  • 11. Data: 2009-05-10 08:21:35
    Temat: Re: Podrabiany znak towarowy i sprawa w prokuraturze
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.05.2009 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Jest taka ścieżka również. Celnicy wówczas prowadzą to w oparciu o przepisy
    > prawa administracyjnego jako kontrolę celną. Do tej kontroli może być
    > przybrany przedstawiciel właściciela marki. Z tym, że z tym przesyłaniem
    > próbek, to już kolega Roman przesadził. Wysyła się fotki. Nie można
    > przecież z magazynu celnego zabrać dowodów rzeczowych i wysłać do
    > kancelarii adwokackiej.

    No właśnie z tym wysyłaniem, bo aż mi się nie chciało wierzyć, że można ot
    tak sobie posłać czyjąś rzecz komuś kto potencjalnie nawet nie musi być
    stroną.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2009-05-10 09:04:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:fdfid6-u2b.ln1@ziutka.router...
    > No właśnie z tym wysyłaniem, bo aż mi się nie chciało wierzyć, że można
    > ot tak sobie posłać czyjąś rzecz komuś kto potencjalnie nawet nie musi
    > być stroną.

    Przede wszystkim to nie za bardzo realne technicznie.

  • 13. Data: 2009-05-10 10:08:32
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    > wiadomości news:6ajhd6-ujh.ln1@ziutka.router...

    Wspólnotowy kodeks celny i procedury przewidziane na jego podstawie. A
    dokładniej związane z nim

    ROZPORZĄDZENIE RADY (WE) NR 1383/2003
    z dnia 22 lipca 2003 r.dotyczące działań organów celnych skierowanych
    przeciwko towarom podejrzanym o naruszenie niektórych praw własności
    intelektualnej oraz środków, które mają być
    stosowane w odniesieniu do towarów naruszających takie prawa

> [...]
    > przybrany przedstawiciel właściciela marki. Z tym, że z tym przesyłaniem
    > próbek, to już kolega Roman przesadził. Wysyła się fotki.

    Robert - napisałem już. Ja to robię w swoje praktyce. Ty nie. Ty zatem
    wiesz co się robi, w rzeczywistości, a ja nie? To co ja dostawałem w
    paczce? Iluzje?

    Poszukaj proszę i poczytaj w rozporządzeniu wskazanym powyżej

    Nie można
    > przecież z magazynu celnego zabrać dowodów rzeczowych i wysłać do
    > kancelarii adwokackiej.

    Można i robi się to. Podstawa jak wyzej

    > Zresztą celnicy mają tyle szkoleń, że przeważnie są w stanie sami rozpoznać
    > podróbki. Co najwyżej konsultują to telefonicznie.

    Tylko rzeczy 100% identyczen typu adidiad, puma nike. Podobne już nie.
    Zresztą - szkolenia dla celników organizują/uczestniczą w nich często
    firmy, zainteresowane ochroną ich znaków

    > Ale tak, czy siak ostatnim etapem jest zgromadzenie materiałow do
    > postepowania karnego.

    Wcale niekoniecznie. Powtarzam - to jest przestępstwo ścigane na
    wniosek. Nie ma wniosku - nie ma postępowania karnego. Ja osobiście wolę
    ścieżkę cywilną

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 14. Data: 2009-05-10 10:11:37
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > No właśnie z tym wysyłaniem, bo aż mi się nie chciało wierzyć, że można ot
    > tak sobie posłać czyjąś rzecz komuś kto potencjalnie nawet nie musi być
    > stroną.

    Wyżej odpowiedziałem,. Robert nie ma racji. Można i robi się to.
    A uprawniony ze znaku musi być w tym postępowaniu, bo to on wnosi o
    zatrzymanie towarów, utrzymanie zatrzymania, wnosi zawiadomienie o
    podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub o udzielenie zabezpieczenia i
    pozew w postępowaniu cywilnym (albo oba postępowania naraz)

  • 15. Data: 2009-05-10 10:12:59
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Przede wszystkim to nie za bardzo realne technicznie.

    Co nie jest realne. Wziąć kilka sztuk towaru, wsadzić w karton, napisać
    adres i wysłać paczkę? Co w tym trudnego? Weź przestań

  • 16. Data: 2009-05-10 10:27:46
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Ja też w praktyce przerabiam.

    Co przerabiasz - reprezentujesz w postępowaniach celnych uprawnionych ze
    znaków towarowych?

    Celnicy na szkoleniach są zaznajamiani ze
    > znakami towarowymi. Mają dostęp do takich zestawień,w których są
    > zastrzeżone znaki oraz przedstawiciele w Polsce uprawnionych - w
    > praktyce na tej tabelce się opierają.

    A tymczasem znaków chronionych w Polsce jest ponad pół miliona.
    Oczywiście celnicy je wszystkie pamiętają prawda? I mają takie dłuuugie
    tabelki?

    > Jeśli towar jest zabezpieczany, to istnieje prawie że
    > pewność, że to podróbka.

    Jedno z dwojga, albo jest to bardzo znany znak, albo na wniosek
    uprawnionego.

    sz. Tow dodatku zanim
    > ten uprawniony do znaku zadziała, to poodcinane zostaną wszystkie
    > "nitki" pozwalajace na ustalenie hurtownika.

    Zobacz jeszcze raz pierwszy post. Tu nie ma żadnego ustalania, żadnego
    niebezpieczeństwa. Podróbki wyprodukował Chinol i on nas nie interesuje.
    Nie wiemy nawet czy naruszył znak, bo nie wiemy czy np. w Wietnamie ten
    znak jest chroniony. Przestępstwo w Polsce popełnia osoba wprowadzająca
    do obrotu - czyli importer, a ten jest przecież znany z dokumentacji
    celnej. Co więcej - uprawnionemu zależy właśnie na tym, żeby zatrzymać
    towar na granicy, zanim rozlezie sie po hurtowniach, bo potem to już
    wszystkich biorących udział w przemycie.

    > No właśnie.

    No to zaczynamy sie zgadzać

    > No właśnie.

    Jw

> [...]
    > która zamówiła legalne produkty, a która otrzymała odróbki i to w
    > dodatku na takim etapie, że ona nawet tych podróbek na oczy nie widziała
    > jeszcze. Przytaczaną przez Ciebie interpretację faktycznie niektórzy
    > przedstawiciele firm próbują na szkoleniach wdrażać, ale to nie ma nic
    > wspólnego z obowiazujacym u nas prawem, a prokuratorzy wprost to
    > wysmiewają. O dokonaniu obrotu podrobionym towarem - umyślnym - możemy
    > dopiero mówić w momencie, gdy nabywca jest w stanie stwierdzić, że
    > dostał podróbkę. Jesli wówczas zacznie go sprzedawać, to popełnia

    Dlatego właśnie ja wolę drogę cywilną.

    > Oczywiście, jeśli uda się dowieść, ze facet zamawiał swiadomie podróbki,
    > to Twoja teza jest do przeforsowania. Ale tylkko w takiej sytuacji.

    Powtarzam - niech facet pokaże kwit, ze mu chinol potwierdził
    oryginalność. Widziałeś taki kwit? Bo od czasu przystąpienia Chin do WTO
    ich też obowiązują TRIPSy i niechętnie strugają wariata.

    > Czyli mam rozumieć, ze stoisz na stanowisku, że Celnik powziąwszy w toku
    > czynności informację wskazującą na możliwość popełnienia przestępstwa
    > nie ma prawa powiadomić Policji?

    Ma prawo zawiadomić. I co z tego jeśli sam piszesz, ze na tym etapie nie
    ma przestępstwa, a na dodatek ściganie ma być na wniosek?

    > Ale postępwoanie toczy się w oparciu o ten sam kodeks.

    Ale nie tylko - spójrz na inne akty prawne

  • 17. Data: 2009-05-10 13:55:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Co nie jest realne. Wziąć kilka sztuk towaru, wsadzić w karton, napisać
    > adres i wysłać paczkę? Co w tym trudnego? Weź przestań

    Po pierwsze czas. po drugie, co będzie, jak zginie?

  • 18. Data: 2009-05-10 14:15:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Co przerabiasz - reprezentujesz w postępowaniach celnych uprawnionych ze
    > znaków towarowych?

    Nie, raczej tę drugą stronę. Czyli teoretycznie bym to gdzieś musiał
    wysyłać. Jak żyję, sie z taką rpocedurą nie spotkałem. Chyba, ze celnicy to
    robią, zanim prześlą materiały do wszczęcia. Zapytam w poniedziałek.

    > Celnicy na szkoleniach są zaznajamiani ze
    > A tymczasem znaków chronionych w Polsce jest ponad pół miliona.
    > Oczywiście celnicy je wszystkie pamiętają prawda? I mają takie dłuuugie
    > tabelki?

    Mają długie tabelki. Ja też mam. To jest tabelka w WORD-zie.

    > Jedno z dwojga, albo jest to bardzo znany znak, albo na wniosek
    > uprawnionego.

    Tego fragmentu nie rozumiem.

> [...]
    > towar na granicy, zanim rozlezie sie po hurtowniach, bo potem to już
    > wszystkich biorących udział w przemycie.

    Od poczatku na toz wracałem uwagę. Że są w takiej sytuacji dwa wnioski.
    Jeden o ściganie do celników, i on stanowi pdostawę do objęcia przez nich
    zainteresowaniem danego znaku. Drugi w sprawie karnej.

    > Dlatego właśnie ja wolę drogę cywilną.

    I co niby z tego wynika? Pytam, bo cywilnym aspektem się nigdy nie
    zajmowałem. Będziesz ścigał importera za to, ze go oszukano na zasadzie
    ryzyka? Bo na zasadzie winy z przyczyn uprzednio porzeze mnie podniesionych
    szansy zasadniczo nie widzę.

    > Powtarzam - niech facet pokaże kwit, ze mu chinol potwierdził
    > oryginalność. Widziałeś taki kwit? Bo od czasu przystąpienia Chin do WTO
    > ich też obowiązują TRIPSy i niechętnie strugają wariata.

    Wystarczy, że zamówił oryginał. Jesli stosownym zamówieniem nei potrafi sie
    gość wylegitymować, to co innego. Ale tu wchodzi w rachubę ściganie karne.

    > Ma prawo zawiadomić. I co z tego jeśli sam piszesz, ze na tym etapie nie
    > ma przestępstwa, a na dodatek ściganie ma być na wniosek?

    Źle. Przestęspstwo, jesli popełniono (zakałdam, ze celowo podróbki gość
    zamawia), to w chwili działania potencjalnego sprawcy, czyli w chwili
    zamówienia. Wówczas mamy już usiłowanie. Dokonane staje się w chwili
    pojawienia się towaru w obszarze celnym RP. Złozenie lub nie wniosku o
    ściganie na istneinei lub nie przestępstwa nie ma żadnego wpływu. Ma
    natomiast kardynalny wpływ na możliwość ścigania.

    > Ale nie tylko - spójrz na inne akty prawne

    To je podaj.

  • 19. Data: 2009-05-10 19:02:18
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Po pierwsze czas.

    Ze co - czas jest trudny? Nie chcę być zgryźliwy, ale szukasz dziury w
    całym.

    >po drugie, co będzie, jak zginie?

    Nie wiem co będzie. Ustawodawcy europejskiego się pytaj :)
    Wiem, że tak sie robi, bo tak mi przysyłają.

  • 20. Data: 2009-05-10 19:25:31
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Chyba, ze celnicy
    > to robią, zanim prześlą materiały do wszczęcia.

    No przecież cały czas piszę, ze celnicy. W toku korespondencji z
    uprawnionym, na jego wniosek.

    > Mają długie tabelki. Ja też mam. To jest tabelka w WORD-zie.

    Na pół miliona chronionych znaków towarowych? W wordzie? Gratuluję
    działania pliku. ;)

    Raczej macie w tych tabelach tylko czesc znaków - te częsc o któreej
    pisze raczej

    > Tego fragmentu nie rozumiem.

    Chodzi mi o to, ze celnicy mogą sami stwierdzić naruszenie znaku tylko w
    tych dwóch wymienionych przeze mnie sytuacjach - albo wtedy, gdy jest to
    bardzo znany znak, albo wtedy, gdy jest aktualny wniosek uprawnionego.
    Nie wyobrażam sobie sytuacji, gdy napotykając dowolne oznaczenie
    celnicy sprawdzali, czy nie jest ono jednym z tego pół miliona.
    Zwłaszcza, zę czesto (tak jak u wątkotwórcy) mówimy o granicy celnej
    Unii, więc należałoby brać pod uwagę wszystkie znaki z całej Unii, co
    jest oczywista bzdurą. Tu ważna uwaga. Prawidłowo złożony przez
    uprawnionego wniosek do celników o ochronę skutkuje wprowadzeniem sprawy
    do rejestru unijnego tych wniosków. Pewnie ten właśnie rejestr zawierają
    tabelki, o których piszesz, bo przecież nie mogą zawierać wszystkich
    znaków z całej Unii.

> [...]
    > ryzyka? Bo na zasadzie winy z przyczyn uprzednio porzeze mnie
    > podniesionych szansy zasadniczo nie widzę.

    Importer dokonując importu / eksportu używa znaku, naruszając wyłączność
    uprawnionego. Są rejestry objęte domniemaniem jawności i znajomości,
    wiec importer nie jest chroniony niewiedzą, a nie ma zgody uprawnionego.
    Wystarczy do orzeczenia przez sad zakazu, wystarczy do zasądzenia od
    niego kosztów całej sprawy, zniszczenia towaru itd itp.

    > Wystarczy, że zamówił oryginał. Jesli stosownym zamówieniem nei potrafi
    > sie gość wylegitymować, to co innego. Ale tu wchodzi w rachubę ściganie
    > karne.

    Tak łatwo odpuszczacie? Przecież nie ma znaczenia, czy on zamawia
    oryginały, czy podróbki, Jeśli zamawia je poza Unią to wprowadza je do
    obrotu na terenie Wspólnoty bez zgody uprawnionego (nie działa
    wyczerpanie regionalne). Nawet jeśli to jest znak oryginalny, to jest to
    znak, którego nie ma prawa używać. Mamy wyraźnie to spenalizowane w
    obecnym brz mieniu 305 pwp. Nie rozumiem wątpliwości i powodów do
    odpuszczania.

> [...]
    > zamówienia. Wówczas mamy już usiłowanie. Dokonane staje się w chwili
    > pojawienia się towaru w obszarze celnym RP.

    Tyle, ze nie musi świadomie zamawiać podróbek. Obecnie powinno
    wystarczyć, że świadomie zamierza obracać towarami, ze znakiem, którego
    nie ma prawa używać.

    Złozenie lub nie wniosku o
    > ściganie na istneinei lub nie przestępstwa nie ma żadnego wpływu. Ma
    > natomiast kardynalny wpływ na możliwość ścigania.

    Czyli dochodzimy do tego, co je piszę - co z tego, że cokolwiek
    popełniono, jak nie ma podstawy do ścigania.