    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podrabiany znak towarowy i sprawa w prokuraturze
    Date: Sun, 10 May 2009 21:25:31 +0200

    Robert Tomasik pisze:
    > Chyba, ze celnicy
    > to robią, zanim prześlą materiały do wszczęcia.

    No przecież cały czas piszę, ze celnicy. W toku korespondencji z
    uprawnionym, na jego wniosek.

    > Mają długie tabelki. Ja też mam. To jest tabelka w WORD-zie.

    Na pół miliona chronionych znaków towarowych? W wordzie? Gratuluję
    działania pliku. ;)

    Raczej macie w tych tabelach tylko czesc znaków - te częsc o któreej
    pisze raczej

    > Tego fragmentu nie rozumiem.

    Chodzi mi o to, ze celnicy mogą sami stwierdzić naruszenie znaku tylko w
    tych dwóch wymienionych przeze mnie sytuacjach - albo wtedy, gdy jest to
    bardzo znany znak, albo wtedy, gdy jest aktualny wniosek uprawnionego.
    Nie wyobrażam sobie sytuacji, gdy napotykając dowolne oznaczenie
    celnicy sprawdzali, czy nie jest ono jednym z tego pół miliona.
    Zwłaszcza, zę czesto (tak jak u wątkotwórcy) mówimy o granicy celnej
    Unii, więc należałoby brać pod uwagę wszystkie znaki z całej Unii, co
    jest oczywista bzdurą. Tu ważna uwaga. Prawidłowo złożony przez
    uprawnionego wniosek do celników o ochronę skutkuje wprowadzeniem sprawy
    do rejestru unijnego tych wniosków. Pewnie ten właśnie rejestr zawierają
    tabelki, o których piszesz, bo przecież nie mogą zawierać wszystkich
    znaków z całej Unii.

    > I co niby z tego wynika? Pytam, bo cywilnym aspektem się nigdy nie
    > zajmowałem. Będziesz ścigał importera za to, ze go oszukano na zasadzie
    > ryzyka? Bo na zasadzie winy z przyczyn uprzednio porzeze mnie
    > podniesionych szansy zasadniczo nie widzę.

    Importer dokonując importu / eksportu używa znaku, naruszając wyłączność
    uprawnionego. Są rejestry objęte domniemaniem jawności i znajomości,
    wiec importer nie jest chroniony niewiedzą, a nie ma zgody uprawnionego.
    Wystarczy do orzeczenia przez sad zakazu, wystarczy do zasądzenia od
    niego kosztów całej sprawy, zniszczenia towaru itd itp.

    > Wystarczy, że zamówił oryginał. Jesli stosownym zamówieniem nei potrafi
    > sie gość wylegitymować, to co innego. Ale tu wchodzi w rachubę ściganie
    > karne.

    Tak łatwo odpuszczacie? Przecież nie ma znaczenia, czy on zamawia
    oryginały, czy podróbki, Jeśli zamawia je poza Unią to wprowadza je do
    obrotu na terenie Wspólnoty bez zgody uprawnionego (nie działa
    wyczerpanie regionalne). Nawet jeśli to jest znak oryginalny, to jest to
    znak, którego nie ma prawa używać. Mamy wyraźnie to spenalizowane w
    obecnym brz mieniu 305 pwp. Nie rozumiem wątpliwości i powodów do
    odpuszczania.

    > Źle. Przestęspstwo, jesli popełniono (zakałdam, ze celowo podróbki gość
    > zamawia), to w chwili działania potencjalnego sprawcy, czyli w chwili
    > zamówienia. Wówczas mamy już usiłowanie. Dokonane staje się w chwili
    > pojawienia się towaru w obszarze celnym RP.

    Tyle, ze nie musi świadomie zamawiać podróbek. Obecnie powinno
    wystarczyć, że świadomie zamierza obracać towarami, ze znakiem, którego
    nie ma prawa używać.

    Złozenie lub nie wniosku o
    > ściganie na istneinei lub nie przestępstwa nie ma żadnego wpływu. Ma
    > natomiast kardynalny wpływ na możliwość ścigania.

    Czyli dochodzimy do tego, co je piszę - co z tego, że cokolwiek
    popełniono, jak nie ma podstawy do ścigania.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl