  • 21. Data: 2008-08-22 08:36:06
    Temat: Re: Policyjny bloker hdd :)
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Waldek "Jakec" Bulkowski napisał(a) :

    > Tak też się robi... Ale czy podłączenie do jakiegokolwiek systemu jako
    > secondary bez tego blokera - chociażby tylko w celu właśnie zrobienia
    > zrzutu nie powoduje zapisania na hadeku czegoś? Ja tam na tym się nie znam,
    > więc pytam..

    Nie powoduje zmiany. Zakładając, że ten jakikolwiek system to nie
    będzie Jedyny Słuszny System. Ot chociażby wystarczy system
    startujący z dyskietki i program robiący kopię dysku bit po
    bicie, na inny dysk.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 22. Data: 2008-08-22 08:46:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > będzie Jedyny Słuszny System. Ot chociażby wystarczy system
    > startujący z dyskietki i program robiący kopię dysku bit po

    Na grupie skad pochodzil ten watek blokera, ktos rzucil link do sklepu w
    ktorym mozna kupic wyposazenie konieczne dla tzw "informatyki sledczej"
    i sa tam min blokery, antystatyczne pudelka na dyski do przechowywania
    materialu dowodowego, sprzetowe lamacze hasel oraz wlasnie urzadzenia do
    tworzenia klona z dysku np: http://tnij.org/klonowaniehdd

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday

  • 23. Data: 2008-08-22 09:10:22
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    januszek napisał(a) :

> [...]
    > i sa tam min blokery, antystatyczne pudelka na dyski do przechowywania
    > materialu dowodowego, sprzetowe lamacze hasel oraz wlasnie urzadzenia do

    Uwierz, naprawdę nie są do tego potrzebne urządzenia za 18 000
    zł. Netto. Można wymusić ich stosowanie ustawowo, to nie problem.
    Ale technicznie nie są w ogóle potrzebne.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 24. Data: 2008-08-22 09:42:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Uwierz, naprawdę nie są do tego potrzebne urządzenia za 18 000
    > zł. Netto. Można wymusić ich stosowanie ustawowo, to nie problem.
    > Ale technicznie nie są w ogóle potrzebne.

    To podaj mi proszę sposób w jaki TPP (Typowy Pan Policjant) może
    sklonować dane z typowego dysku twardego IDE/SATA tak aby potem nie było
    żadnych wątpliwości czy tak zabezpieczone dane są wiarygodnym dowodem w
    sprawie.

    j.

  • 25. Data: 2008-08-22 16:48:55
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    januszek napisał(a) :

> [...]
    > sklonować dane z typowego dysku twardego IDE/SATA tak aby potem nie było
    > żadnych wątpliwości czy tak zabezpieczone dane są wiarygodnym dowodem w

    Przecież już pisałem. Wystarczy dyskietka/USB/CD/DVD z systemem
    typu DOS i programem klonującym dyski. Jako nośnik klona drugi
    dysk. Duży albo jeszcze większy. W końcu będzie zawierać cały
    dysk źródłowy. Jak Pan Aspirant poprosi, to na zlecenie mogę
    przygotować taki zestaw ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 26. Data: 2008-08-22 19:54:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > dysk. Duży albo jeszcze większy. W końcu będzie zawierać cały
    > dysk źródłowy. Jak Pan Aspirant poprosi, to na zlecenie mogę

    A licencja na DOS-a i program klonujący dyski? ;P

    j.

  • 27. Data: 2008-08-22 20:23:18
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    januszek napisał(a) :

    > A licencja na DOS-a i program klonujący dyski? ;P

    A kto mówił, że to ma być płatny MS-DOS? MS nie jest pępkiem
    wszechświata. Program klonujący też może być darmowy. Chociaż ja
    akurat używam Norton Ghost. Nie, nie do tego o czym jest ten
    wątek :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 28. Data: 2008-08-23 02:20:36
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    januszek wrote:
> [...]
    > sklonować dane z typowego dysku twardego IDE/SATA tak aby potem nie było
    > żadnych wątpliwości czy tak zabezpieczone dane są wiarygodnym dowodem w

    dd if=/dev/hdb of=/a.iso

    Jak to kosztuje 18 tysięcy, to wychodzi 750 złotych na każdy bajt
    polecenia.

    > j.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 29. Data: 2008-08-23 02:22:00
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Piter wrote:
    > Tylko tylko ze md5 juz dawno zostalo zlamane.

    Raczej znaleziono sposób na stworzenie danych o zadanym kodzie md5.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 30. Data: 2008-08-23 02:24:13
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Adam L. wrote:
    > A w jaki sposob udowodnic, ze policja _zawsze_ podlaczala dysk
    > przez ten blokier.
    > Czy blokier jest zakladany na dysku w mojej obecnosci i zabezpieczany
    > plomba o unikalnym numerze seryjnym ?

    Wystarczy udowodnić, że na dysku nie znajduje się żaden bit zapisany po
    dacie zarekwirowania.

    > Adam

    Pozdrawiam, argothiel