    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Patrol na drodze
    Date: Sun, 22 Oct 2006 23:32:37 -0500

    "MarcinJM" <m...@i...pl> wrote in message
    news:ehhedm$i4s$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nikogo do niczego nie zmuszam
    Zmuszasz. Ci co jadą szybciej niż ty, nie mogą ci wyprzedzić po lewej
    stronie, bo jedziesz po lewym pasie.
    Zmuszasz ich do wyprzedzania cię po prawej.

    > No tak, mozna sie nadziac na kogos jadacego z przeciwka.
    Można się nadziać na rowerzystę, traktor, roboty na drodze, stojący pojazd.
    Tego nie widzisz, dopóki się całym samochodem nie wychylisz na drugi pas.
    No chyba, że pasażer wrzaśnie. Wówczas trzeba szybko uciekac i w lusterku
    zobaczyć w co się nie wjechało.

    > Spojrzyj do PoRD, kiedy wyprzedzanie z prawej nie jest zabronione, a nie
    > zgaduj.

    A co ma zakaz lub jego brak do niebezpieczeństwa takiego manewru.

    > W miescie tysiace ludzi, codziennie wyprzedza sie z prawej strony, bo maja
    > takie prawo. I w znakomitej wiekszosci przypadkow "nic nie lezy tudziez
    > nie wlecze sie jak zolw"

    chciałeś raczej powiedzieć jadą szybciej prawym pasem
    manwer zmiany pasa ruchu na prawy, żeby wyprzedzić kogoś jadacego lewym nie
    jest już tak częsty.
    I jak wyżej, to że się to wykonuje nie zmniejsza niebezpieczeństwa jakie ze
    sobą niesie.
    W mieście jeszcze częściej niż poza można się natknąć na coś stojącego na
    prawym pasie.
    Bo to, że stoi na lewym nalezy raczej do rzadkości.

    > ? Cos sie tak tej kierownicy uczepil?
    > Siedziales kiedys w samochodzie? Na miejscu kierowcy?
    tak, tata czasami daje mi pokręcić kierownicą w garażu.

    Mam przejchane ponad 500 tyś km i nie tylko samochodami osobowymi, więc nie
    tłumacz mi jak niebezpieczna jest zmiana pasa ruchu po prawej jak jedziesz
    autobusem lub tirem.

    > Jesliby wyprzedzanie prawa strona na drodze jednokierunkowej z kilkoma
    > pasami ruchu stwarzalo JAKIEKOLWIEK dodatkowe zagrozenie, byloby
    > ZABRONIONE, a nie jest.

    Z logiki masz dwóje.
    Gdyby było zabronione, to wówczas można uznać, że zrobiono to dlatego, że
    stwarza zagrożenie.
    Odwrotnego wniosku wyciągnąć się nie da.
    Dopytaj się pani z matematyki w szkole o regułę implikacji.

    > Lewy pas w miescie nie sluzy dla tych co jada szybciej.
    > Poza tym jechalem MOZLIWYM do osiagniecia w danej chwili prawym pasem.

    czym jechałeś?

    A w ogóle to temat już dawno został wyczerpany i zamknięty więc koniec
    dyskusji, bo na szkolne dywagacje szkoda czasu.
    Mandat należał się jak nic i jako taki został wystawiony i bardzo dobrze.
    Im więcej tego typu akcji policji na drogach tym bezpieczniej się bedzie
    jeździło.