  • 141. Data: 2006-10-20 21:52:32
    Temat: Re: Patrol na drodze
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    gasper wrote:
    > Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    > a miał pewność, że nie jedzie 1 km/h więcej albo mniej?

    a na dokładkę to nie znalazłem przepisu zabraniającego wyprzedzania
    samochodom łamiącym przepisy o ograniczeniu prędkości.

    A nawet gdyby był, to czy jest zakaz zabraniający wyprzedzania
    samochodom łamiącym zakaz wyprzedzania samochodom łamiącym przepisy o
    ograniczeniu prędkości.

    Jednym słowem, mandat należał się jak nic.

  • 142. Data: 2006-10-20 23:16:27
    Temat: Re: Patrol na drodze podsumowanie
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    witek wrote:
    > stage 0. Zjechanie odpowiednio wcześnie na prawy pas i wyprzedzenie go z
    > prawej strony, bez ruszania go z lewego pasa.

    Do stosowania w przypadku podejrzenia, że jest odporny na wiedzę. Jeśli
    jest nadzieja, to staram się unikać wyprzedzania z prawej (nie lubię
    mieć własnego wkładu w burzenie porządku na drodze wielopasmowej).

    -------------------+
    -------------------+

  • 143. Data: 2006-10-21 07:26:36
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Czy mozesz zatem wyjasnic komu, zgodnie z prawem, on blokuje ruch,
    >skoro przepisy NIE POZWALAJA na szybsza jazde?

    jeszcze raz zapytam : masz taki dokładny licznik?

  • 144. Data: 2006-10-21 10:18:06
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 20 Oct 2006 18:17:59 +0200, Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > Tego ze Policja nie zatrzymuje za przekroczenie predkosci do 10km/h tez
    > nie ma w przepisach, albo ze fotoradary sa wyskalowane tez powyzej
    > 10km/h przekroczenia dozwolonej predkosci, tez nie ma w kodeksie, a
    > faktycznie tak jest.
    > Co prawda co do pierwszego, to zawsze sie trafi ktos kto bedzie z cala
    > surowoscia karal przekroczenie o 1/2 km/h.
    >
    > Tak samo jest z wyprzedzaniem.

    No tak - ale podejrzewam że ta praktyka wynika po prostu z tego,
    że prędkość pokazywana w samochodzie i prędkość mierzona nie są
    podane dokładnie. Więc byłoby za dużo wątpliwości - a jak ktoś
    przekroczy o 20km/h to już nie będzie gadania "krzywo na licznik
    popatrzyłem"...
    Z drugiej strony wyprzedzanie ciężarówki z 10km/h większą prędkością
    trochę trwa i ja zazwyczaj wolę się zrelaksować i pojechać za kimś
    niż go wyprzedzać (ale mnie to nie denerwuje jak ktoś jedzie przede
    mną) ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 145. Data: 2006-10-21 21:47:24
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Jak zatem ma sie taka sytuacja do Koderksu o Ruchu drogowym i teorii
    > prawa jako takiej?

    PoRD Art 16 pkt 4

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 146. Data: 2006-10-23 03:12:39
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    VoyteG napisał(a):
> [...]
    > po czym zjezdza na prawy pas i pokazuje lizaka, by ten kierowca sie
    > zatrzymal. Gdy juz staja:
    > Policjant: czy wie pan, jakie spowodowal pan zagrozenie ruchu?
    > Kierowca: Nie wiem, jechalem maksymalna dopuszczona predkoscia.
    > Policjant: Utrudnial pan ruch innym pojazdom i tamowal pan ruch.
    > Kierowca: Ale przeciez jechalem maksymalna predkoscia dopuszczona, zas
    > tamci kierowcy lamali przepisy...
    > Policjant: Nasza sprawa jest lapanie takich kierowcow, zas Pan nie moze
    > utrudniac ruchu!
    >
    > Jak zatem ma sie taka sytuacja do Koderksu o Ruchu drogowym i teorii

    Poczytalem ten watek i jestem pewien, ze mandatu bym nie przyjal.
    Dlaczego?
    pOniewaz nie zostalo stworzone zadne zagrozenie ruchu. Jadac maksymalna
    dozwolona predkoscia i nie wykonujac "dziwnych" manewrow NIE MOGE
    TAMOWAC I UTRUDNIAC RUCHU.
    W sadzie udowadnialbym, ze argumentacja policji skazalaby mnie na
    jednakowy mandat przy jezdzie prawym pasem, dlatego, ze w miescie mozna
    wyprzedzac z prawej strony wiec w zasadzie nie ma znaczenia po ktorej
    stronie jade, a zjechac nie moglem (choc chcialem), bo prawym pedzili
    jacys idioci z kosmicznymi predkosciami.
    Czekalbym, aby miski podniosly w sadzie argument, ze lewy pas jest dla
    jadacych szybciej. I tu ich mam. TO JA JECHALEM SZYBCIEJ, bo z max,
    dozwolona predkoscia, zostawiajac prawy pas dla tych co JADA WOLNIEJ.
    Idac dalej, jesli droga mialaby 3-4 pasy ruchu, to zajmujac dowolny
    nieskrajny prawy pas moznaby sie narazic na podobny zarzut, co jest
    chyba absurdalne.

    MarcinJM
    _________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 147. Data: 2006-10-23 03:30:32
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "MarcinJM" <m...@i...pl> wrote in message
    > pOniewaz nie zostalo stworzone zadne zagrozenie ruchu. Jadac maksymalna
    > dozwolona predkoscia i nie wykonujac "dziwnych" manewrow NIE MOGE TAMOWAC
    > I UTRUDNIAC RUCHU.

    Możesz utrudniać ruch,bo robisz to wszystkim, którzy jadą szybciej i
    zmuszasz ich do wyprzedzania cię po prawej stronie.
    Pomijając fakt, że jest to zabronione, to jest to cholernie niebezpieczne,
    bo kierownica jest po lewej stronie i totalnie nie widać nic z przodu,
    dopóki się nie wychylisz i to zdrowo.
    Wyprzedzanie z lewej strony pozwala ci znacznie szybciej zobaczyć, czy na
    pasie przypadkiem cos nie leży tudzież nie wlecze się jak zółw.

> [...]
    > stronie jade, a zjechac nie moglem (choc chcialem), bo prawym pedzili
    > jacys idioci z kosmicznymi predkosciami.

    j.w. kierownica po lewej znacznie ułatwia wyprzedzanie z lewej strony, a nie
    z prawej przy zmianie pasa.

    > Czekalbym, aby miski podniosly w sadzie argument, ze lewy pas jest dla
    > jadacych szybciej. I tu ich mam. TO JA JECHALEM SZYBCIEJ, bo z max,
    > dozwolona predkoscia, zostawiajac prawy pas dla tych co JADA WOLNIEJ.

    Juz to było. Nie zostawiłeś lewego pasa dla tych co jadą szybciej niż ty
    łamiąc przepisy.
    Nie jesteś od decydowania za innych czy przestrzegać przepisy czy nie.
    W sądzie by cię po prostu wyśmiali z taką argumentacją.

    > Idac dalej, jesli droga mialaby 3-4 pasy ruchu, to zajmujac dowolny
    > nieskrajny prawy pas moznaby sie narazic na podobny zarzut, co jest chyba
    > absurdalne.

    No i można.

  • 148. Data: 2006-10-23 03:51:20
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    witek napisał(a):
    > Możesz utrudniać ruch,bo robisz to wszystkim, którzy jadą szybciej i
    > zmuszasz ich do wyprzedzania cię po prawej stronie.

    Nikogo do niczego nie zmuszam

    > Pomijając fakt, że jest to zabronione, to jest to cholernie niebezpieczne,
    > bo kierownica jest po lewej stronie i totalnie nie widać nic z przodu,

    No tak, mozna sie nadziac na kogos jadacego z przeciwka.
    Spojrzyj do PoRD, kiedy wyprzedzanie z prawej nie jest zabronione, a nie
    zgaduj.

    > dopóki się nie wychylisz i to zdrowo.
    > Wyprzedzanie z lewej strony pozwala ci znacznie szybciej zobaczyć, czy na
    > pasie przypadkiem cos nie leży tudzież nie wlecze się jak zółw.

    W miescie tysiace ludzi, codziennie wyprzedza sie z prawej strony, bo
    maja takie prawo. I w znakomitej wiekszosci przypadkow "nic nie lezy
    tudziez nie wlecze sie jak zolw"

    > j.w. kierownica po lewej znacznie ułatwia wyprzedzanie z lewej strony, a nie
    > z prawej przy zmianie pasa.

    ? Cos sie tak tej kierownicy uczepil?
    Siedziales kiedys w samochodzie? Na miejscu kierowcy?
    Jesliby wyprzedzanie prawa strona na drodze jednokierunkowej z kilkoma
    pasami ruchu stwarzalo JAKIEKOLWIEK dodatkowe zagrozenie, byloby
    ZABRONIONE, a nie jest.

> [...]
    > Nie jesteś od decydowania za innych czy przestrzegać przepisy czy nie.
    > W sądzie by cię po prostu wyśmiali z taką argumentacją.

    Lewy pas w miescie nie sluzy dla tych co jada szybciej.
    Poza tym jechalem MOZLIWYM do osiagniecia w danej chwili prawym pasem.

    > No i można.

    Wiec miliony ludzi, codziennie w tysiacach miast popelnia nagminne
    wykroczenie, poniewaz w miescie szybciej jedzie czasem lewy pas, czasem
    prawy, czasem srodkowy

    MarcinJM
    _________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 149. Data: 2006-10-23 04:32:37
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Nikogo do niczego nie zmuszam
    Zmuszasz. Ci co jadą szybciej niż ty, nie mogą ci wyprzedzić po lewej
    stronie, bo jedziesz po lewym pasie.
    Zmuszasz ich do wyprzedzania cię po prawej.

    > No tak, mozna sie nadziac na kogos jadacego z przeciwka.
    Można się nadziać na rowerzystę, traktor, roboty na drodze, stojący pojazd.
    Tego nie widzisz, dopóki się całym samochodem nie wychylisz na drugi pas.
    No chyba, że pasażer wrzaśnie. Wówczas trzeba szybko uciekac i w lusterku
    zobaczyć w co się nie wjechało.

    > Spojrzyj do PoRD, kiedy wyprzedzanie z prawej nie jest zabronione, a nie
    > zgaduj.

    A co ma zakaz lub jego brak do niebezpieczeństwa takiego manewru.

    > W miescie tysiace ludzi, codziennie wyprzedza sie z prawej strony, bo maja
    > takie prawo. I w znakomitej wiekszosci przypadkow "nic nie lezy tudziez
    > nie wlecze sie jak zolw"

    chciałeś raczej powiedzieć jadą szybciej prawym pasem
    manwer zmiany pasa ruchu na prawy, żeby wyprzedzić kogoś jadacego lewym nie
    jest już tak częsty.
    I jak wyżej, to że się to wykonuje nie zmniejsza niebezpieczeństwa jakie ze
    sobą niesie.
    W mieście jeszcze częściej niż poza można się natknąć na coś stojącego na
    prawym pasie.
    Bo to, że stoi na lewym nalezy raczej do rzadkości.

    > ? Cos sie tak tej kierownicy uczepil?
    > Siedziales kiedys w samochodzie? Na miejscu kierowcy?
    tak, tata czasami daje mi pokręcić kierownicą w garażu.

    Mam przejchane ponad 500 tyś km i nie tylko samochodami osobowymi, więc nie
    tłumacz mi jak niebezpieczna jest zmiana pasa ruchu po prawej jak jedziesz
    autobusem lub tirem.

    > Jesliby wyprzedzanie prawa strona na drodze jednokierunkowej z kilkoma
    > pasami ruchu stwarzalo JAKIEKOLWIEK dodatkowe zagrozenie, byloby
    > ZABRONIONE, a nie jest.

    Z logiki masz dwóje.
    Gdyby było zabronione, to wówczas można uznać, że zrobiono to dlatego, że
    stwarza zagrożenie.
    Odwrotnego wniosku wyciągnąć się nie da.
    Dopytaj się pani z matematyki w szkole o regułę implikacji.

    > Lewy pas w miescie nie sluzy dla tych co jada szybciej.
    > Poza tym jechalem MOZLIWYM do osiagniecia w danej chwili prawym pasem.

    czym jechałeś?

    A w ogóle to temat już dawno został wyczerpany i zamknięty więc koniec
    dyskusji, bo na szkolne dywagacje szkoda czasu.
    Mandat należał się jak nic i jako taki został wystawiony i bardzo dobrze.
    Im więcej tego typu akcji policji na drogach tym bezpieczniej się bedzie
    jeździło.

  • 150. Data: 2006-10-23 07:31:56
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Idac dalej, jesli droga mialaby 3-4 pasy ruchu, to zajmujac dowolny
    > nieskrajny prawy pas moznaby sie narazic na podobny zarzut, co jest chyba

    Ale oni w sądzie nie podniosą tematu prędkości tylko taki, że w Polsce
    obowiązuje ruch prawostronny i należy poruszać się najbliżej prawej strony
    jezdni i tyle.

    Pozdrawiam Łukasz