  • 21. Data: 2005-06-23 09:44:16
    Temat: Re: "Podrobiona" legitymacja i PKP :((((
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Potem zadzwonil maz i powiedzial, ze przepisy mowia o "waznej
    > legitymacji w trakcie podrozy" wiec nie chce cie straszyc, ale chyba
    > jestes na straconej pozycji.

    bo? przeciez legitymacja jest wazna!

    > Przepisy nie mowia, ze mozesz byc uczniem czy ze domniemywa sie, ze nalezy
    > ci sie znizka ale konkretnie stanowia, ze masz miec ze soba wazna
    > legitymacje..

    i jest wazna

    P.

    --
    Gość: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Słyszałem, że najskuteczniejszy jest środek d..y."

  • 22. Data: 2005-06-23 10:42:39
    Temat: Re: Odp: "Podrobiona" legitymacja i PKP :((((
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Zbig.T napisał(a):
> [...]
    > Zabranie legitymacji to drugi apsekt tej sprawy. Jeżeli konduktor powziął
    > podejrzenie że została sfałszowana miał taki obowiązek. Żadne skargi na
    > niego tutaj nie pomogą. Należy zrobić to wtedy jeżeli nie złoży
    > zawiadomienia
    > o popełnionym przez Krzyśka przestępstwie, czyli nie dopełni obowiązków.
    > Wydaje mi się, że jedynie wszczęcie postępowania przygotowawczego wyjaśni
    > ostatecznie sprawę. Jeżli legitymacja była ważna zostanie umożone i wtedy
    > Krzysiek powinien "zawalczyć" o odzyskanie pieniędzy. Pzdr.

    A co ze stratami materialnymi. W końcu są wakację a bez legitymacji,
    której w tej chwili nie posiada, nie może kożystać ze zniżek
    komunikayjnych lub też ulgowych biletów na basen, do kina....

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 23. Data: 2005-06-23 11:44:04
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Zbig.T" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jaki rozbój, jakie groźby ? Bzdura.

    no jak jakie, konduktor twierdzi ze legitymacja jest falszywa -
    przestepstwo - porponuje ze za
    okreslona kwote nie powiadomi policji, nie jest to grozba karalna ?

    P.

  • 24. Data: 2005-06-23 11:59:55
    Temat: Odp: "Podrobiona" legitymacja i PKP :((((
    Od: "Zbig.T" <z...@g...pl>

    Użytkownik Przemek R...
    .pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:d9e7a4$d52$...@i...gazeta.pl...

> [...]
    > przestepstwo - porponuje ze za
    > okreslona kwote nie powiadomi policji, nie jest to grozba karalna ?

    To jest groźba karalna.
    Art. 190. § 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej
    szkodę lub szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym
    uzasadnioną obawę, że będzie spełniona, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Idąc Twoim tokiem myślenia, konduktor żądał łapówki.
    Pzdr.

  • 25. Data: 2005-06-23 13:44:23
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    bella wrote:
    > Potem zadzwonil maz i powiedzial, ze przepisy mowia o "waznej
    > legitymacji w trakcie podrozy" wiec nie chce cie straszyc, ale chyba
    > jestes na straconej pozycji.

    no, legitymacja przecież była ważna, tylko tyle, że nieczytelna i mieli
    prawo się przyczepić.
    Inaczej sprawa by się miała, gdybyś tej legitymacji np. zapomniała ze
    sobą zabrać.

  • 26. Data: 2005-06-23 13:44:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzysiek wrote:
    > Czy legitymacja będzie sprawdzana przez biegłego sądowego? Czy najpierw opinię
    > wyda szkoła i jeśli się okaże, że szkoła potwierdzi autentyczność legitymacji,
    > to czy sprawa już się całkowicie kończy i już nikt nie wydaje dalszych opinii?

    szkoła.
    do żadnego sądu w życiu to nie trafi.

  • 27. Data: 2005-06-23 13:49:45
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]

    > uzasadnioną obawę, że będzie spełniona, podlega grzywnie, karze
    > ograniczenia
    > wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    a wyludzenie nie jest przestepstwem??

    IMO w tym wypadku konduktor wyludzil po prostu pieniadze pod pretekstem
    jazdy na gape, pomimo tego ze podrozny bilet mial, i posiadal odpowiedni
    dokument potwierdzajacy przyslugujaca mu ulge

    Jacek

  • 28. Data: 2005-06-23 14:19:35
    Temat: Re:
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

    > Czy będę miał sprawę w sądzie??

    Standardowo PBB PKP kieruje takie sprawy do prokuratury właściwej ze względu
    na miejsce ujawnienia podróżnego. Prokurator zleci policji zbadanie, czy
    faktycznie popełniono przestępstwo z Art. 270 § 1 KK czy też nie. Sądzę, że
    wystarczą zeznania pracownika szkoły i sprawy generalnie nie ma.

    > Jaka grozi kara w związku z tym?

    Skoro tak stawiasz sprawę to chyba jednak masz coś na sumieniu :-)
    Jeśli legitymacja okaże się ważna, to żadna, a nadto masz prawo domagać się
    od PKP zwrotu należności niesłusznie uiszczonych w pociągu.

    > Czy jeśli zapłaciłem ten cholerny mandat, to sprawa jest z głowy??

    Sprawa opłaty dodatkowej tak, sprawa legitymacji nie.

    > Ludzie, proszę Was, napiszcie mi jak to jest, bo ja nie wiem co mam robić,
    > jestem przerażony, nie chcę być karany za taką bzdurę. Ratunku!!

    Jednak nabieram przekonania że coś tam przekombinowałeś...

    pdr
    Olo

  • 29. Data: 2005-06-23 14:21:25
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

    > Poza tym taka kolesiówka, która jechała ze mną w przedziale powiedziała mi,
    że
    > płacąc mandat niejako przyznałem się do winy.

    Słuchaj dalej co pieprzą "kolesiówki" w przedziałach...
    Mylicie mandat karny z opłatą dodatkową.

    pdr
    Olo

  • 30. Data: 2005-06-23 14:22:22
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

    > Zalatw to zaswiadczenie. Potem mozesz dokopac konduktorom twierdzac, ze
    > zostales przez nich zastraszony i zmuszony do podpisania mandatu.

    Najpierw pomyśl, potem napisz. Niczego nie musiał podpisywać skoro zapłacił
    gotówką. Wiesz jak wygląda bilet blankietowy na dopłatę?

    pdr
    Olo