  • 21. Data: 2005-07-12 13:34:06
    Temat: Re: Policjant - przekroczenie uprawnien?
    Od: "BadYunior" <b...@g...pl>

    wiadomości news:db0fku$572$1@opal.futuro.pl...

    > Pierwsze słyszę. Karta motorowerowa, dowolne prawo jazdy - owszem. Ale
    > dowód osobisty? Weź się z przepisów podszkól ;)

    A.L. Mnie chcesz szkolić z przepisów? poczytaj a dopiero potem się udzielaj:
    (wyciąg z kodeksu)
    Art. 87. 1. Kierującym może być osoba, która osiągnęła wymagany wiek i jest
    sprawna pod względem fizycznym i psychicznym oraz spełnia jeden z warunków
    określonych w pkt 1-3:
    3. Nie wymaga się uprawnienia do:
    kierowania rowerem, motorowerem lub pojazdem zaprzęgowym od osoby, która
    ukończyła 18 lat;

    > I tak ulgowo...

    Znowu nie wiesz i się udzielasz (wyciąg z taryfikatora):
    189 art. 95 Kierowanie pojazdem przez osobę nieposiadającą przy sobie
    wymaganych dokumentów art. 38 "50 za brak każdego z wymaganych
    dokumentów, nie więcej niż 250"
    Nie miałem przy sobie dwóch dokumentów... reszta to prosta matematyka

    > Z tego, co piszesz, miałeś pracujący silnik podczas kontroli -

    A teraz poprostu dokładnie nie czytasz. Zamin rozpoczęła się właściwa
    kontrola policjant wyjął mi kluczyk ze stacyjki... Potem poprosil o dokument
    uprawniający mnie do prowadzenia (dowód) a na samym koncu o dowód
    rejestracyjny i OC...

    > A co do tego histeryzowania o module zapłonowym, to zwyczajnie pisesz
    > bzdury. Jakbyś rzucił okiem na schemat instalacji, to byś zobaczył, że
    > odcięcie zapłonu i 'stacyjka' odłączają od modułu zapłonowego dokładnie
    > ten sam kabelek - tylko stacyjka robi to wcześniej i odcina także całą
    > resztę, czyli np. kiernkowskazy i klakson.

    A teraz nie znasz poprostu specyfikacji tego sprzętu. On ma kabelek
    wychodzący z zapłonu mostkowany przez włącznik do masy. Oprócz tego drugim
    kabelkiem wchodzi zasilanie (lub masa, nie pamiętam) na moduł ze stacyjki

    D.Borowicz
    www.superbike.com.pl
    Najszybszy Portal Motocyklowy
    TL1000S+KN+Acrapovic+PCII+GPS60CS

  • 22. Data: 2005-07-12 13:46:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    BadYunior wrote:

    [ciach]

    W przypadku podania przez funkcjonariusza sygnału do zatrzymania pojazdu
    kierujący tym pojazdem jest obowiązany:

    1) zatrzymać pojazd;
    2) trzymać ręce na kierownicy i nie wysiadać z pojazdu, chyba że zażąda
    tego kontrolujący;
    3) na polecenie kontrolującego:
    a) wyłączyć silnik pojazdu,
    b) włączyć światła awaryjne.
    Kierujący pojazdem lub pasażer pojazdu mogą wysiadać z kontrolowanego
    pojazdu wyłącznie za zezwoleniem kontrolującego.

    skoro nie wyłączyłeś silnika, to zrobił to za ciebie.
    I tyle w tym temacie.

  • 23. Data: 2005-07-12 13:50:02
    Od: "BadYunior" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:9lc0bd.7kk.ln@ziutka.router...
    /photos/photo_1.html)

    > A było to już po tym jak mu powiedziałeś że jedynym dokumentem który
    > tu posiadasz jest d.os?

    Przed tym

    > Patrząc na te zdjęcia to w sumie trudno się dziwić, że policjant miał
    > wątpliwości czy wolno ci takie coś prowadzić bez uprawnień a zweryfikowac
    > pojemności nie miał jak.

    No przepraszam... niewiedza czy wątpliwości nie zwalniają go z
    przestrzegania procedur i prawa.... w tyłu była wyraźnie tablica
    rejestracyjna motoroweru (mała). Poza tym nazwa napisana na boku gpr50r -
    raczej na nic innego nie moze wskazywac... i jeszcze to ze dwusuwowy
    motorower zupelnie inaczej słychac niż cokolwiek innego...

  • 24. Data: 2005-07-12 13:54:06
    Od: "BadYunior" <b...@g...pl>

    > skoro nie wyłączyłeś silnika, to zrobił to za ciebie.

    Nie było na to nawet czasu...od razu po moim zatrzymaniu sięgnął ręką,
    wyłączył stacyjkę i zabrał kluczyk.

  • 25. Data: 2005-07-12 13:54:49
    Od: poreba <d...@p...com>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> popełnił 12 lip 2005 na pl.soc.prawo utwór

    > art. 129.2.8.c PoRD
    > Policjant jest uprawniony do uniemożliwienia korzystania z pojazdu,
    > jeżeli kierujący nim nie okazał dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy
    > obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza
    > pojazdu lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia
    Naprawdę dziekuję za powyższe - jest po co czytać psp,
    a dzięki Tobie mizerne dywagacje o rowerkach trójkowłowych
    i pieniaczech jednorocznych uskuteczniane przez Hemoinga i Johnsona
    tak blado wyglądają ...

    --
    pozdro
    porea

  • 26. Data: 2005-07-12 14:02:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BadYunior wrote:

    > A.L. Mnie chcesz szkolić z przepisów? poczytaj a dopiero potem się udzielaj:
    > (wyciąg z kodeksu)

    Nie z 'kodeksu' a z ustawy, lamerze.

> [...]
    > określonych w pkt 1-3:
    > 3. Nie wymaga się uprawnienia do:
    > kierowania rowerem, motorowerem lub pojazdem zaprzęgowym od osoby, która

    No i gdzie tam jest COKOLWIEK napisane o dowodzie osobistym (który
    notabene może mieć już i 13-latek)?

> [...]
    > dokumentów, nie więcej niż 250"
    > Nie miałem przy sobie dwóch dokumentów... reszta to prosta matematyka

    Ulgowo w tym sensie, że brak OC i DR -> podejrzenie kradzieży ->
    zatrzymanie podejrzanego -> pojazd na lawetę na parking policyjny.

    [ciach]

> [...]
    > kontrola policjant wyjął mi kluczyk ze stacyjki... Potem poprosil o dokument
    > uprawniający mnie do prowadzenia (dowód) a na samym koncu o dowód

    To faktycznie nieco procedurę naruszył. Możesz się ewentualnie poskarżyć
    jego zwierzchnikowi. Choć nie sądzę, żeby wiele to dało.

    Ja tam zwykle przy kontroli od razu wyłączam silnik, a kluczyki chowam
    do kieszeni, więc nie ma problemu - policjant nie boi się, że mu zwieję,
    a kluczyki mam ja, a nie on.

    [ciach]

    > A teraz nie znasz poprostu specyfikacji tego sprzętu. On ma kabelek
    > wychodzący z zapłonu mostkowany przez włącznik do masy. Oprócz tego drugim
    > kabelkiem wchodzi zasilanie (lub masa, nie pamiętam) na moduł ze stacyjki

    ROTFL

    Dwie masy do zapłonu... ładnie :)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 27. Data: 2005-07-12 14:20:21
    Od: "BadYunior" <b...@g...pl>

    wiadomości news:db0igl$6ga$1@opal.futuro.pl...
    > BadYunior wrote:
    >
    > Nie z 'kodeksu' a z ustawy, lamerze.

    Na stronie gdzie znalazłem bylo napisane KODEKS DROGOWY.

    > No i gdzie tam jest COKOLWIEK napisane o dowodzie osobistym (który
    > notabene może mieć już i 13-latek)?

    Nastolatki mają jak pamiętam "TYMCZASOWY dowód osobisty" ktory różni się
    kilkoma szczegółami od normalnego - tak bylo przyjamniej kiedys bo teraz
    przyznaję że nie wiem.

    > Ulgowo w tym sensie, że brak OC i DR -> podejrzenie kradzieży ->
    > zatrzymanie podejrzanego -> pojazd na lawetę na parking policyjny.

    To to akurat sobie od razu sprawdzili i mnie czy nie poszukiwany i pojazd
    czy nie kradziony...

    > Ja tam zwykle przy kontroli od razu wyłączam silnik, a kluczyki chowam do
    > kieszeni, więc nie ma problemu - policjant nie boi się, że mu zwieję, a
    > kluczyki mam ja, a nie on.

    Może i tak faktycznie trzeba robić...

    > ROTFL
    >
    > Dwie masy do zapłonu... ładnie :)

    Nie, no faktycznie tam pewnie podaje napięcie stacyjka... ale tylko na
    zasadzie 0/1 bo on jest praktycznie na stałe podłączony pod "+". To taki
    dziwny zapłon akcesoryjny przez Malossiego zrobiony z dwa razy większą
    ilością kabelków a nie Dukatowy jak w serii...

    D.Borowicz
    www.superbike.com.pl
    Najszybszy Portal Motocyklowy
    GPR*)R - i 14 koni na kole ;>

  • 28. Data: 2005-07-12 14:33:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BadYunior wrote:

    > Na stronie gdzie znalazłem bylo napisane KODEKS DROGOWY.

    Korzystaj ze źródeł. Polecam stronę sejmu i ustawę "Prawo o Ruchu Drogowym".

    Różnego rodzaju opracowania/streszczenia (i inne "kodeksy drogowe")
    miewają ostre przekłamania.

    > Nastolatki mają jak pamiętam "TYMCZASOWY dowód osobisty" ktory różni się
    > kilkoma szczegółami od normalnego - tak bylo przyjamniej kiedys bo teraz
    > przyznaję że nie wiem.

    Teraz wszyscy mają taki sam - plastikowy o określonej 'trwałości'. Tylko
    osoby starsze (nie pamiętam dokładnie granicy, ale chyba od 65 roku
    życia) mogą dostać 'wieczny'. Oczywiście o ile ktoś jeszcze nie wymienił
    (mnie to czeka w przyszłym roku).

    No to teraz czekam na małe odszczekiwanko...

    > To to akurat sobie od razu sprawdzili i mnie czy nie poszukiwany i pojazd
    > czy nie kradziony...

    Mógł nie być jeszcze zgłoszony (np. mogłeś dopiero co ukraść). Policjant
    nie telepata, więc mógł podejrzewać.

    [ciach]

> [...]
    > dziwny zapłon akcesoryjny przez Malossiego zrobiony z dwa razy większą
    > ilością kabelków a nie Dukatowy jak w serii...

    Tak czy inaczej przy prawidłowo zrobionej instalacji wyłączenie
    zasilania stacyjką nie ma prawa niczego uszkodzić.

  • 29. Data: 2005-07-12 14:52:06
    Od: "BadYunior" <b...@g...pl>

    wiadomości news:db0kc7$79c$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    > czeka w przyszłym roku).
    >
    > No to teraz czekam na małe odszczekiwanko...

    Tam jest napisane wyraźnie: "nie wymaga się uprawnienia do kierowania (...)
    motorowerem (...) od osoby, która ukończyła 18 lat."
    Jeśli mówisz policjantowi ze masz 18 lat to musisz jakoś to udowodnic,
    prawda? Nie wiem czy legitymacja uczniowska czy studencka bylaby wiarygodnym
    dokumentem... i jeśli założymy że nie masz prawa jazdy to jedynym dokumentem
    który może potwierdzić Twoj wiek jest dowód osobisty... Faktycznie w tej
    ustawie nie ma nic o dowodzie... ale ten nasuwa się jako logiczny wniosek.

    > Tak czy inaczej przy prawidłowo zrobionej instalacji wyłączenie zasilania
    > stacyjką nie ma prawa niczego uszkodzić.

    Tu będę oponował... zdarzyło sie naprawiać moduły uszkodzone wlasnie przez
    niewłaściwe wyłączenie. Kto wie, może jakby osoba wyłączyła normalnie to też
    by padło.... Poprostu wiem że jest to możliwe. Nie rozstrząsajmy sie nad
    tym, bo ani jeden ani drugi zdania nie zmieni.

  • 30. Data: 2005-07-12 15:33:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BadYunior wrote:

    > Tam jest napisane wyraźnie: "nie wymaga się uprawnienia do kierowania (...)
    > motorowerem (...) od osoby, która ukończyła 18 lat."

    Tak. Wiem. Umiem czytać. W przeciwieństwie do ciebie - tam słowa nie ma
    o dowodzie osobistym.

    > Jeśli mówisz policjantowi ze masz 18 lat to musisz jakoś to udowodnic,
    > prawda?

    W moim przypadku wystarcza już zdjęcie kasku.

    > Nie wiem czy legitymacja uczniowska czy studencka bylaby wiarygodnym
    > dokumentem...

    A ja wiem. Dokument to dokument.

    > i jeśli założymy że nie masz prawa jazdy to jedynym dokumentem
    > który może potwierdzić Twoj wiek jest dowód osobisty...

    Ponieważ na Ziemi nie wynaleziono jeszcze prolongu (o ile pamiętam
    "linię czasu" dla książek Webera będzie to miało miejsce za jakieś 900
    lat w systemie Beowulfa), to o ile nie zaczęto zatrudniać niewidomych
    policjantów, większosć osób pełnoletnich nie musi mieć żadnego 'papieru'
    na pełnoletniość - przeciętn policjant będzie w stanie to stwierdzić
    przy pomocy własnych oczu.

    > Faktycznie w tej
    > ustawie nie ma nic o dowodzie... ale ten nasuwa się jako logiczny wniosek.

    Twojej logiki nie chce mi się komentować.

> [...]
    > by padło.... Poprostu wiem że jest to możliwe. Nie rozstrząsajmy sie nad
    > tym, bo ani jeden ani drugi zdania nie zmieni.

    A skąd wiesz, że uszkodziło je 'niewłaściwe wyłączenie'? Każde
    włączenie/wyłącznie każdego układu niesie ze sobą pewne ryzyko powstania
    przepięć więc - zwłaszcza w przypadku tandety - także uszkodzeń.