  • 1. Data: 2009-05-07 20:35:25
    Temat: Mieszkanie, spadek, członkowstwo w SM - pytanie.
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam prośbę o poradę. Dziadek i babcia mieszkają w mieszkaniu spółdzielczym.
    Dziadek jest członkiem SM. Dziadek umiera. W testamencie zapisuje wnukowi swoją
    część (50%) spółdzielczego prawa własnościowego do lokalu, co potwierdza sąd w
    prawomocnym orzeczeniu o nabyciu spadku. Babcia mieszka dalej w tym samym
    mieszkaniu i chce zostać członkiem SM. Wnuk nie ma nic przeciwko. I teraz
    pytanie. W spółdzielni chcą:

    1) Postanowienia sądu (OK).
    2) Zaświadczenia z Urzędu Skarbowego (OK).
    3) Oświadczenia notarialnego wnuka, że powołuje babcię na swojego pełnomocnika
    do wykonywania czynności prawnych związanych z lokalem (w tym przeniesienia
    własności).

    Moje pytanie jest następujące. Czy to oświadczenie jest konieczne i co ono tak
    naprawdę oznacza dla wnuka? Ile mniej więcej kosztuje potwierdzenie notarialne
    takiego oświadczenia?

    Z góry dziękuję
    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2009-05-08 05:31:03
    Temat: Re: Mieszkanie, spadek, członkowstwo w SM - pytanie.
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pełnomocnika
    > do wykonywania czynności prawnych związanych z lokalem (w tym

    przeniesienia wlasnoci????
    nie pokreciles czegos?
    owszem oswiadczenie, ze babcia bedzie pelnomocnikiem w kontaktach ze
    spoldzilnia w sprawach dotyczcyh lokalu, ok, ale prawo wlasnosci jakie nabyl
    moca spadku jest jego i nie ma powodu do jego przenoszenia,
    to samo z notarialnym poswiadczeniem, tez jak dla mnie przegiecie, mogliby
    takie oswiadczenie zlozyc w spoldzielni oboje i podpisac, ale coz, moze
    lubia papierki i chca jakiejs dupokrytki

  • 3. Data: 2009-05-08 12:18:06
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 7 Maj, 22:35, "Jacek" <j...@p...onet.pl> wrote:

    Poproś spółdzielnie o podstawę prawną, bo babcia może stać się
    członkiem spółdzielni na własne życzenie- posiada własność ułamkową.