  • 1. Data: 2005-06-22 20:14:12
    Temat: "Podrobiona" legitymacja i PKP :((((
    Od: "Krzysiek" <k...@o...pl>

    Witajcie!!

    Mam bardzo poważny problem i jestem strasznie spanikowany. Dzisiaj podróżowałem
    pociągiem do Krakowa i zdarzyła mi się nieprzyjemna sytuacja. Wykupiłem
    oczywiście ulgowy bilet w dwie strony, na podstawie posiadanej przeze mnie
    legitymacji szkolnej (z liceum, które w tym roku ukończyłem, ale jak wiadomo
    taka legitymacja jest ważna do 30 września danego roku). W pociągu jeden z
    konduktorów poprosił mnie do przedziału, gdyż uznał że podrobiłem legitymację.
    Dlaczego? Bo miałem podbitą na rok 2002, potem nie podbijałem przez 2 lata i
    była pieczątka od razu na rok 2005. Do tego rok 2005 był wypisany niedbale i
    konduktor uznał, że zrobiłem 5 z 3 :o

    Ale ten pierwszy w wyniku moich zapewnień o autentyczności legitymacji dał mi
    spokój. Jednak w dalszej trasie przyszedł drugi i ten już zrobił większy
    problem. Kazał mi dopłacić, a do tego walnął opłatę 72 zł, sugerując że jak nie
    zapłacę, to moja sprawa zostanie skierowana na policję. I uwaga. Moja
    legitymacja została przez niego zatrzymana, a ja dostałem potwierdzenie. Mandat
    zapłaciłem od razu, gdyż nie chciałem mieć żadnych spraw w sądzie. Teraz już nic
    nie wiem. Na potwierdzeniu zatrzymania dokumentu napisał mi też oświadczenie,
    które podpisałem, że do dnia 30 września br. mam prawo do ulgowych cen biletów.

    Czy będę miał sprawę w sądzie??

    Ile to może trwać?

    Jaka grozi kara w związku z tym?

    Czy mam jeszcze szansę udowodnić, że legitymacja była legalna, ale po prostu
    został niedbale wydana? Czy jestem usprawiedliwiony, jeśli przez niewiedzę nie
    zwróciłem sekretarce szkoły uwagi, że moja legitymacja została źle podbita?

    Czy jeśli zapłaciłem ten cholerny mandat, to sprawa jest z głowy??

    Ludzie, proszę Was, napiszcie mi jak to jest, bo ja nie wiem co mam robić,
    jestem przerażony, nie chcę być karany za taką bzdurę. Ratunku!!

    Krzysiek ;(

  • 2. Data: 2005-06-22 20:16:28
    Temat: Re: "Podrobiona" legitymacja i PKP :((((
    Od: Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    Krzysiek w <0...@n...onet.pl> zeznal:
> [...]
    > zwróciłem sekretarce szkoły uwagi, że moja legitymacja została źle podbita?

    idz do szkoly o wydanie zaswiadczenia, ze byles uczniem tej szkoly i do
    30.09 Twoja legitka jest wazna.

    --
    Wsiada informatyk do taksówki. Taksiarz pyta:
    - Jaki adres?

  • 3. Data: 2005-06-22 20:22:10
    Od: k...@o...pl

    > idz do szkoly o wydanie zaswiadczenia, ze byles uczniem tej szkoly i do
    > 30.09 Twoja legitka jest wazna.

    To wystarczy?? Przecież jest już fakt dokonany, z punktu widzenia prawa jestem
    chyba podejrzany o użycie sfałszowanych dokumentów :(( Chodzi mi o to (głównie)
    czy będę miał w związku z tym kłopoty.

    Poza tym taka kolesiówka, która jechała ze mną w przedziale powiedziała mi, że
    płacąc mandat niejako przyznałem się do winy. Ale co ja miałem robić, nigdy nie
    byłem w takiej sytuacji, nie znałem swoich praw!

    Krzysiek

  • 4. Data: 2005-06-22 20:30:40
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > Czy będę miał sprawę w sądzie??

    Jezeli legitymacja jest autentyczna to nie. Nawet jesli zostanie wszczete
    post. przygotowawcze to zostanie umorzone.

    > Ile to może trwać?
    >
    > Jaka grozi kara w związku z tym?

    Zadna ,mowisz ze nie sfalszowales tego dokumentu.

    > Czy mam jeszcze szansę udowodnić, że legitymacja była legalna, ale po
    > prostu
    > został niedbale wydana?

    W ogole nie masz obowiazku udowadniania niewinnosci. Nawet jesli dojdzie do
    wszczecia postepowania to szkola zostanie wezwana do wyjasnienia tej sprawy
    i wszystko sie rozwiaze.

    > Ludzie, proszę Was, napiszcie mi jak to jest, bo ja nie wiem co mam robić,
    > jestem przerażony, nie chcę być karany za taką bzdurę. Ratunku!!

    Nie panikuj.

    Dan.

  • 5. Data: 2005-06-22 20:32:34
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > płacąc mandat niejako przyznałem się do winy. Ale co ja miałem robić, nigdy nie
    > byłem w takiej sytuacji, nie znałem swoich praw!

    Zalatw to zaswiadczenie. Potem mozesz dokopac konduktorom twierdzac, ze
    zostales przez nich zastraszony i zmuszony do podpisania mandatu.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2005-06-22 20:36:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysiek wrote:

> [...]
    > zapłacę, to moja sprawa zostanie skierowana na policję. I uwaga. Moja

    To się nazywa rozbój: groźba karalna w celu wymuszenia kasy. 3 latka o
    ile pamiętam kanarowi za to potencjalnie grożą :)

    > legitymacja została przez niego zatrzymana, a ja dostałem potwierdzenie. Mandat
    > zapłaciłem od razu, gdyż nie chciałem mieć żadnych spraw w sądzie. Teraz już nic

    No i głupotę zrobiłeś. Trzeba było nic nie płacić i dokumentu z ręki nie
    wypuszczać.

  • 7. Data: 2005-06-22 20:45:34
    Od: "Krzysiek" <k...@o...pl>

    > To się nazywa rozbój: groźba karalna w celu wymuszenia kasy. 3 latka o
    > ile pamiętam kanarowi za to potencjalnie grożą :)

    No dobrze, a czy sprawa ulega jakoś przedawnieniu, gdybym np. po miesiącu
    dopiero zgłosił to, że ten durny kanar mnie zastraszył? Ile mam na to czasu, i
    co ogólnie muszę zrobić?

    > No i głupotę zrobiłeś. Trzeba było nic nie płacić i dokumentu z ręki nie
    > wypuszczać.

    Jak już pisałem, nigdy wcześniej mnie to nie spotkało i nie wiedziałem jakie mam
    prawa. Teraz niestety już tego nie cofnę :((

  • 8. Data: 2005-06-22 20:49:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:d9ci54$dd7$1@opal.futuro.pl...

    > To się nazywa rozbój: groźba karalna w celu wymuszenia kasy. 3 latka o
    > ile pamiętam kanarowi za to potencjalnie grożą :)

    Z tym się zgodzę. Skoro chłopak twierdził, ze ma ważną legitymację, to
    kierowali pod jego adresem conajmniej groźby karalne i doprowadzili do
    niekorzystnego rozporządzenia mieniem. moze nie rozbój, ale całkiem
    powazny zarzut.

    > No i głupotę zrobiłeś. Trzeba było nic nie płacić i dokumentu z ręki
    nie
    > wypuszczać.

    A Tu się już nie zgodzę. Mieli prawo zatrzymać. Prawo to wynika z Prawa
    Przewozowego. Teraz powinni złożyć zawiadomienie o przestępstwie. Z tym,
    ze ja zgodnie z Twoja sugestią na miejscu pytającego złożył bym
    zawiadomienie o groźbach i oszustwie.

  • 9. Data: 2005-06-22 21:36:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    miesiącu
    > dopiero zgłosił to, że ten durny kanar mnie zastraszył? Ile mam na to

    Masz czas do przedawnienia (chyba 10 lat), z tym z upływem czasu spada
    Twoja wiarygodność. Bo niby Cię napadnięto, ale Ty od razu nie ścigasz
    sprawcy.

  • 10. Data: 2005-06-22 22:30:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > A Tu się już nie zgodzę. Mieli prawo zatrzymać. Prawo to wynika z Prawa
    > Przewozowego. Teraz powinni złożyć zawiadomienie o przestępstwie.

    No faktycznie, zatrzymać _i_ przekazać ASAP policji zawiadamiając o
    przestępstwie mogli.

    Natomiast chyba się zgodzisz, że płacić nie powinien? :)