  • 1. Data: 2006-10-20 08:37:26
    Temat: Patrol na drodze
    Od: "VoyteG" <V...@h...com>

    Sytuacja autentyczna.
    Droga z dwoma pasami ruchu o predkosci dozwolonej 60km na godzine
    jedzie kierowca lewym pasem ruchu z predkoscia wlasnie 60 km/h.
    Doganiaja go inni kierowcy jadacy z predkoscia powyzej dopuszczonej,
    nastepnie zmieniaja pas jazdy na prawy i tym sposobem wyperzedzaja go.
    Po jakims czasie dojezdza policja, jedzie jakis czas za tym kierowca,
    po czym zjezdza na prawy pas i pokazuje lizaka, by ten kierowca sie
    zatrzymal. Gdy juz staja:
    Policjant: czy wie pan, jakie spowodowal pan zagrozenie ruchu?
    Kierowca: Nie wiem, jechalem maksymalna dopuszczona predkoscia.
    Policjant: Utrudnial pan ruch innym pojazdom i tamowal pan ruch.
    Kierowca: Ale przeciez jechalem maksymalna predkoscia dopuszczona, zas
    tamci kierowcy lamali przepisy...
    Policjant: Nasza sprawa jest lapanie takich kierowcow, zas Pan nie moze
    utrudniac ruchu!

    Jak zatem ma sie taka sytuacja do Koderksu o Ruchu drogowym i teorii
    prawa jako takiej?

    Czy mozna zmuszac kogos, by umozliwial innym lamanie prawa?

    VoyteG

  • 2. Data: 2006-10-20 08:40:16
    Temat: Re: Patrol na drodze
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Czy mozna zmuszac kogos, by umozliwial innym lamanie prawa?

    On ma jechać prawym pasem, bo takie jest Prawo. Koniec, kropka. Cyskusja
    jest niepotrzebna, choć jak znam życie to się rozpęta. I pewnie końcowym
    wniskiem będzie że kaczory to fiuty.... Co jest zresztą zgodne z prawdą ;-)

  • 3. Data: 2006-10-20 08:42:49
    Od: "Karol" <k...@-...pl>

> [...]
    > prawa jako takiej?
    >
    > Czy mozna zmuszac kogos, by umozliwial innym lamanie prawa?

    policja miala chyba racje przynajmniej w czesci gdyz kierujacy powiniene
    jechac mozliwie blisko prawej strony (jak sa pasy to prawym pasem) bo w
    koncu mamy ruch prawostronnny...
    Jednak jezeli nie bylo znajku okreslajacego minimalna predkosc to raczej
    mandatu nie dostalby ...

  • 4. Data: 2006-10-20 08:43:21
    Od: stern <s...@0...pl>

    Robert J. napisał(a):

> [...]
    > wniskiem będzie że kaczory to fiuty.... Co jest zresztą zgodne z prawdą ;-)

    zgadzam się z każdym wypowiedziany przez ciebie zdaniem, wyłączywszy tę
    zoologiczną wstawkę, bo jest nielogiczna :D

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 5. Data: 2006-10-20 08:44:13
    Od: "__" <r...@n...pl>

    Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    cut
    ----> jedzie lewym....

    -----> nadal jedzie lewym

> [...]
    > prawa jako takiej?
    >
    > Czy mozna zmuszac kogos, by umozliwial innym lamanie prawa?

    To czemu pajac nie jechał PRAWYM pasem tylko lewym - z Twojego opisu wynika,
    że prawy był wolny....
    Przecież tamten mógł np. gonić z rodzącą na tylnym siedzeniu żoną do
    szpitala....
    Jestem za MAKSYMALNYM karaniem osób utrudniających ruch - jadących LEWYM
    pasem (zwłaszcza gdy prawy jest wolny).
    Jak mówi mój znajomy: "Lewy pas zobowiązuje...." bynajmniej nie do
    ZMÓŻDŻAJĄCEJ jazdy... :-(

    R.

  • 6. Data: 2006-10-20 08:48:39
    Od: "Auguro" <a...@w...peel>

    > Jak zatem ma sie taka sytuacja do Koderksu o Ruchu drogowym i teorii
    > prawa jako takiej?

    I brawo dla policji. Jeśli jechał licznikowe 60 to w rzeczywistości jechał
    ok 55 km/h tamując ruch i zmuszając innych jadących 60 km/h do łamania prawa

    pl

  • 7. Data: 2006-10-20 08:54:55
    Od: "Parafotek" <p...@o...eu>

    Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Jak zatem ma sie taka sytuacja do Koderksu o Ruchu drogowym i teorii
    > prawa jako takiej?

    W Polsce obowiazuje ruch prawostronny, powiniennes sie wiec starac trzymac
    prawej strony :) Od egzekwowania stosowania sie kierowcow do znakow
    ograniczenia predkosci jest w rzeczy samej Policja.
    Ostatnio moja siostra prawie dostala zawalu bo jechala jak zwykle z mocno
    przepisowa predkoscia, za to nie calkiem przepisowym pasem i z prawej
    podejchal radiowoz, a nastepnie przez szczekaczke pan policjant nakrzyczal
    na nia, ze jak nie przyspieszy, albo nie zjedzie na prawy pas to dostanie
    mandat :) Niby teoretycznie jak jedziesz z maksymalna dopuszczalna
    predkoscia nikt nie powinien Cie wyprzedzac z zadnej strony, ale zyjemy w
    swiecie realnym, w dodatku w realnej Polsce i jak jestem pelen potepienia
    dla piratow urzadzajacych sobie rajdy w miescie, to w wielu przypadkach
    blokowanie lewego pasa przez jazde 50 km/h jest stwarzaniem wiekszego
    zagrozenia niz poruszanie sie z odrobine wieksza predkoscia, albo po prostu
    zajecie pasa wolniejszego. Oprocz kodeksow istnieje cos takiego jak zasady
    wspolzycia spolecznego :)

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Parafotek

    "Dobrze jest łączyć przyjemne z pożytecznym ... i dobrze jest mieć odznakę."

  • 8. Data: 2006-10-20 08:57:49
    Od: "Elwis" <e...@n...pl>

    > Jak zatem ma sie taka sytuacja do Koderksu o Ruchu drogowym i teorii
    > prawa jako takiej?
    >
    > Czy mozna zmuszac kogos, by umozliwial innym lamanie prawa?

    Jeżeli masz namiar na tych Policjantów to daj mi, a ja chętnie im wręczę po
    8-paku "żywca" za wzorową postawę i napiszę wniosek do komendanta o
    udzielenie im pochwały.
    Następnym razem odechce się udawać ludkowi strażnika moralności - tak jak
    Panowie Policjanci powiedzieli: To oni są od łapania i karania za szybkość,
    a osoba która jedzie niezgodnie z PoRD (w tym przypadku lewym pasem) powinna
    zostać surowo ukarana.

    --
    ~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~
    Pozdrawia Elwis

  • 9. Data: 2006-10-20 08:58:34
    Od: "pluton__" <z...@p...onet.pl>

    To jest imho dozwolone. 2(3) wymalowane pasy i mozna wyprzedzac
    z prawej w terenie zabudowanym/niezabudowanym.

    Nie.

    > To czemu pajac nie jechał PRAWYM pasem tylko lewym - z Twojego opisu
    wynika,
    > że prawy był wolny....

    Ano, niezgodnie z przepisami jechal. Jakis mandat mu sie za to nalezy.

    > Przecież tamten mógł np. gonić z rodzącą na tylnym siedzeniu żoną do
    > szpitala....

    A gdyby tam przedszkole bylo, w przyszlosci, i jego dzieci chodzily
    do tego przedszkola, w przyszlosci, i on tak goniac z zona do szpitala
    przejechal by to dziecko z przedzszkola, w przyszlosci...

    > Jestem za MAKSYMALNYM karaniem osób utrudniających ruch - jadących LEWYM
    > pasem (zwłaszcza gdy prawy jest wolny).

    Osobniki jadace LEWYM pasem w ZADEN SPOSOB NIE UTRUDNIAJA RUCHU.
    Gdyby tak bylo, to logicznie rozumujac nalezalo by zlikwidowac lewe pasy.
    Mamy wtedy:
    a) likwidacje utrudnien
    b) oszczednosci finansowe przy budowie/konserwacji drog
    c) uproszczenie kodeksu drogowego

    > Jak mówi mój znajomy: "Lewy pas zobowiązuje...." bynajmniej nie do
    > ZMÓŻDŻAJĄCEJ jazdy... :-(

    Moi znajomi tez cos tam mowia, ale staram sie to ignorowac.

    pozdrawiam
    pluton

  • 10. Data: 2006-10-20 09:01:41
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    > tamci kierowcy lamali przepisy...
    > Policjant: Nasza sprawa jest lapanie takich kierowcow, zas Pan nie moze

    Jeszcze się wtrącę. Przeczytaj dokładnie tę rozmowę. Zauważ, że to kierowca
    stwierdził że jechał z max. prędkością, a nie policjant. Policjant
    zatrzymując go wcale nie musiał znać jego prędkości i uważam że słusznie się
    przypieprzył... Powinien mu jeszcze ze stówkę dołożyć za utrudnianie
    ruchu...