  • 1. Data: 2005-06-22 18:03:57
    Temat: Wyrok zaoczny
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

    Mam w garści wyrok zaoczny Sądu Rejonowego:

    "I. Sąd rejonowy ... zasądza od pozwanego na rzecz powoda kwotę XXX z
    ustawowymi odsetkami od dnia XX do dnia zapłaty,
    II. zasądza od pozwanego na rzecz powoda kwotę XXX tytułem zwrotu kosztów
    procesu,
    III. wyrokowi nadaje rygor natychmiastowej wykonalności."

    Pozwany nie ma chyba zamiaru dobrowolnie tego zapłacić, co więc muszę zrobić
    aby ściągnąć należność.

    Proszę o szczegółową poradę - czy mam iść do Sądu po stwierdzenie
    prawomocności ?, potem do komornika ? Pozwany jest z innej miejscowości -
    czy zatem trzeba korzystać z usług komornika właściwego dla jego miejsca ?
    Nie jestem prawnikiem i nie wiem co dalej mam z tym fantem działać.
    Czy należne odsetki wyliczy komornik, czy może ja muszę dokonać obliczeń ?

    Zygmunt Kałuża

  • 2. Data: 2005-06-22 18:21:58
    Temat: Re: Wyrok zaoczny
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > Proszę o szczegółową poradę - czy mam iść do Sądu po stwierdzenie
    > prawomocności ?,

    Zlozyc do sadu wniosek o nadanie klauzuli wykonalnosci wyrokowi. Nie mozesz
    jeszcze wnosic o prawomocnosc bo wyrok nie jest prawomocny i pozwany moze
    wniesc sprzeciw. Ale dla egzekucji istotna jest klauzula wykonalnosci, a
    skoro wyrok otrzymal rygor natychmiastowej wykonalnosci to sad nada klauzule
    wykonalnosci /pomomo ze wyrok nie jest jeszcze prawomocny/

    potem do komornika ? Pozwany jest z innej miejscowości -

    Tak. Jak juz bedziesz mial odpis wyroku z nadana klauzula wykonalnosci to
    nalezy zlozyc wniosek do komornika.

    > czy zatem trzeba korzystać z usług komornika właściwego dla jego miejsca ?

    Co do zasady tak. Ale masz mozliwosc wybrac dowolnego komornika w granicach
    okregu apelacyjnego.

    > Nie jestem prawnikiem i nie wiem co dalej mam z tym fantem działać.
    > Czy należne odsetki wyliczy komornik, czy może ja muszę dokonać obliczeń ?

    Wystarczy ze podasz za jaki okres chcesz je egzekwowac / czyli powtorzysz to
    co w wyroku/. Komornik sam policzy.

    Dan