  • 1. Data: 2005-06-22 18:51:23
    Temat: [Teoria] Prawo karne - zbieg przepisów ustawy
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Mam pytanie do kogoś biegłego z zakresu prawa karnego. Mamy dwa przepisy (na
    przykład):

    1. Kto maluje lub śpiewa (dalsze znamiona bardziej ogólne) podlega karze
    grzywny, ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności do lat 3.

    2. Kto maluje (dalsze znamiona bardziej szczegółowe niż wyżej) podlega karze
    pozbawienia wolności do lat 5.

    Czy można powiedzieć, że oba przepisy pozostają w częściowym zbiegu
    pozornym? Bo jeżeli ktoś "maluje" to jest zbieg i stosuje się przepis 2. Ale
    jeżeli ktoś "śpiewa" i wyczerpuje dalsze znamiona z przepisu 1 to stosuje
    się przepis 1. Czyli czy to jest częściowy zbieg pozorny? Jest coś takiego
    jak częściowy zbieg?

    --
    Bartek Gliniecki

  • 2. Data: 2005-06-22 19:19:12
    Temat: Re: [Teoria] Prawo karne - zbieg przepisów ustawy
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > 1. Kto maluje lub ?piewa (dalsze znamiona bardziej ogólne) podlega karze
    > grzywny, ograniczenia wolno?ci lub pozbawienia wolno?ci do lat 3.
    >
    > 2. Kto maluje (dalsze znamiona bardziej szczegółowe niż wyżej) podlega karze
    > pozbawienia wolno?ci do lat 5.

    Fajnie to opisales. Jesli graficiarz spiewa podczas malowania sciany to
    dostaje od razu 2 lata mniej ? ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-06-22 19:33:49
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Fajnie to opisales. Jesli graficiarz spiewa podczas malowania sciany to
    > dostaje od razu 2 lata mniej ? ;-)

    tam jest "lub" a nie "i'.

    P.

    --
    Gość: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Słyszałem, że najskuteczniejszy jest środek d..y."

  • 4. Data: 2005-06-22 19:34:32
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    KrzysiekPP wyskrobał(a):
    > Fajnie to opisales. Jesli graficiarz spiewa podczas malowania sciany to
    > dostaje od razu 2 lata mniej ? ;-)

    Mam takie dwa przepisy, które dokładnie tak przewidują. Ten z bardziej
    ogólnymi znamionami czynu i z dwoma znamionami czasownikowymi jest zagrożony
    niższą karą niż drugi :/

    --
    Bartek Gliniecki

  • 5. Data: 2005-06-22 21:54:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Bartek Gliniecki napisał(a):

> [...]
    > Ale jeżeli ktoś "śpiewa" i wyczerpuje dalsze znamiona z przepisu 1 to
    > stosuje się przepis 1. Czyli czy to jest częściowy zbieg pozorny? Jest

    Chyba trzeba to zrelatywizować do zachowania sprawcy:
    Jeśli ktoś śpiewa to żadnego zbiegu nie ma i stosuje się pkt 1
    Jeśli ktoś maluje i robi to coś bardziej szczegółowego to jest to zbieg
    pozorny i kwalifikuje się z pkt. 2
    Jeśli ktoś maluje i robi to coś bardziej szczegółowego a dodatkowo
    śpiewa to będzie tu zbieg przepisów i kwalifikuje się pkt 1 i 2 w
    związku z art. 11 paragraf 2 kk.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 6. Data: 2005-06-23 08:51:14
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Johnson wyskrobał(a):
> [...]
    > Jeśli ktoś maluje i robi to coś bardziej szczegółowego a dodatkowo
    > śpiewa to będzie tu zbieg przepisów i kwalifikuje się pkt 1 i 2 w

    Czyli jest tak jak myślałem. Czy w związku z tym można stwierdzić, że oba
    przepisy są w "częściowym zbiegu"? Są w zbiegu jeśli chodzi o czyn
    polegający na malowaniu, ale nie są w zbiegu jeśli chodzi o śpiewanie.
    Istnieje coś takiego jak "częściowy zbieg przepisów", bo nie chciałbym
    tworzyć czegoś co doktrynie nie jest jeszcze znane ;]

    --
    Bartek Gliniecki

  • 7. Data: 2005-06-23 16:39:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Bartek Gliniecki napisał(a):

> [...]
    > Istnieje coś takiego jak "częściowy zbieg przepisów", bo nie chciałbym
    > tworzyć czegoś co doktrynie nie jest jeszcze znane ;]

    Ja już napisałem co chciałem napisać. Chyba coś przekręcasz moją
    wypowiedź i wyciągasz z niej wnioski które z niej nie wynikają.
    I nie wiem czy istnieje coś takiego jak "częściowy zbieg przepisów".
    Albo jest zbieg, albo go nie ma.
    Tak swoją drogą twój przykład (treść wymyślonych przepisów) jest bardzo
    wymyślny i obecnie nie istnieje chyba coś takiego w kodeksie karnym, by
    przepis podstawowy penalizował dwa różne zachowania, a typ kwalifikowany
    dotyczył tylko jednego z zachowań. Przynajmniej mi nic nie przychodzi do
    głowy.

  • 8. Data: 2005-06-23 17:37:06
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Johnson wyskrobał(a):
> [...]
    > przepis podstawowy penalizował dwa różne zachowania, a typ kwalifikowany
    > dotyczył tylko jednego z zachowań. Przynajmniej mi nic nie przychodzi do

    Przykład jest jak najbardziej istniejący. Jede przepis pochodzi z KK, a
    drugi z przepisów karnych innej ustawy :)

    --
    Bartek Gliniecki

  • 9. Data: 2005-06-23 17:38:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Bartek Gliniecki napisał(a):

    > Przykład jest jak najbardziej istniejący. Jede przepis pochodzi z KK, a
    > drugi z przepisów karnych innej ustawy :)

    A dokładnie? Który kk? Która ustawa?

  • 10. Data: 2005-06-24 19:26:08
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Johnson wyskrobał(a):
    > A dokładnie? Który kk? Która ustawa?

    Art. 266 par. 2 KK i art. 306 Ordynacji podatkowej.

    --
    Bartek Gliniecki