  • 11. Data: 2005-06-22 23:14:48
    Temat: Re: "Podrobiona" legitymacja i PKP :((((
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    wiadomości news:d9coq8$gak$1@opal.futuro.pl...

    > No faktycznie, zatrzymać _i_ przekazać ASAP policji zawiadamiając o
    > przestępstwie mogli.
    >
    > Natomiast chyba się zgodzisz, że płacić nie powinien? :)

    na mój prosty rozum to kanary sobie trochę bagna narobili
    chłopak powinien złożyć zawiadomienie o przestępstwie
    że został siłą i groźbą naciągnięty na kasę
    jego słowo przeciwko dwójce kanarów nic nie szkodzi,
    on ma dodatkowo dowód właśnie w postaci tej nieszczęsnej legitki
    w końcu jeżeli jest ona ok to naprawdę nie miał powodu układać się z nimi
    i dawać jakąkolwiek kase, więc wniosek się nasuwa sam działał pod przymusem.
    no i faktycznie składać zawiadomienie jak najszybciej

  • 12. Data: 2005-06-22 23:36:23
    Od: maHo <m...@p...net>

    albert wrote:
    [ciach]

    > na mój prosty rozum to kanary sobie trochę bagna narobili
    > chłopak powinien złożyć zawiadomienie o przestępstwie
    > że został siłą i groźbą naciągnięty na kasę

    ale gdzie jest mowa że został zaciągnięty siłą?
    groźbą, to może i owszem. Ale o sile nie było mowy. No chyba że chodzi
    o siłę argumentów :).

    pozdrav

    maHo

  • 13. Data: 2005-06-22 23:45:54
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    Użytkownik "maHo" <m...@p...net> napisał w wiadomości
    albert wrote:
    [ciach]

> [...]

    ale gdzie jest mowa że został zaciągnięty siłą?
    groźbą, to może i owszem. Ale o sile nie było mowy. No chyba że chodzi

    wiesz to że nie ma uszkodzonej czaszki to jeszcze nie dowód że użycia siły
    nie było.
    przecież po dobroci pieniędzy się obcym nie oddaje tylko dlatego że chcą.
    :))

  • 14. Data: 2005-06-23 02:39:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzysiek wrote:
    > Witajcie!!

    Kontroler miał prawo podejrzewać i miał prawo zatrzymać legitymację
    jeśli podejrzewał.
    Legitymacja wcześniej czy później wróci do szkoły, a szkoła potwierdzi,
    że legitymacja nie jest sfałszowana i na tym sprawa się skończy.
    Pod tym względem nic ci nie grozi, bo legitymacja jest ok.

    Co do reszty to już wiesz.
    Napisz skargę na kontrolerów, że wykorzystując przewagę psychiczną
    wymysili na tobie zapłacenie dodatkowych pieniędzy i w związku z tym
    oczekujesz anulowania kary i zwrotu kasy.

  • 15. Data: 2005-06-23 07:32:59
    Od: maHo <m...@p...net>

    albert wrote:
> [...]
    > nie było.
    > przecież po dobroci pieniędzy się obcym nie oddaje tylko dlatego że chcą.

    po pierwsze, jeżeli chce komuś coś zarzucić, to musi on to udowodnić. PO
    drugie, cytuj jakoś porządnie. A to że oddał kasę obcym to nie od razu
    oznacza że to było pod wpływam siły.

    pozdrav

    maHo

  • 16. Data: 2005-06-23 07:45:32
    Od: bella <b...@a...pl.usunto>

    Użytkownik Krzysiek napisał:

    Nie wiem co teraz ale mialam podobna sytuacje.
    Jechalamz synem (4 klasa szkoly podstawowej) i wypraną legitymacją.
    Po wypraniu pieczątki się zatarły i całkowicie sprała się pieczatka na
    zdjeciu.
    Konduktor zaproponowal mi dplate do calego biletu.
    Powiedzialam, ze przeciez szkola podstawowa jest obowiazkowa i syn na
    pewno do szkoly chodzi.
    Powiedzialam, ze nei mam pieniedzy i nie zaplace i prosze o mandat a ja
    bede sie potem odwolywac.
    Zadzwonilam przy nim do meza i poprosilam zeby sprawdzil w internecie
    przepisy PKP dotyczace legitymacji.
    Konduktor kazal mi isc do kierownika pociagu.
    Kierownik powiedzial, ze legitymacja jest podrobiona i musi wystawic
    mandat.
    Zaczelam tlumaczyc, ze przeciez szkola podstawowa jest obowiazkowa i po
    co mialby podrabiac legitymacje, wyciagnelam dowod osobisty(na szczescie
    mam stary i mam tam wpisane dzieci) i tam kierownik pociagu potwierdzil,
    ze mam syna, ze ma 11 lat . dane zgadzaly sie z danymi na legitymacji i
    pozwolil mi jechac dalej.
    Potem zadzwonil maz i powiedzial, ze przepisy mowia o "waznej
    legitymacji w trakcie podrozy" wiec nie chce cie straszyc, ale chyba
    jestes na straconej pozycji.
    Przepisy nie mowia, ze mozesz byc uczniem czy ze domniemywa sie, ze
    nalezy ci sie znizka ale konkretnie stanowia, ze masz miec ze soba wazna
    legitymacje..
    Wszystko jednak mysle zalezy od osoby, czy chce czy nie chce sie
    przyczepic..

    --
    pozdrawiam serdecznie b.
    przy odpowiedzi usuń "usunto" z mojego adresu.

  • 17. Data: 2005-06-23 08:25:22
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    Użytkownik "bella" <b...@a...pl.usunto> napisał w wiadomości

> [...]
    > legitymacje..
    > Wszystko jednak mysle zalezy od osoby, czy chce czy nie chce sie

    jestes kanarem?
    z czego wnosisz ze jego legitka byla niewazna?

    bolo

  • 18. Data: 2005-06-23 08:54:02
    Od: "Krzysiek" <k...@o...pl>

    Czy legitymacja będzie sprawdzana przez biegłego sądowego? Czy najpierw opinię
    wyda szkoła i jeśli się okaże, że szkoła potwierdzi autentyczność legitymacji,
    to czy sprawa już się całkowicie kończy i już nikt nie wydaje dalszych opinii?

  • 19. Data: 2005-06-23 09:17:00
    Od: bella <b...@a...pl.usunto>

    Użytkownik bolo napisał:

    > jestes kanarem?
    > z czego wnosisz ze jego legitka byla niewazna?

    bolo czytaj ze zrozumieniem ...
    ja opisalam SWOJ przypadek z 10.VI tego roku
    GDZIE napisalam. ze legitymacja byla niewazna...
    i o czyją legitymacje pytasz? mojego syna? czy Krzyska?
    Jesli o mojego syna to napisalam .. byla sprana i na zdjeciu "zniknela"
    pieczatka stad konduktor stwierdzil, ze legitymacja jest podrobiona (ze
    niby przeklejone zdjecie)
    Jesli o Krzyska to ja tej legitymacji nei widzialam a Krzysiek napisal,
    ze konduktor zakwestionowal mu rok 2005 (ze niby przerobil 3 na 5)
    Dlatego dalej napisalam wszystko zalezy od osoby sprawdzajacej czy
    bedzie sie chciala przyczepic czy nie?
    Mnie konduktor puscil, on zaplacil mandat .
    Myslalam ze to jasne...

    p.s do Krzyska . Ja bym wziela zaswiadczenie ze szkoly, ze byles/jestes
    uczniem i probowala sie odwolac...
    Jak to rozpatrza nie wiem ale probowac warto.

  • 20. Data: 2005-06-23 09:39:40
    Temat: Odp: "Podrobiona" legitymacja i PKP :((((
    Od: "Zbig.T" <z...@g...pl>

    Jaki rozbój, jakie groźby ? Bzdura.
    Krzysiek uiścił "dodatkową" opłatę ponieważ konduktor stwierdził,
    że ulga mu nie przysługuje. Oczywiście, jeżeli legitymacja była ważna
    nie powinien płacić przecież nie wyrzuciliby go z pociągu (chyba).
    Zabranie legitymacji to drugi apsekt tej sprawy. Jeżeli konduktor powziął
    podejrzenie że została sfałszowana miał taki obowiązek. Żadne skargi na
    niego tutaj nie pomogą. Należy zrobić to wtedy jeżeli nie złoży
    zawiadomienia
    o popełnionym przez Krzyśka przestępstwie, czyli nie dopełni obowiązków.
    Wydaje mi się, że jedynie wszczęcie postępowania przygotowawczego wyjaśni
    ostatecznie sprawę. Jeżli legitymacja była ważna zostanie umożone i wtedy
    Krzysiek powinien "zawalczyć" o odzyskanie pieniędzy. Pzdr.