  • 251. Data: 2021-08-31 19:11:26
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 18:46, A. Filip pisze:

    > Na jakiej postawie prawnej Białorusini nie pozwalają im *wrócić* na Białoruś?

    A jakie to ma znaczenie? Prawdopodobnie bez żadego trybu.

    --
    Shrek

  • 252. Data: 2021-08-31 19:56:03
    Temat: Re: Podział winy na Łukaszkostan i Kaczystan [Usarz Dolny]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > A jakie to ma znaczenie? Prawdopodobnie bez żadego trybu.

    A rzucisz się ze swoją (subiektywną) opinią co do procentowego podziału
    winy za "zaistniałą sytuacje" na Kaczystan i Łukaszkistan?

    --
    A. Filip

  • 253. Data: 2021-08-31 20:07:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 19:56, A. Filip pisze:

    > A rzucisz się ze swoją (subiektywną) opinią co do procentowego podziału
    > winy za "zaistniałą sytuacje" na Kaczystan i Łukaszkistan?

    Znów - a jakie ma to znaczenie? Jeśli białoruś wykorzystuje ich jako
    "żywe tarcze" dla reporterów to nie zmienia to postaci rzeczy że na
    białorusi ich "zyciu _lub_ wolnosci" jednak coś zagraża. No i to
    wyczerpuje znamiona konwencji - więc spełniają IMHO (niestety) warunki
    uchodźcy wedle konwencji.

    --
    Shrek

  • 254. Data: 2021-08-31 20:37:46
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > białorusi ich "zyciu _lub_ wolnosci" jednak coś zagraża. No i to
    > wyczerpuje znamiona konwencji - więc spełniają IMHO (niestety) warunki

    Czy ty pamiętasz na tyle historii żeby mieć wyczucie co może być po tych
    "marnych 30" choćby z precedensami sprzed milionów gości dobrej babci
    Merkel [A]? Tych 30 to marny pikuś. Ustanowione precedensy nogą być
    BARDZO kosztowne a durna jełopozycja IMHO nie potrafi pokazać że widzi
    horyzont dalszy niż jeden ruch naprzód (dokopać trzydziestką PiS *teraz*).
    Niech mają jaja wyrazić swoją wiarę na jakim progu Łukaszka zatrzyma
    eskalacje albo w którym momencie eskalacji oni by zmienili front.

    Jak przeważnie prawo zostawia sporawą "swobodę interpretacji"
    IMHO Ten problem nie jest czysto prawny a polityczno-prawny z przewagą
    polityki.

    [A] https://en.wikipedia.org/wiki/Mariel_boatlift

    --
    A. Filip

  • 255. Data: 2021-08-31 20:42:56
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 31.08.2021 o 18:46, A. Filip pisze:

    > Na jakiej postawie prawnej Białorusini nie pozwalają im *wrócić* na Białoruś?
    > Przestępców ci u nich już dostatek i kolejnych nie potrzebują?

    Na jakiej podstawie prawnej twierdzisz, że to przestępcy?

    Ktoś tu pisał, że to zwykli turyści i nie zdążyli nawet dać nielegalnego
    kroku przez granicę na polską stronę (nie dlatego ci dziwni ludzie w
    mundurach po naszej stronie nie mogą im podać nawet wody?).
    To skąd ci się uroiło, że to przestępcy?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 256. Data: 2021-08-31 20:56:44
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 31.08.2021 o 20:37, A. Filip pisze:

> [...]
    > Niech mają jaja wyrazić swoją wiarę na jakim progu Łukaszka zatrzyma
    > eskalacje albo w którym momencie eskalacji oni by zmienili front.

    Ale rozumiesz, że ludzie migrują nie tylko ze względu na wojny, ale
    również ze względu na zmiany klimatyczne z miejsc, które coraz mniej
    nadają się do życia? I to będzie się nasilać.
    I co zrobisz biedny chrześcijaninie, gdy wujek Łukaszenka przestanie
    panować nad ilością migrantów i przeskoczą jego próg?
    Zaczniesz do nich po chrześcijańsku strzelać po piszczelach, czy
    zwyczajnie po chrześcijańsku podłączysz prąd do drutu kolczastego?

    > Jak przeważnie prawo zostawia sporawą "swobodę interpretacji"
    > IMHO Ten problem nie jest czysto prawny a polityczno-prawny z przewagą
    > polityki.

    Nie. To problem chrześcijańskiej "moralności".
    Zamiast teraz korzystać z okazji, dopóki tych ludzi jest mało, próbować
    ich jakoś asymilować - przekażą następnym, dadzą przykład, że zostali tu
    dobrze potraktowani, to co otrzymują? Karabiny pod nos.
    Zgadnij co powiedzą tym, którzy idą za nimi... na razie małymi grupkami.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 257. Data: 2021-08-31 21:03:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czy ty pamiętasz na tyle historii żeby mieć wyczucie co może być po tych
    > "marnych 30" choćby z precedensami sprzed milionów gości dobrej babci
    > Merkel [A]? Tych 30 to marny pikuś.

    Ale co to ma za znaczenie w pytaniu czy podpadają pod konwencję czy nie?
    Zgadzam się, że to może mieć gówniane konsekwaencje, ale odpisywałem na
    inne pytanie.

    --
    Shrek

  • 258. Data: 2021-08-31 21:20:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Ale co to ma za znaczenie w pytaniu czy podpadają pod konwencję czy
    > nie? Zgadzam się, że to może mieć gówniane konsekwaencje, ale
    > odpisywałem na inne pytanie.

    Jak chcesz cynizmu: Stanowisko Kaczystów może się zachwiać zasadniczo
    tylko pod silnym+ naciskiem UE. IMHO "zjebanie równo z ziemią"
    Kaczystów za to mogą politycy odważni/głupi bo Dobra Babia Merkel
    niezwykle skutecznie zmieniła polityczny klimat w tej sprawie
    zaproszeniem *milionów^.

    Ja obstawiam że KE/UE będzie opierdalać w tej sprawie PiS ale
    "całkiem selektywnie" a nie "równo jak leci".

    <pełny-cynizm> Liczy się interpretacja konwencji przez tych co mają
    gruby kij *i są gotowi go użyć w tej kwestii* </pełny-cynizm>

    --
    A. Filip

  • 259. Data: 2021-08-31 21:23:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 Aug 2021 20:07:13 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > białorusi ich "zyciu _lub_ wolnosci" jednak coś zagraża. No i to
    > wyczerpuje znamiona konwencji - więc spełniają IMHO (niestety) warunki

    Trzeba jednego zastrzelic. Albo choc spałować.
    Łukaszence to juz niewielka roznica :-)

    No chyba, ze wyjdzie jak w kawale o dentyscie/cykliscie :-)

    A powie sie, ze to polski szpion :-)
    Albo, ze to Polacy strzelali :-(

    J.

  • 260. Data: 2021-08-31 21:36:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 21:20, A. Filip pisze:

    > Jak chcesz cynizmu:

    A co twój cynizm wnosi do sprawy? Jest jasno zapisane i niestety
    podpadają pod definicję uchodźcy. Nawet jak wcześniej byli tylko
    migrantami ekonomicznymi to odkąd białorusini uwięzili ich na granicy i
    nie pozwalają się cofnąć to w oczywisty sposób ich wolność jest
    zagrożona. Jak białoruś twierdzi że są u nich nielegalnie to mają
    obowiązek zapewnić dach, michę i koc a potem mogą ich odesłać. Ale jak
    grożą że odeślą do faganistanu to i pod zagrożenie życia podpada być
    może. A skoro tak twierdzą to niestety musisz sprawdzić. Przynajmniej
    wedle konwencji.

    > <pełny-cynizm> Liczy się interpretacja konwencji przez tych co mają
    > gruby kij *i są gotowi go użyć w tej kwestii* </pełny-cynizm>

    No dobrze - ale wtedy po prostu nie robmy z kurwy logiki tylko
    powiedzmyc że nie mamy ich konwencji i niech wypierdalają. A nie o tym
    jest dyskusja.

    --
    Shrek