    From: MarcinJM <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Patrol na drodze
    Date: Mon, 23 Oct 2006 05:12:39 +0200

    VoyteG napisał(a):
    > Sytuacja autentyczna.
    > Droga z dwoma pasami ruchu o predkosci dozwolonej 60km na godzine
    > jedzie kierowca lewym pasem ruchu z predkoscia wlasnie 60 km/h.
    > Doganiaja go inni kierowcy jadacy z predkoscia powyzej dopuszczonej,
    > nastepnie zmieniaja pas jazdy na prawy i tym sposobem wyperzedzaja go.
    > Po jakims czasie dojezdza policja, jedzie jakis czas za tym kierowca,
    > po czym zjezdza na prawy pas i pokazuje lizaka, by ten kierowca sie
    > zatrzymal. Gdy juz staja:
    > Policjant: czy wie pan, jakie spowodowal pan zagrozenie ruchu?
> [...]

    Poczytalem ten watek i jestem pewien, ze mandatu bym nie przyjal.
    Dlaczego?
    pOniewaz nie zostalo stworzone zadne zagrozenie ruchu. Jadac maksymalna
    dozwolona predkoscia i nie wykonujac "dziwnych" manewrow NIE MOGE
    TAMOWAC I UTRUDNIAC RUCHU.
    W sadzie udowadnialbym, ze argumentacja policji skazalaby mnie na
    jednakowy mandat przy jezdzie prawym pasem, dlatego, ze w miescie mozna
    wyprzedzac z prawej strony wiec w zasadzie nie ma znaczenia po ktorej
    stronie jade, a zjechac nie moglem (choc chcialem), bo prawym pedzili
    jacys idioci z kosmicznymi predkosciami.
    Czekalbym, aby miski podniosly w sadzie argument, ze lewy pas jest dla
    jadacych szybciej. I tu ich mam. TO JA JECHALEM SZYBCIEJ, bo z max,
    dozwolona predkoscia, zostawiajac prawy pas dla tych co JADA WOLNIEJ.
    Idac dalej, jesli droga mialaby 3-4 pasy ruchu, to zajmujac dowolny
    nieskrajny prawy pas moznaby sie narazic na podobny zarzut, co jest
    chyba absurdalne.

    MarcinJM
    gg: 978510, Skype: marcin.jm