkę" lub nie ma żadnego komunikatu ale wszystko nie wyświetla się
    > we właściwym miejscu.

    Ciekawe, że ludzie mają taki ból czterech liter o niedziałanie stron w
    archaicznych przeglądarkach, a nie słychać lamentu o oprogramowanie
    Vista/W7+.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 22. Data: 2014-07-31 21:23:57
    Temat: Re: Portal informacyjny, a Internet Explorer 8.
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 31 Jul 2014 08:52:18 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Chyba ktoś się przejął, bo wchodzę przez IE 8 i... zarówno otworzyło jak i
    > zapisało dokument (*.doc).
    > Ale przy e-protokole nadal są kłopoty:
    > * z zakładki 'Sprawy' dało się nagranie odtworzyć on-line;
    > * z zakładki 'Sprawy' nie dało się ściagnąć pliku nagrania (wyskakuje
    > okienko IE o błędzie);
    > * zakładka 'e-protokół' nie pokazuje odtwarzacza, tylko jakieś śmieci.

    Wybierz sobie rozwiązanie:

    https://www.mozilla.org/pl/firefox/new/
    http://www.google.pl/intl/pl/chrome/
    http://www.opera.com/pl

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2014-07-31 23:31:55
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Pisałem w poście tytułowym, że portal informacyjny dobrze działa z Safari,
    ale z pewnych względów nie jest to wygodne rozwiązanie trzymać osobną
    przegladarkę.
    Np. musisz wybrać jedną przegladarkę jako domyślną, i już się robi kłopot,
    skoro jedne linki powinny być otwierane przez IE, a inne przez Safari (czy
    jakiś wynalazek).
    Experymentowałem i z FF i z Operą i każda z nich ma wady, więc wywaliłem,
    Safari jak dla mnie lepsze (niestety Apple już nie wspiera wersji dla Win, a
    szkoda).
    Np. Adobe Acrobat bardzo ładnie się integruje z IE (funkcja Convert, czyli
    przekształcenia strony w dokument pdf, bardzo wygodne i lepiej konwertuje
    strony, niż zwykłe "drukuj do pdf"), z innymi przegladarkami to już różnie.
    To bardzo wygodne móc ładnie archiwizować strony do pdf.
    Także zintegrowane uwierzytelnianie mojego komputera bdb działa z IE, z
    Safari nie chce działać.
    Podobnie z polskimi znakami w innych przeglądarkach bywają cuda wianki (np.
    brak polskich znaków nie przy wyświetlaniu, a dopiero przy drukowaniu
    strony).

    -----

  • 24. Data: 2014-08-01 07:32:02
    Od: "Śmieć" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Pewnie dane z netmarketshare? Nie wiem, skąd je wytrzasnęli, chyba z KRLD.
    >
    > W Polsce udział jest taki:
    > http://ranking.pl/pl/rankings/web-browsers.html
    >
    > Firefox 30.x 28.04%
    > Chrome 36.x 24.82%
    > MSIE 11.x 5.92%
    > Chrome 35.x 5.78%
    > WebKit Mobile 4.x 4.39%
    > MSIE 8.x 2.62%

    A czy ja napisałem że w Polsce?
    Sens mojego newsa sprowadza sie do stwierdzenia że nawet najbardziej debilny
    twórca stron internetowych musi uwzględniać fakt że na świecie grubo ponad
    miliard ludzi używa IE8 i że w najbliższym czasie nic tu się nie zmieni.

    pozdr

  • 25. Data: 2014-08-01 07:48:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-01 07:32, Śmieć pisze:

> [...]
    > debilny twórca stron internetowych musi uwzględniać fakt że na świecie
    > grubo ponad miliard ludzi używa IE8 i że w najbliższym czasie nic tu się

    Pod warunkiem, że użytkownik takiej przeglądarki ma szanse zostać
    klientem. Więc takie rozważania może miałyby sens dla instytucji
    publicznych, dla prywatnego biznesu już niekoniecznie. Z drugiej strony
    - wolałbym, aby strony instytucji publicznych były tworzone zgodnie ze
    standardem. Wtedy każda przeglądarka spełniająca standard powinna
    wyświetlić prawidłowo stronę, w przeciwnym razie strona staje się
    cięższa i dodatkowo droższa - niepotrzebnie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 26. Data: 2014-08-01 12:38:11
    Temat: [OT] Re: Portal informacyjny, a Internet Explorer 8.
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 31 Jul 2014 23:31:55 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Pisałem w poście tytułowym, że portal informacyjny dobrze działa z Safari,
    > ale z pewnych względów nie jest to wygodne rozwiązanie trzymać osobną
    > przegladarkę.

    Ty chyba lubisz się męczyć, jeśli krążysz między IE a Safari ;)

> [...]
    > strony, niż zwykłe "drukuj do pdf"), z innymi przegladarkami to już różnie.
    > To bardzo wygodne móc ładnie archiwizować strony do pdf.

    Drukowanie do PDF ma tę wadę, że bierze pod uwagę style do druku, które
    mogą zupełnie zmienić wygląd strony. To ma swoje zalety, jeśli zależy Ci
    wyłącznie na treści, ale do archiwizacji 1:1 robiłbym albo screeny stron:

    https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/fireshot
    /
    (zapisze też screen jako grafikę osadzoną w PDF)

    albo przetestował wtyczki tego typu:

    https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/save-as-
    pdf/
    https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/print-pa
    ges-to-pdf/

    > Także zintegrowane uwierzytelnianie mojego komputera bdb działa z IE, z
    > Safari nie chce działać.

    Tego nie testowałem. Ale na pewno jest wtyczka :)

    > Podobnie z polskimi znakami w innych przeglądarkach bywają cuda wianki (np.
    > brak polskich znaków nie przy wyświetlaniu, a dopiero przy drukowaniu
    > strony).

    Pewnie kwestia nietypowych czcionek, które nie są rastrowane przed wysyłką
    do drukarki. Warto przejrzeć ustawienia sterownika. Daj jakiś przykład
    takiej strony.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 27. Data: 2014-08-01 12:41:15
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 1 Aug 2014 07:32:02 +0200, Śmieć napisał(a):

> [...]
    > twórca stron internetowych musi uwzględniać fakt że na świecie grubo ponad

    1. Bzdura
    2. Wątek dotyczy strony polskiego sądu

    > i że w najbliższym czasie nic tu się nie zmieni.

    Zmieni, zmieni. XP jest na wymarciu, stare komputery nie będą działać
    wiecznie. Już wkrótce będzie można zapomnieć o tym zabytku, tak jak w końcu
    mogliśmy zapomnieć o IE6.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 28. Data: 2014-08-01 12:44:19
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 01 Aug 2014 07:48:25 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > - wolałbym, aby strony instytucji publicznych były tworzone zgodnie ze
    > standardem. Wtedy każda przeglądarka spełniająca standard powinna
    > wyświetlić prawidłowo stronę, (...)

    Główny problem ze starszymi IE jest właśnie taki, że NIE są zgodne ze
    standardami i trzeba marnować czas na tworzenie protez. Dodatkowo z racji
    swojego zacofania nie wspierają nowych standardów, przez co te standardy są
    martwe.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 29. Data: 2014-08-01 13:18:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości
    >Czyli wymarło pokolenie informatyków i teraz zoutsourcingowane dupki
    >robią strony dla Min. Spraw. ?

    Zawsze tak bylo ?

    -----

  • 30. Data: 2014-08-01 13:32:11
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > [...]
    >
    > I nikt się nie zgłosi.

    Znaczy nikt nie umie już napisać witryny zgodnej z HTML 3.0 ?

    > Next.

    Przemyśl to. Zrobienie portalu dla starych przeglądarek nie jest specjalnie
    trudne jak się nie wymyśla funkcjonalności, których te przeglądarki nie
    mają.