  • 1. Data: 2005-07-12 07:41:53
    Temat: groźba karalna / pomówienie
    Od: gazebo <g...@w...pl>

    Kolega z braku dostępu do sieci poprosił o pomoc. Jak można
    zakwalifikować poniższe fragmenty e-maila i na jakie paragrafy powoływać
    się przy ewentualnej rozmowie z policją/prokuratorem? E-mail został
    rozesłany do kilkunastu, wzajemnie znających się osób.

    dwa cytaty (z jednego usunąlem fragment pozwalający na skojarzenia):
    "podaję do wiadomości publicznej, że: jesteś kutasem, dupkiem, palantem,
    IMPOTENTEM"
    "i zniszczę cię, [...] ponieważ jestem silniejszy fizycznie i ukręcę ci
    łeb jak tylko będę chciał, jest to tylko kwestią mojego kaprysu!"

    --
    careful with that axe Eugene!

  • 2. Data: 2005-07-12 07:44:38
    Temat: Re: groźba karalna / pomówienie
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    gazebo napisał(a):

    > dwa cytaty (z jednego usunąlem fragment pozwalający na skojarzenia):
    > "podaję do wiadomości publicznej, że: jesteś kutasem, dupkiem, palantem,
    > IMPOTENTEM"

    Można to zakwalifikować jako fachową informację medyczną od
    lekarza pierwszego kontatku.

    > "i zniszczę cię, [...] ponieważ jestem silniejszy fizycznie i ukręcę ci

    A to już jest sugerowanie chemioterapii.

    MSPANC.

    P.S.
    Groźba karalna, o ile kolega czuje się zagrożony.
    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200

  • 3. Data: 2005-07-12 07:56:06
    Od: gazebo <g...@w...pl>

    Stasio Podróżnik wrote:

    > MSPANC.

    ogolnie ROTFL

    > P.S.
    > Groźba karalna, o ile kolega czuje się zagrożony.

    na dwoje babka wrozyla, ja tam sie szalencow boje, nawet jak nie uderzy
    to po co komus awantura w sklepie na przyklad, stad prosba o konkretne
    paragrafy zeby z policja rozmawiac rzeczowo
    --
    careful with that axe Eugene!

  • 4. Data: 2005-07-12 08:16:59
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    gazebo napisał(a):

    > na dwoje babka wrozyla, ja tam sie szalencow boje, nawet jak nie uderzy
    > to po co komus awantura w sklepie na przyklad, stad prosba o konkretne
    > paragrafy zeby z policja rozmawiac rzeczowo

    Art. 190. § 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa
    na jej szkodę lub szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba
    wzbudza w zagrożonym uzasadnioną obawę, że będzie spełniona,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.
    § 2. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Zastanów się czy to pod to się łapie, zważywszy na słowa :

    > ponieważ jestem silniejszy fizycznie i ukręcę ci
    > łeb jak tylko będę chciał,

    Acz była ciekawa sprawa z tego art ... jak wesołek z Rzeszowa
    skierował pismo do sędziny prowadzącej jego sprawę , napisał w
    nim, że o ile będzie mu się chciało to jej skopie d*** ... Sąd
    uznał, że nie była to groźba karalna .. .W uzasadnieniu powołano
    się na to, że oskarżony użył bodaj trybu przypuszczającego czy
    siakoś tak ... nie chce mi się googlać ... w NIE o tym pisano ;)

    Jakby co to przeszukaj archiwum NIE pod kątem słów RZESZÓW
    GROŹBA PRZEWLEKLE 10 LAT etc ... Powinno coś wyrzucić.

  • 5. Data: 2005-07-12 08:25:47
    Od: gazebo <g...@w...pl>

    Stasio Podróżnik wrote:

    > Jakby co to przeszukaj archiwum NIE pod kątem słów RZESZÓW
    > GROŹBA PRZEWLEKLE 10 LAT etc ... Powinno coś wyrzucić.

    dzieki, sam troche znalazlem:
    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=23625
    http://forumprawne.org/o,7782.html

    interesuje mnie jeszcze czy ten rozeslany do ilus osob e-mail w swietle
    prawa jest publiczny czy nie

    --
    careful with that axe Eugene!

  • 6. Data: 2005-07-12 09:08:27
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "gazebo" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "i zniszczę cię, [...] ponieważ jestem silniejszy fizycznie i ukręcę ci
    > łeb jak tylko będę chciał, jest to tylko kwestią mojego kaprysu!"

    Duzo zalezy od kontekstu, intonacji tp

    Np. inaczej brzmi "zabije Cie" gdy mowi to kumpel
    do kumpla, gdy ten wypil mu herbate a inaczej te same
    slowa brzami w oczach jakiegos ABS, w ciemnej ulicy.

    Wydaje mi sie, ze trudno bedzie udowodnic ze
    czlowiek wypowiafajacy te slowa mowil powaznie,
    faktycznie grozil. A ten moze tak sie bronic, ze to
    tylko zart byl.

    Pozdrawiam :)
    WOJSAL

  • 7. Data: 2005-07-12 09:30:45
    Od: gazebo <g...@w...pl>

    WOJSAL wrote:

    zdaje sobie sprawe, pada tam rowniez cos takiego "jest to ciąg
    powtarzajacy się od 1999 roku", gdyby o mnie chodzilo mialbym powazny
    dylemat czy zglaszac, czy to by nie rozjatrzylo niepotrzebnie, ale z
    drugiej strony jak pisalem, ja sie szalencow boje
    --
    careful with that axe Eugene!

  • 8. Data: 2005-07-12 09:57:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    gazebo napisał(a):

    > interesuje mnie jeszcze czy ten rozeslany do ilus osob e-mail w swietle
    > prawa jest publiczny czy nie

    Nie jest. Bo tych osób jest ileś.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 9. Data: 2005-07-12 10:06:52
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie jest. Bo tych osób jest ileś.

    a jezlei iles to sto , to juz nie jest publicznie ? Nie mozna mowic o
    pomowieniu?

    p.

  • 10. Data: 2005-07-12 10:53:39
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    > dylemat czy zglaszac, czy to by nie rozjatrzylo niepotrzebnie, ale z
    > drugiej strony jak pisalem, ja sie szalencow boje

    Ja rozumiem, i wierze ze mogla to byc grozba karalna.
    Problem jednak w tym, ze w sadzie trzeba to udowdnic.
    Inaczej sad to oleje. Niestety.

    Podzrawiam :)
    WOJSAL'