  • 41. Data: 2008-08-25 11:58:28
    Temat: Re: Policyjny bloker hdd :)
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 24 Sie, 23:22, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > Przez to każdy oskarżony jest na wiele miesięcy
    > pozbawiany komputera/dysku, podczas gdy jeden zestaw blokerów koszuje tyle
    > co kilkanaście takich dysków do klonowania...

    A mnie tak naszla jedna rzecz: czemu zdarza sie (pytanie jak czesto),
    ze zabieraja cale komputery, a nie HDD?

    Przeciez ich interesuja tylko dane, ktore sa na HDD. Bo co do
    nielegalnego oprogramowania ma plyta glowna, czy zasilacz z
    obudowa? ;-)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 42. Data: 2008-08-25 13:41:13
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Rafal M wrote:

    > A mnie tak naszla jedna rzecz: czemu zdarza sie (pytanie jak czesto),
    > ze zabieraja cale komputery, a nie HDD?

    Żeby uniemożliwić dalsze popełnianie przestępstw. ;)
    Poza tym sąd może zarządzić przepadek komputera, za pomocą którego
    dokonano przestępstwa.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 43. Data: 2008-08-25 14:46:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    argothiel pisze:

    > Żeby uniemożliwić dalsze popełnianie przestępstw. ;)
    > Poza tym sąd może zarządzić przepadek komputera, za pomocą którego
    > dokonano przestępstwa.

    Karanie na etapie śledztwa? Bez wyroku? Fascynujące podejście. Szkoła
    Berii...

  • 44. Data: 2008-08-25 16:13:16
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > A mnie tak naszla jedna rzecz: czemu zdarza sie (pytanie jak czesto),
    > ze zabieraja cale komputery, a nie HDD?

    może dlatego że przeciętny funkcjonariusz nie ma pojęcia co to takiego HDD,
    podobnie jak kiedyś że jeden umiał pisać a drugi czytać, wie tylko że coś
    takiego powinno być w kompie (wiec nawet z monitorami i drukarką
    zabieraja:O)

    no i potem jak ten komputerek przepadnie w magazynie to funkcjonariusz ma
    nowiutki komputerek dla dzieci pod choinkę:O(

  • 45. Data: 2008-08-26 13:46:23
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Adam L. pisze:

    > A w jaki sposob udowodnic, ze policja _zawsze_ podlaczala dysk
    > przez ten blokier.

    A w jaki sposób udowodnić, że technik z laboratorium kryminalistycznego
    prawdiłowo obchodził się ze śladami. Etc, etc, etc...

    > Czy blokier jest zakladany na dysku w mojej obecnosci i zabezpieczany
    > plomba o unikalnym numerze seryjnym ?

    A czy ślady z miejsca przestępstwa są pobieranie w obecności kamery i
    świadka (jakiego), który cały czas ma te ślady na oku.

    A potem... w nocy, w ciszy laboratorium ktoś... coś podmienia.

    Jak na linię obrony wydaje mi się dośc naiwne :)

  • 46. Data: 2008-08-27 08:22:40
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał
    w wiadomości news:slrngb3k8s.9kp.joshua@tau.ceti.pl...

    > Tak, tylko że do tego nie jest potrzebny jakikolwiek niestandardowy
    > sprzęt. Ot zwykły dysk USB o pojemności >= dysku kopiowanego
    > z zainstalowanym systemem. Uruchamiamy z USB,

    Nie znam się, więc nie wiem czy każdy komp to potrafi (znaczy
    startować z dysku USB), ale to akurat margines tematu.

    Pytanie zasadnicze brzmi: jaką gwarancję ma napadnięty
    przez funkcjonariusza obywatel, którego zwiesz oskarżonym (?),
    że system, który funkcjonariusz ma na swoim urządzonku USB
    tylko kopiuje? Tzn. że faktycznie:
    1) zrobił sobie __wierną__ kopię tego, co jest na dysku;
    2) zostawił mu zawartość dysku nienaruszoną (nie dograł
    czegoś, czego tam nie było)?

    Coś mi się zdaje, że do spełnienia tych dwu wymagań potrzeba,
    aby owe "ot, zwykłe dyski USB z zainstalowanym systemem" były
    ograniczone wyłącznie do funkcji kopiowania znalezionych w kompie
    hadeków ORAZ dodatkowo zabezpieczone przed jakąkolwiek modyfikacją
    (a przede wszystkim modyfikacją tych procedur kopiowania danych
    i liczenia sum kontrolnych). To oznacza, że muszą być produkowane
    na specjalne zamówienie w specjalnych obudowach, homologowane,
    rejestrowane itd. I to wszystko musi ktoś zrobić, oraz jeszcze
    szkolić funkcjonariuszy w użyciu tego sprzętu, za co oczywiście
    weźmie te same albo i większe pieniądze, co teraz za "blokery".

    Mylę się...?

    Maciek