  • 31. Data: 2008-08-23 05:44:52
    Temat: Re: Policyjny bloker hdd :)
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    argothiel napisał(a):

    > Wystarczy udowodnić, że na dysku nie znajduje się żaden bit zapisany po
    > dacie zarekwirowania.

    W jaki sposob?

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday

  • 32. Data: 2008-08-23 05:48:59
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Adam L." <n...@d...pl> pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:p060o5-saf.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A w jaki sposob udowodnic, ze policja _zawsze_ podlaczala dysk
    > przez ten blokier.
    > Czy blokier jest zakladany na dysku w mojej obecnosci i zabezpieczany
    > plomba o unikalnym numerze seryjnym ?
    >
    > Adam

    W idealnym świecie policja powinna przesłać właścicielowi dysku
    "potwiedzone sumy kontrolne" zawartości dysku *zanim* zacznie
    cokolwiek z niego odczytywać nie w celu wygenerowania takich sum.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Człowiek w trudnej sytuacji żeni się z ciężarną.

  • 33. Data: 2008-08-23 08:47:04
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Andrzej Adam Filip pisze:

    > W idealnym świecie policja powinna przesłać właścicielowi dysku
    > "potwiedzone sumy kontrolne" zawartości dysku *zanim* zacznie
    > cokolwiek z niego odczytywać nie w celu wygenerowania takich sum.

    Z technicznego punktu widzenia - nie da się tego zrobić. Wystarczy że
    np. zadziała smart i zawartość dysku może zmienić się w sposób
    niewidoczny dla zwykłego odczytu (można ewentualnie wykazać że smart
    zadziałał lub nie).

    Jedyne wyjście to de facto rozebranie dysku i zczytanie danych
    bezpośrednio z talerzy.

    Adam Klobukowski

  • 34. Data: 2008-08-23 12:10:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    argothiel pisze:

    > Wystarczy udowodnić, że na dysku nie znajduje się żaden bit zapisany po
    > dacie zarekwirowania.

    Hehehe. Powodzenia.

  • 35. Data: 2008-08-24 07:12:24
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "argothiel" <a...@i...niechce.spamu.pl> napisał w
    wiadomości news:g8ns8f$job$2@news.onet.pl...

    > Raczej znaleziono sposób na stworzenie danych o zadanym kodzie md5.
    >
    > Pozdrawiam, argothiel

    Aż tak dobrze to chyba nie ma. Znaleziono algorytm generowania dwóch ciągów
    danych, które dadzą ten sam skrót.

  • 36. Data: 2008-08-24 09:25:09
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    William napisał(a) :

    > Aż tak dobrze to chyba nie ma. Znaleziono algorytm generowania dwóch ciągów
    > danych, które dadzą ten sam skrót.

    Co wcale nie znaczy, że ten drugi ciąg danych będzie jakimś
    logicznym zbiorem znaków, nie zaś losowymi danymi.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 37. Data: 2008-08-24 10:12:35
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 24 Aug 2008 11:25:09 +0200,
    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> screamed:

    > Co wcale nie znaczy, że ten drugi ciąg danych będzie jakimś
    > logicznym zbiorem znaków, nie zaś losowymi danymi.

    Ale to już stosuje się do wszystkich algorytmów "hashujących".

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 12:11:59 user up 11809 days, 0:06, 1 user, load average: 0.69, 0.00, 0.09 ]

    Document code? Why do you think they call it "code"?

  • 38. Data: 2008-08-24 14:00:57
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Chyba trzeba doprecyzować temat...

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:g8r9e5$6dd$1@news.onet.pl...

    Taka wypowiedź to jak dla mnie stwierdzenie, że znając md5( x ) można podać
    x i jest to na dziś nieprawda.

    Czyli mając dowolne md5(x) podajemy y, gdzie md5(x) = md5(y) i to również
    nie jest osiągalne

    A prawdziwe jest, że można obliczyć pary x,y gdzie md5(x) = md5(y).
    Przydatność tego "hacku" jest ograniczona do specyficznych sytuacji.

  • 39. Data: 2008-08-24 21:22:36
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 22 Aug 2008 10:15:20 +0200, Maciek napisał(a):
    > Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że ani zrzutu ani obliczenia
    > sumy md5 nie wykonuje się samą "czystą siłą woli" tylko
    > sprzętem komputerowym, do którego kopiowany dysk trzeba
    > podłączyć...?

    Tak, tylko że do tego nie jest potrzebny jakikolwiek niestandardowy sprzęt.
    Ot zwykły dysk USB o pojemności >= dysku kopiowanego z zainstalowanym
    systemem. Uruchamiamy z USB, odpowiadamy na 2-3 pytania, kilka godzin
    czekania i można zostawić oskarżonemu jego komputer i wydrukowaną sumę MD5.
    A potem już zwykłe badanie co miał na dysku...

    Ale tak jak inni piszą - przeciez lepiej sprawić by było konieczne
    stosowanie magicznych "blokerów", zupełnie niepotrzebnych urządzeń które
    służą tylko nabijaniu kabzy ich producentom i uprzykrzaniu życia osobom
    niesłusznie oskarżonym. Przez to każdy oskarżony jest na wiele miesięcy
    pozbawiany komputera/dysku, podczas gdy jeden zestaw blokerów koszuje tyle
    co kilkanaście takich dysków do klonowania...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 40. Data: 2008-08-25 06:09:09
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 24 Aug 2008 11:25:09 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Co wcale nie znaczy, że ten drugi ciąg danych będzie jakimś logicznym
    > zbiorem znaków, nie zaś losowymi danymi.

    Z tego co wiem jest troche gorzej. Bo jest możliwe uzyskanie efektu że ten
    pierwszy ciąg to "Wybrany Przez Nas Tekst Nr 1" uzupełniony "Jakimś
    Bezsensownym Dość Krótkim Ciągiem Znaków Wybranym Przez Komputer Nr 1" a
    drugi to "Wybrany Przez Nas Tekst Nr 2" uzupełniony "Jakimś Bezsensownym
    Dość Krótkim Ciągiem Znaków Wybranym Przez Komputer Nr 2". I to już daje
    dużo większe możliwości.