    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podrabiany znak towarowy i sprawa w prokuraturze
    Date: Sun, 10 May 2009 12:27:46 +0200

    Robert Tomasik pisze:

    > Ja też w praktyce przerabiam.

    Co przerabiasz - reprezentujesz w postępowaniach celnych uprawnionych ze
    znaków towarowych?

    Celnicy na szkoleniach są zaznajamiani ze
    > znakami towarowymi. Mają dostęp do takich zestawień,w których są
    > zastrzeżone znaki oraz przedstawiciele w Polsce uprawnionych - w
    > praktyce na tej tabelce się opierają.

    A tymczasem znaków chronionych w Polsce jest ponad pół miliona.
    Oczywiście celnicy je wszystkie pamiętają prawda? I mają takie dłuuugie
    tabelki?

    > Jeśli towar jest zabezpieczany, to istnieje prawie że
    > pewność, że to podróbka.

    Jedno z dwojga, albo jest to bardzo znany znak, albo na wniosek
    uprawnionego.

    sz. Tow dodatku zanim
    > ten uprawniony do znaku zadziała, to poodcinane zostaną wszystkie
    > "nitki" pozwalajace na ustalenie hurtownika.

    Zobacz jeszcze raz pierwszy post. Tu nie ma żadnego ustalania, żadnego
    niebezpieczeństwa. Podróbki wyprodukował Chinol i on nas nie interesuje.
    Nie wiemy nawet czy naruszył znak, bo nie wiemy czy np. w Wietnamie ten
    znak jest chroniony. Przestępstwo w Polsce popełnia osoba wprowadzająca
    do obrotu - czyli importer, a ten jest przecież znany z dokumentacji
    celnej. Co więcej - uprawnionemu zależy właśnie na tym, żeby zatrzymać
    towar na granicy, zanim rozlezie sie po hurtowniach, bo potem to już
    wszystkich biorących udział w przemycie.

    > No właśnie.

    No to zaczynamy sie zgadzać

    > No właśnie.

    Jw

> [...]
    > która zamówiła legalne produkty, a która otrzymała odróbki i to w
    > dodatku na takim etapie, że ona nawet tych podróbek na oczy nie widziała
    > jeszcze. Przytaczaną przez Ciebie interpretację faktycznie niektórzy
    > przedstawiciele firm próbują na szkoleniach wdrażać, ale to nie ma nic
    > wspólnego z obowiazujacym u nas prawem, a prokuratorzy wprost to
    > wysmiewają. O dokonaniu obrotu podrobionym towarem - umyślnym - możemy
    > dopiero mówić w momencie, gdy nabywca jest w stanie stwierdzić, że
    > dostał podróbkę. Jesli wówczas zacznie go sprzedawać, to popełnia

    Dlatego właśnie ja wolę drogę cywilną.

    > Oczywiście, jeśli uda się dowieść, ze facet zamawiał swiadomie podróbki,
    > to Twoja teza jest do przeforsowania. Ale tylkko w takiej sytuacji.

    Powtarzam - niech facet pokaże kwit, ze mu chinol potwierdził
    oryginalność. Widziałeś taki kwit? Bo od czasu przystąpienia Chin do WTO
    ich też obowiązują TRIPSy i niechętnie strugają wariata.

    > Czyli mam rozumieć, ze stoisz na stanowisku, że Celnik powziąwszy w toku
    > czynności informację wskazującą na możliwość popełnienia przestępstwa
    > nie ma prawa powiadomić Policji?

    Ma prawo zawiadomić. I co z tego jeśli sam piszesz, ze na tym etapie nie
    ma przestępstwa, a na dodatek ściganie ma być na wniosek?

    > Ale postępwoanie toczy się w oparciu o ten sam kodeks.

    Ale nie tylko - spójrz na inne akty prawne

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl