  • 1. Data: 2005-07-12 08:07:19
    Temat: Policjant - przekroczenie uprawnien?
    Od: "BadYunior" <b...@g...pl>

    W dniu wczorajszym zostałem zatrzymany do normalnej jak sądziłem kontroli
    drogowej. Raczej czesto nie jestem zatrzymywany poniewaz jezdze motorowerem
    i nie mam jak przekraczac predkosci lub w inny sposób niebezpiecznie
    zachowywac się na drodze.
    Okazało się jednak że tym razem zapomnialem dokumentów od pojazdu - mialem
    przy sobie dowód osobisty (wymagany dla motorowerow), ale dowod OC i
    rejestracyjny zostaly w domu. Wyjsciem z sytuacji byl telefon do domu z
    prosba o przywiezienie dokumentow... bowiem zatrzymanie mialo miejsce ok.
    1km od domu, zatem mialem je w przeciagu 5 minut na miejscu. Ukarany
    zostalem mandatem wg. taryfikatora 100 zlotych, ich prawo, zgoda.
    W calym tym zajsciu nie byloby nic dziwnego gdyby nie fakt zabrania mi przez
    policjanta kluczyków od pojazdu, wg. mnie calkowicie bezprawnie.
    Nieskutkowaly moje żadania ich zwrotu i dostalem je dopiero po zakonczonych
    czynnościach razem z resztą dokumentow. Pytanie jest nastepujace. Czy
    policjant mial prawo zabrac mi kluczyki od pojazdu na ten okres czasu?
    Ewentualnie co zrobic aby tego typu zachowań już nigdy nie próbowal?
    Poniewaz telefony z aparatami/kamerami sa juz na porzadku dziennym dysponuje
    nagraniami (2x30sek) dokumentującymi że policjanci nie chcieli oddac mi
    kluczykow.
    www.superbike.com.pl/wideo0.3gp
    www.superbike.com.pl/wideo1.3gp
    odtwarzacz multimedialny nokii: www.superbike.com.pl/multimedia_3gp.exe

    D.Borowicz
    www.superbike.com.pl
    Najszybszy Portal Motocyklowy
    TL1000S+KN+Acrapovic+PCII+GPS60CS

  • 2. Data: 2005-07-12 09:05:41
    Temat: Re: Policjant - przekroczenie uprawnien?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    BadYunior napisał(a):

    > Pytanie jest nastepujace. Czy
    > policjant mial prawo zabrac mi kluczyki od pojazdu na ten okres czasu?

    art. 129.2.8.c PoRD

    Policjant jest uprawniony do uniemożliwienia korzystania z pojazdu,
    jeżeli kierujący nim nie okazał dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy
    obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza
    pojazdu lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia

    M.

  • 3. Data: 2005-07-12 09:12:34
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2005 10:07:19 +0200, BadYunior napisał:

    > ale dowod OC i rejestracyjny zostaly w domu.

    Art. 129 ust. 2 pkt. 8 lit. lit. c i d ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r.
    Prawo o ruchu drogowym.

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 4. Data: 2005-07-12 09:59:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    BadYunior napisał(a):

    > Ewentualnie co zrobic aby tego typu zachowań już nigdy nie próbowal?

    No cóż kolejny pieniacz i to w takim młodym wieku.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 5. Data: 2005-07-12 10:23:39
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2005 11:59:07 +0200, Johnson napisał:

    > i to w takim młodym wieku.

    :-)

  • 6. Data: 2005-07-12 11:01:52
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > No cóż kolejny pieniacz i to w takim młodym wieku.

    Ja sie nie zdziwie jak za jakis czas napisze na grupe oburzony 3-latek, ze
    mu niedobrzy policjanci zabroni jazdy trojkolowym rowerkiem po autostradzie,
    lamiac tym samym jego konstytucyjne prawa ;-)

  • 7. Data: 2005-07-12 11:15:50
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2005 13:01:52 +0200, Heming napisał:

    > Ja sie nie zdziwie jak za jakis czas napisze na grupe oburzony 3-latek, ze
    > mu niedobrzy policjanci zabroni jazdy trojkolowym rowerkiem po autostradzie,
    > lamiac tym samym jego konstytucyjne prawa ;-)

    Kuratoria już od mniej więcej roku usilnie ankietują placówki na
    okoliczność informowania przedszkolaków o przysługujących im PRAWACH, więc
    kto wie...

  • 8. Data: 2005-07-12 11:56:26
    Od: "BadYunior" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mu niedobrzy policjanci zabroni jazdy trojkolowym rowerkiem po
    > autostradzie,
    > lamiac tym samym jego konstytucyjne prawa ;-)

    Panowie... ale o czym my tu rozmawiamy...? Mam 30 na karku, więc to że
    jeżdżę motorowerem
    (http://www.derbi-club.com/images/models/gpr50racing
    /photos/photo_1.html)
    niech o niczym nie świadczy... Zapytalem Was poprostu o opinię, jako że do
    prowadzenia takiego pojazdu nie jest potrzebna jakaś specjalistyczna wiedza
    prawna tylko podstawowa znajomość przepisów o RD a jeździ sie na dowód
    osobisty. A swoją drogą nadal uważam że policjant przekroczył swoje
    uprawnienia poniewaz zabrał mi kluczyki ZANIM sie dowiedział że nie mam przy
    sobie dokumentów...

  • 9. Data: 2005-07-12 12:04:40
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    BadYunior napisał(a):
    > A swoją drogą nadal uważam że policjant przekroczył swoje
    > uprawnienia poniewaz zabrał mi kluczyki ZANIM sie dowiedział że nie mam przy
    > sobie dokumentów...
    A gdzie zes to napisal? Kazdy zalozyl ze policjant Cie wylegitymowal,
    nastepnie okazalo sie ze nie masz przy sobie wymaganych dokumentow, wiec
    zabral Ci kluczyki.
    To co teraz piszesz zmienia postac rzeczy

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 10. Data: 2005-07-12 12:08:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    BadYunior napisał(a):
    > A swoją drogą nadal uważam że policjant przekroczył swoje
    > uprawnienia poniewaz zabrał mi kluczyki ZANIM sie dowiedział że nie mam przy
    > sobie dokumentów...

    Nawet jakby na chwile nielegalnie zabrał ci kluczyk to co wielkiego by
    się stało? Warto się zajmować takimi bzdetami? Nie szkoda nerwów?