  • 1. Data: 2014-07-28 07:02:37
    Temat: Prawo własności do instalacji kanalizacyjnej w drodze
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Witam,

    Będę na swój koszt robił instalację wodno-kanalizacyjną w drodze.
    Dowiedziałem się już, że instalację będę musiał oddać lokalnemu wod-kanowi.

    1. Poza wysokością ewentualnego zwrotu (słyszałem 10-30% w formie
    comiesięcznego odliczania faktur), na co jeszcze powinienem najlepiej
    zwrócić uwagę?

    2. Jest kilku sąsiadów obok, ale żaden nie jest zainteresowany
    partycypowaniem w kosztach dociągnięcia do działek - moja działka jest
    na końcu drogi. Czy mógłbym tutaj się jakoś zabezpieczeń, żeby zaraz po
    oddaniu odcinka komunalce, nagle sąsiedzi nie zmienili zdania i nie
    podłączali się bez rekompensaty np. proporcjonalnie do odcinka od drogi
    na którym się znajduje ich działka?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2014-07-28 08:58:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 lipca 2014 07:02:37 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Witam,
    Wrzuć to na pl.misc.budowanie tam więcej osób przerabiało podobny temat więc może
    podziela się wiedzą. Ja dodam że wcale nie musisz tego oddawać lokalnym wodociągom

  • 3. Data: 2014-07-29 10:30:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Jul 2014, Kris wrote:

    > Wrzuć to na pl.misc.budowanie tam więcej osób przerabiało podobny temat więc może
    podziela się wiedzą.
    > Ja dodam że wcale nie musisz tego oddawać lokalnym wodociągom

    Jak to się ma do art.49 KC?
    Przyłącze przy granicy działki i "instalacja wewnętrzna" wydaje się być
    zasadne, ale pytanie czy wodociągi muszą łyknąć takie rozwiązanie?

    pzdr, Gotfryd