  • 1. Data: 2005-07-12 00:05:55
    Temat: Re: Niuczciwy lokator,- czy tak można?
    Od: "Barbara" <b...@o...pl>

    Od: "P" <pawelwg@bez_spamu.poczta.onet.pl>
    Data: 12 lipca 2005 00:47

    [...]
    baba jest bezrobotna, mąż i babcia emeryci i żądaja mieszkania socjalnego,
    chociaz w tym samym mieście mają mieszkania gdzie są zameldowani.
    Jak ich wywalić!!!?
    ================

    Wydzial spraw obywatelskich + sad -
    wniosek o przekwaterowanie do miejsca stalego zameldowania..
    B.

  • 2. Data: 2005-07-14 14:25:41
    Od: "P" <pawelwg@bez_spamu.poczta.onet.pl>

    Dostałem na priv kilka podpowiedzi zaczerpniętych z "życia" sugerujących
    wejście do swojego mieszkania i zabarykadowanie się w nim.
    Pomijając już tutaj kwestię owej babci stale tam przebywającej i ewentualne
    oskarżenie o kradzież wątpliwości moje budzą nastepstwa art. 342 Kodeksu
    Cywilnego i w konsekwencji groźba zastosowanie przeciwko mnie powództwa o
    przywrócenie stanu posiadania z art. 344KC
    Z drugiej jednakże strony przecież następstwem takiego naruszenia posiadania
    byłoby przywrócenie stanu posiadania zgodnego z prawem, bo umowa najmu od
    dawna jest skutecznie wypowiedziana (tak zakładam) i moje prawa własności
    przyznane były (kiedyś) mi przez sąd- (nabycie spadku)a sytuacje taką (?),
    opisano w par.1 tegoż artykułu.
    jak to zatem rozumieć?

    Przy okazji,- czy muszę zapewniac im mozliwość (na moje konto) poboru
    mediów?

  • 3. Data: 2005-07-14 20:19:07
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    jest pare rozwiazan tej sytuacji, jesli nie ma umowy najmu(bo byla
    wypowiedziana, niewazne, po prostu nie ma) to osoby te zajmuja twoje
    mieszkanie nielegalnie, teraz wzywasz policje i prosisz ich o usuniecie
    osobnikow z mieszkania,policja jak chcesz sprawdzi zameldowanie osob i
    jesli jest inne to powinna wyniesc lokatorow, ale moga odmowic
    interwencji...
    ...drugie wyjscie ktore ja bym zastosowal zaraz na nastepny dzien po tym
    jak pierwsza akcja nie poskutkuje to wynajac paru osilkow i wejsc z
    drzwiami, ewentualnie jak masz sluszarza pod reka to otworzyc je a potem
    nowe zamki, jak juz osobnicy beda poza lokalem to mozesz sie nie martwic
    ze wejda tylko zadzwonic po policje jak beda awantury i tyle, nikt ci
    nie moze zabronic wejsc na swoja wlasnosc jesli inne umowy nie stanowia
    inaczej albo sad ci nie nakarze tego. Ja rozumiem ze jest bieda w kraju,
    ale jak jednemu sie zabiera a drugi nie ma to w takiej sytuacji dwie
    osoby poszkodowane, a tak to tylko jedna byly lokator;)
    a trzecia opcja to odciecie od jakichkolwiek mediow i liczyc ze sie sami
    wyniosa a w miedzyczasie sprawa do sadu, duzym argumentem bedzie
    zameldowanie tych osob w innej lokacji, bo wtedy nie ma czegos takiego
    jak eksmisja na bruk, bo te osoby maja zameldowanie ;)

  • 4. Data: 2005-07-14 20:25:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Harry wrote:
> [...]
    > zameldowanie tych osob w innej lokacji, bo wtedy nie ma czegos takiego
    > jak eksmisja na bruk, bo te osoby maja zameldowanie ;)

    bzdura bzdura bzdura.

  • 5. Data: 2005-07-15 07:10:57
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    to sie wypowiedz madralo, co w takiej wytuacji a nie krytykuj,
    aha czy wszystkie moje stwierdzenia byly bzdura??

  • 6. Data: 2005-07-15 09:40:15
    Od: "P" <pawelwg@bez_spamu.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Harry" <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:db7n5k$gmm$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > to sie wypowiedz madralo, co w takiej wytuacji a nie krytykuj,
    > aha czy wszystkie moje stwierdzenia byly bzdura??

    To jest właśnie problem, na który poszukuję odpowiedzi.- Stwierdzenia Twoje
    może nie są bzdurą w sensie powszechnego poczucia sprawiedliwości i zdrowego
    rozsądku, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, ze niezgodne są z przepisami
    prawa (art 342 i 344 KC) i zastosowanie tych metod może (w razie sądowej
    reakcji tych "lokatorów") wpędzić mnie w dodatkowe kłopoty,- patrz mój
    poprzedni post i opisane tam wątpliwości .
    rosiłbym o komentarz prawników, czy moje obawy tam opisane są zasadne.

  • 7. Data: 2005-07-15 16:09:34
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    ciekawi mnie art. 343 KC a zwlaszcza fragment o posiadaczu
    nieruchomosci, ktory moze wlasnym dzialaniem przywrucic stan posiadania,
    jesli twoja nieruchomosc jest zajmowana przez jakies obce ciala to
    bierzesz je i wywalasz z nieruchomosci przywracajac stan poprzedni , czy
    tak?? pozostaje tylko kwestia czy policja interweniowalaby jakbys zaczol
    cos takiego robic, najlepiej przejdz sie na najblizszy komisariat i
    popros o rozmowe, policja ci powie co w taki wypadku zrobi, jesli ci
    pomoze to jedz z nimi na miejsce, jesli beda przeszkadzac, to sprawa do
    sadu o usuniecie "lokatorow",
    PS tak sobie w myslach wyobrazam taka sytuacje ze ktos rozbija sobie
    namiot na mojej posesji i policja nie miala by go usunac natychmiast
    tylko czekac na wyrok sadu, to jakies chore, wedlug mnie to to powinna
    policja wyniesc tych lokatorow chodzby jutro
    PS2 a nie bylo moze juz takich spraw, bo cos mi swita ze w telewizji
    widzalem jakis program o tym

  • 8. Data: 2005-07-16 10:27:49
    Od: "P" <pawelwg@bez_spamu.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Harry" <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:db8mni$n1e$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > ciekawi mnie art. 343 KC a zwlaszcza fragment o posiadaczu
    > nieruchomosci, ktory moze wlasnym dzialaniem przywrucic stan posiadania,

    Niestety, mylisz posiadacza z właścicielem, a to nie to samo.
    W omawianej sytuacji to lokatar właśnie jest posiadaczem (wprawdzie w złej
    wierze:(.