  • 11. Data: 2005-07-12 12:22:01
    Temat: Re: Policjant - przekroczenie uprawnien?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <db0bf6$n87$1@nemesis.news.tpi.pl>, BadYunior wrote:
    > (http://www.derbi-club.com/images/models/gpr50racing
    /photos/photo_1.html)
    > niech o niczym nie świadczy... Zapytalem Was poprostu o opinię, jako że do
    > prowadzenia takiego pojazdu nie jest potrzebna jakaś specjalistyczna wiedza
    > prawna tylko podstawowa znajomość przepisów o RD a jeździ sie na dowód
    > osobisty. A swoją drogą nadal uważam że policjant przekroczył swoje
    > uprawnienia poniewaz zabrał mi kluczyki ZANIM sie dowiedział że nie mam przy
    > sobie dokumentów...

    A było to już po tym jak mu powiedziałeś że jedynym dokumentem który
    tu posiadasz jest d.os?
    Patrząc na te zdjęcia to w sumie trudno się dziwić, że policjant miał
    wątpliwości czy wolno ci takie coś prowadzić bez uprawnień a zweryfikowac
    pojemności nie miał jak. Tak, że w sumie ja też przyłączam się do reszty i
    twierdzę, że niepotrzebnie się rzucasz.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2005-07-12 12:23:50
    Od: "BadYunior" <b...@g...pl>

    > Nawet jakby na chwile nielegalnie zabrał ci kluczyk to co wielkiego by się
    > stało? Warto się zajmować takimi bzdetami? Nie szkoda nerwów?

    Koszt nowego modułu zapłonu do tego pojazdu uszkodzonego na skutek
    nieprawidłowego jego wyłączenia (najpierw wyłącza się zapłon a później
    wyjmuje się kluczyk) to ok. 390 EURO, więc sądzę że jest się o co pobić...

    D.Borowicz
    www.superbike.com.pl
    Najszybszy Portal Motocyklowy
    TL1000S+KN+Acrapovic+PCII+GPS60CS

  • 13. Data: 2005-07-12 12:32:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    BadYunior napisał(a):

    > Koszt nowego modułu zapłonu do tego pojazdu uszkodzonego na skutek
    > nieprawidłowego jego wyłączenia (najpierw wyłącza się zapłon a później
    > wyjmuje się kluczyk) to ok. 390 EURO, więc sądzę że jest się o co pobić...

    Pisałeś o zabraniu kluczyka, a nie o uszkodzeniu stacyjki. Nie dodawaj.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 14. Data: 2005-07-12 12:35:19
    Od: "BadYunior" <b...@g...pl>

    > BadYunior napisał(a):
    >>

    > Pisałeś o zabraniu kluczyka, a nie o uszkodzeniu stacyjki. Nie dodawaj.

    Nie stacyjki, tylko modułu motocykla. Znam takie przypadki.... u mnie na
    szczescie tym razem nic się nie stało, ale kto wie co bedzie przy
    następnym...

  • 15. Data: 2005-07-12 12:38:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    BadYunior napisał(a):

    > Nie stacyjki, tylko modułu motocykla. Znam takie przypadki.... u mnie na
    > szczescie tym razem nic się nie stało, ale kto wie co bedzie przy
    > następnym...

    Jak mówiłem nie dodawaj. Zacząłeś od zabrania kluczyków, teraz jest to
    juz moduł, a niedługo okaże się że policjnic zabrali ci samolot :)

  • 16. Data: 2005-07-12 12:48:12
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Jak mówiłem nie dodawaj. Zacząłeś od zabrania kluczyków, teraz jest to
    > juz moduł, a niedługo okaże się że policjnic zabrali ci samolot :)

    A beda musieli oddac fure. To sie nazywa tradycja ;)

  • 17. Data: 2005-07-12 12:53:32
    Od: "BadYunior" <b...@g...pl>

    > Jak mówiłem nie dodawaj. Zacząłeś od zabrania kluczyków, teraz jest to juz
    > moduł, a niedługo okaże się że policjnic zabrali ci samolot :)

    Od zabrania kluczyka. Policjant wyciągnął mi kluczyk ze stacyjki i go zabrał
    (gasząc motocykl bez wyłączenia zapłonu). Dokładnie o tym mówię, mowię także
    o tym jakie konsekwencje może mieć takie coś (dla silnika motocykla z
    zapłonem CDI) i ile to kosztuje... Zadałem na początku proste pytanie bez
    zagłębiania się w szczegółu, a skoro potwierdziłeś że policjant wziął
    kluczyk nielegalnie to chciałbym wiedziec czy i jak można takim sytuacjom
    zapobiec w przyszłości, lub co zrobić gdy coś w takim momencie się uszkodzi.
    Ewentualnie co zrobic aby policjant tego typu zachowań już nigdy nie
    próbowal?
    Wg. mnie to jednak jałowa dyskusja, bo jakby doszło co do czego to im sie
    nic nie udowodni, w końcu motocyklista jest tylko jeden, ich jest zazwyczaj
    dwóch i będzie ich słowo przeciwko mojemu i jeszcze wariata ze mnie
    zrobią... Czyli prawo prawem a jak jest to wszyscy wiedzą...

  • 18. Data: 2005-07-12 12:57:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    BadYunior napisał(a):

    > a skoro potwierdziłeś że policjant wziął kluczyk nielegalnie to chciałbym wiedziec
    czy i jak można takim sytuacjom
    > zapobiec w przyszłości, lub co zrobić gdy coś w takim momencie się uszkodzi.

    Niczego nie potwierdziłem. Stwierdziłem nawet że jeśli by to było
    nielegalne to i tak nie ma sobie czym głowy zawracać, bo sąd zabije
    prokuratora śmiechem, gdyby przypadkiem wniósł akt oskarżenia
    zarzucający policjantowi przekroczenie obowiązków poprzez chwilowe
    zabrania kluczyka od motocykla.
    Naprawdę nie widzisz że to śmieszne?

  • 19. Data: 2005-07-12 13:02:43
    Od: "BadYunior" <b...@g...pl>

    > Naprawdę nie widzisz że to śmieszne?

    Dla bezstronnego obserwatora? Pewnie tak.... ale mi wczoraj śmiesznie nie
    było...

  • 20. Data: 2005-07-12 13:13:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BadYunior wrote:

    > Okazało się jednak że tym razem zapomnialem dokumentów od pojazdu - mialem
    > przy sobie dowód osobisty (wymagany dla motorowerow), ale dowod OC i

    Pierwsze słyszę. Karta motorowerowa, dowolne prawo jazdy - owszem. Ale
    dowód osobisty? Weź się z przepisów podszkól ;)

    > rejestracyjny zostaly w domu. Wyjsciem z sytuacji byl telefon do domu z
    > prosba o przywiezienie dokumentow... bowiem zatrzymanie mialo miejsce ok.
    > 1km od domu, zatem mialem je w przeciagu 5 minut na miejscu. Ukarany
    > zostalem mandatem wg. taryfikatora 100 zlotych, ich prawo, zgoda.

    I tak ulgowo...

    > W calym tym zajsciu nie byloby nic dziwnego gdyby nie fakt zabrania mi przez
    > policjanta kluczyków od pojazdu, wg. mnie calkowicie bezprawnie.

    Z tego, co piszesz, miałeś pracujący silnik podczas kontroli - w
    połączeniu z brakiem dowodu rejestracyjnego policjant miał mocne
    podsatawy przypuszczać, że pojazd może być np. kradziony a Ty będziesz
    próbował nim zwiać. Więć postąpił jak najbardziej prawidłowo i rozsądnie.

    A co do tego histeryzowania o module zapłonowym, to zwyczajnie pisesz
    bzdury. Jakbyś rzucił okiem na schemat instalacji, to byś zobaczył, że
    odcięcie zapłonu i 'stacyjka' odłączają od modułu zapłonowego dokładnie
    ten sam kabelek - tylko stacyjka robi to wcześniej i odcina także całą
    resztę, czyli np. kiernkowskazy i klakson.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)