  • 1. Data: 2008-08-21 11:51:34
    Temat: A jak to jest z usługami edukacyjnymi?
    Od: "Marcin D" <j...@g...pl>

    Wydaje mi się, że gdzieś w przepisach istnieje (istniała?) kategoria "usługi
    edukacyjne" o które roszczenie przedawnia sie po 2 latach. Jest coś takiego?
    A jeśli nie to czy czesne w prywatnej uczelni jest traktowane jako "związane
    z prowadzeniem działalności gospodarczej" i przedawnia się po 3 latach czy
    dopiero po 10...?

  • 2. Data: 2008-08-21 14:06:24
    Temat: Re: A jak to jest z usługami edukacyjnymi?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin D wrote:
> [...]
    > z prowadzeniem działalności gospodarczej" i przedawnia się po 3 latach czy

    na pewno nie po 10

  • 3. Data: 2008-08-23 08:43:07
    Od: " Kroelewicz" <k...@g...pl>

    Marcin D <j...@g...pl> napisał(a):

    > Wydaje mi się, że gdzieś w przepisach istnieje (istniała?)
    > kategoria "usługi edukacyjne" o które roszczenie przedawnia sie po 2
    > latach. Jest coś takiego?
    Chodzi Ci o art. 751 pkt 2. Kodeksu cywilnego?
    " Z upływem lat dwóch przedawniają się: (...)
    2) roszczenia z tytułu utrzymania, pielęgnowania, wychowania lub nauki,
    jeżeli przysługują osobom trudniącym się zawodowo takimi czynnościami albo
    osobom utrzymującym zakłady na ten cel przeznaczone."
    I to właściwie powinno Cię zadowalać.

    > A jeśli nie to czy czesne w prywatnej uczelni jest traktowane
    > jako "związane z prowadzeniem działalności gospodarczej" i przedawnia
    > się po 3 latach czy dopiero po 10...?

    Jako świadczenie okresowe - po trzech latach, nawet jeśli jakimś cudem
    nauczanie nie zostałoby potraktowane w tym przypadku ako prowadzenie dz. g.

    Oczywiście wiesz, że swoje długi należy spłacać itp. ...

    GK