  • 1. Data: 2005-06-22 19:31:05
    Temat: Licencja jednostanowiskowa
    Od: "M R" <s...@p...pl>

    Witam serdecznie
    Zastanawiam sie czy mając licencję jednostanowiskowa na program komputerowy
    mogą go legalnie zainstalować dwa razy na tym samym komputerze na dwóch
    dyskach z różnymi systemami operacyjnymi.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-06-22 19:46:53
    Temat: Re: Licencja jednostanowiskowa
    Od: Marcin Tałajczyk <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>

    M R napisał(a):
> [...]
    > mogą go legalnie zainstalować dwa razy na tym samym komputerze na dwóch
    > dyskach z różnymi systemami operacyjnymi.

    To zależy jak w licencji wyjaśnione jest pojęcie "jednego stanowiska".
    Jeśli nie jest wyjaśnione to skłaniałbym się do odpowiedzi na tak (tzn.
    mozesz instalowac). Jeden komp - jedno stanowisko.

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 3. Data: 2005-06-23 07:49:14
    Od: "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Tałajczyk"
    <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > To zależy jak w licencji wyjaśnione jest pojęcie "jednego stanowiska".
    > Jeśli nie jest wyjaśnione to skłaniałbym się do odpowiedzi na tak
    > (tzn. mozesz instalowac). Jeden komp - jedno stanowisko.

    Ja bym się raczej skłaniał na nie, zależy rzeczywiście jak to jest
    wyjaśnione w umowie licencyjnej. Jeśli masz sieć to można to rozwiązać
    instalując na jednym komputerze a z drugiego mapować dysk tego
    pierwszego i odpalać albo z jednego kompa albo z drugiego, bo jak z
    dwóch odpalisz ten program (o ile się da) to jest już naruszenie
    licencji.

    --
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~
    yankes(at)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2005-06-23 07:59:35
    Od: Marcin Tałajczyk <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>

    YaNkEs_69 napisał(a):

> [...]
    > pierwszego i odpalać albo z jednego kompa albo z drugiego, bo jak z
    > dwóch odpalisz ten program (o ile się da) to jest już naruszenie licencji.

    Nie zgadzam sie. Wg mnie program jednostanowiskowy mozna uzwywac tylko
    na tym stanowisku na którym jest zainstalowany (czyli odpada jakieś
    współdzielenie przez sieć). Natomiast posiadanie X kopii tego programu
    na jednym stanowisku chyba jest dopuszczalne. Oczywiście wszystkie te
    sprawy powinna wyjaśniać licencja...

  • 5. Data: 2005-06-23 09:09:08
    Od: "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl>

> [...]
    > współdzielenie przez sieć). Natomiast posiadanie X kopii tego programu
    > na jednym stanowisku chyba jest dopuszczalne. Oczywiście wszystkie te

    A ja znam co najmniej dwa programy których licencja dopuszcza takie
    używanie jak wcześniej pisałem.

    --
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~
    yankes(at)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2005-06-24 00:17:50
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    YaNkEs_69 wrote:

    > A ja znam co najmniej dwa programy których licencja dopuszcza takie
    > używanie jak wcześniej pisałem.

    Na pewno zadnej produkt Microsoftu. Sprawdzane.

    Jacek

  • 7. Data: 2005-06-24 20:56:49
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    wlaenie robilem reintsalke windowsa xp, przecytlaem licencje, jest tam
    zaznaczone ze
    jedno stanowsiko to jeden komputer i sprecyzowane ze nie moze windows
    dzialac w tym samym czasie na dwoch roznych procesorach.

    P.

    --
    cpp.g5.pl forum dla programistów