    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podrabiany znak towarowy i sprawa w prokuraturze
    Date: Sun, 10 May 2009 16:15:01 +0200

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:gu6a7e$slk$1@news.onet.pl...
    > Co przerabiasz - reprezentujesz w postępowaniach celnych uprawnionych ze
    > znaków towarowych?

    Nie, raczej tę drugą stronę. Czyli teoretycznie bym to gdzieś musiał
    wysyłać. Jak żyję, sie z taką rpocedurą nie spotkałem. Chyba, ze celnicy to
    robią, zanim prześlą materiały do wszczęcia. Zapytam w poniedziałek.

    > Celnicy na szkoleniach są zaznajamiani ze
    > A tymczasem znaków chronionych w Polsce jest ponad pół miliona.
    > Oczywiście celnicy je wszystkie pamiętają prawda? I mają takie dłuuugie
    > tabelki?

    Mają długie tabelki. Ja też mam. To jest tabelka w WORD-zie.

    > Jedno z dwojga, albo jest to bardzo znany znak, albo na wniosek
    > uprawnionego.

    Tego fragmentu nie rozumiem.

    > sz. Tow dodatku zanim
    > Zobacz jeszcze raz pierwszy post. Tu nie ma żadnego ustalania, żadnego
    > niebezpieczeństwa. Podróbki wyprodukował Chinol i on nas nie interesuje.
    > Nie wiemy nawet czy naruszył znak, bo nie wiemy czy np. w Wietnamie ten
    > znak jest chroniony. Przestępstwo w Polsce popełnia osoba wprowadzająca
    > do obrotu - czyli importer, a ten jest przecież znany z dokumentacji
    > celnej. Co więcej - uprawnionemu zależy właśnie na tym, żeby zatrzymać
    > towar na granicy, zanim rozlezie sie po hurtowniach, bo potem to już
    > wszystkich biorących udział w przemycie.
> [...]

    Od poczatku na toz wracałem uwagę. Że są w takiej sytuacji dwa wnioski.
    Jeden o ściganie do celników, i on stanowi pdostawę do objęcia przez nich
    zainteresowaniem danego znaku. Drugi w sprawie karnej.

    > Dlatego właśnie ja wolę drogę cywilną.

    I co niby z tego wynika? Pytam, bo cywilnym aspektem się nigdy nie
    zajmowałem. Będziesz ścigał importera za to, ze go oszukano na zasadzie
    ryzyka? Bo na zasadzie winy z przyczyn uprzednio porzeze mnie podniesionych
    szansy zasadniczo nie widzę.

    > Powtarzam - niech facet pokaże kwit, ze mu chinol potwierdził
    > oryginalność. Widziałeś taki kwit? Bo od czasu przystąpienia Chin do WTO
    > ich też obowiązują TRIPSy i niechętnie strugają wariata.

    Wystarczy, że zamówił oryginał. Jesli stosownym zamówieniem nei potrafi sie
    gość wylegitymować, to co innego. Ale tu wchodzi w rachubę ściganie karne.

    > Ma prawo zawiadomić. I co z tego jeśli sam piszesz, ze na tym etapie nie
    > ma przestępstwa, a na dodatek ściganie ma być na wniosek?

    Źle. Przestęspstwo, jesli popełniono (zakałdam, ze celowo podróbki gość
    zamawia), to w chwili działania potencjalnego sprawcy, czyli w chwili
    zamówienia. Wówczas mamy już usiłowanie. Dokonane staje się w chwili
    pojawienia się towaru w obszarze celnym RP. Złozenie lub nie wniosku o
    ściganie na istneinei lub nie przestępstwa nie ma żadnego wpływu. Ma
    natomiast kardynalny wpływ na możliwość ścigania.

    > Ale nie tylko - spójrz na inne akty prawne

    To je podaj.