  • 1. Data: 2003-04-19 16:51:57
    Temat: POMOCY !!! POMÓŻCIE
    Od: m...@o...pl

    Moją siostrę i mojego szwagra spotkała tragedia autorstwa prokuratury rejonowej
    w Zgorzelcu!!!!! Zacznę od początku. Moja siostra wraz z mężem prowadzą dwie
    stacje paliw, mają firmę transportową.
    Na początku lipca ubiegłego roku w naszej miejscowości ogłaszała się firma
    która robiła remony budowlane. Zawarli z tymi panami umowę. Firma ta miała
    wykonać remont tarasu. Od początku wydawali się podejrzanymi osobnikami. Mieli
    ok.22-24 lat. Zanim zakończyli prace jednak znikneli z posesji wraz z dwoma
    drogimi rowerami. TO DOPIERO POCZĄTEK NASZEJ TRAGEDII. Rowery te należały do
    córki mojej siostry. Jest to moja siostrzenica. Dziecko jest chore na porażenie
    mózgowe i strasznie przeżyło tą kradzież. Pierwszy odruch mojego szwagra na
    krzywdę dziecka były takie że postanowiliśmy znaleźć złodziei. Widziano te osby
    z tymi rowerami. Wszyscy sąsiedzi wskazywali na tych osobników którzy
    wykonywali u mojej siostry remont tarasu. Szwagier jak już wspomniałem
    postanowił naprawic krzywde dziecka i znaleźć złodziei. Po dwudniowych
    poszukiwaniach znaleźliśmy jednego z nich. On odrazu powiedział że ukradł jego
    kolega który z nim pracował i który był niby domniemanym szefem złodziejskiej
    spółki. Pojechaliśmy więc do tego drugiego dowiedzieć się gdzie rowery. Drugi
    zaś powedział na tego pierwszego, więc postanowiliśmy ich skonfrontować żeby
    powiedzieli prawdę. Doprowadziliśmy do spotkania ze sobą tych dwóch osobników.
    Wyszło na jaw że wspólnie dokonali kradzieży jednak postanowili na drugi dzień
    oddać skradzione rzeczy!!!
    Szwagier więc nie zgłosił tego na Policje mysląc że odzyska rowery.
    PROSZĘ O UWAGĘ !!!!!!
    Złodzieje poszli na Policję i zgłosili PRÓBĘ WYMUSZENIA 3000 zł. !!!!!!!!!
    Mój szwagier od 8,5 miesiąca !!!!!!!! przebywa w Areszcie Śledczym oskarżony o
    próbę wymuszenia 3000 ZŁ !!!!!!!!!!
    ZŁODZIEJE WRAZ Z POLICJĄ I PROKURATURĄ OSKARŻAJĄ PRZYKŁADOWEGO OBYWATELA,
    PRZEDSIĘBIORCĘ ŻE ZAJMOWAŁ SIĘ WYMUSZANIEM HARACZU. KTO JEST ODPOWIEDZIALNY W
    POLSCE ZA NASZ SYSTEM PRAWNY, KTO POWINIEN ODPOWIADAĆ ZA DECYZJE PROKURATURY
    ZGORZELECKIEJ.
    Adwokaci nie każą nam iść do gazety, lub innego śroka przekazu. Mówią że to
    pogorszy sytuację. Moja siostra od 8,5 miesięcy prowadzi sama dwie stacje
    paliw, opiekuje się dzieckiem i jest wykończona psychicznie. Nikt nie potrafi
    nam pomóc. Sprawy są przekładane. Osoby które oskarżyły jej męża dostały
    adwokata z urzędu i są na wolności@!!!!!! a mój szwagier w więzieniu. Odmawia
    się nam wpłacenie kaucjii. Prokuratura nie chce zastosować innego środka
    zapobiegawczego niż areszt!!!!!!! Dlaczego !!!!!!!!
    CZY NASZE PAŃSTWO WCHODZĄCE DO UNI EUROPEJSKIEJ PRODUKUJE NA SIŁĘ PRZESTĘPCÓW,
    KIEDY CI PRAWDZIWI SĄ BEZKARNI>...!!!??????
    CO MAMY ROBIĆ??????? DO KOGO PÓJŚĆ PO POMOC????? GDZIE LOGIKA POCZYNAŃ
    PROKURATURY REJONOWEJ W ZGORZELCU?????
    GDZIE JEST ETYKA ZAWODOWA, DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE, LOGIKA PROWADZONEGO
    ŚLEDZTWA.

  • 2. Data: 2003-04-19 21:33:45
    Temat: Re: POMOCY !!! POMÓŻCIE
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Niestety chyba nie mozemy zbytnio pomoc.

    Trafiliscie na polskie piekielko i serdecznie wspolczuje,
    smutno mi sie robi jak czytam o takich historiach. Dodatko
    dobija mnie swiadomosc tego, ze sytuacja w naszym
    pieknym kraju szybko sie nie zmieni.

    Pozostaje jedynie wiara w sad.

    Radze pozniej dochodzic odszkodowania za niewatpliwie
    niesluszne aresztowanie.

    Konrad

  • 3. Data: 2003-04-19 22:02:58
    Od: "Pracownia" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Moją siostrę i mojego szwagra spotkała tragedia autorstwa prokuratury
    rejonowej
    > w Zgorzelcu!!!!! Zacznę od początku. Moja siostra wraz z mężem prowadzą
    dwie ....

    Mieszkam w Bogatyni niedaleko Zgorzelca i jest mi znana ta sprawa!!!!!!
    Znam Państwa z widzenia i wiem co przeżywacie w związku z Tą sytuacją. Jest
    mi naprawdę przykro. Moja córka uczęszcza z Państwa dzieckiem do szkoły...

    Pana siostra jest naprawdę dzielną kobietą, podziwiam ją a zarazem żałuję że
    taka gehhenna spotkała ją. Szanujemy Państwa i wiemy że prokuratura a raczej
    hitlerowcy którzy prowadzą tą sprawę będą za to kiedyś odpowiadać.

    PYTAM SIĘ KTO TYM LUDZIOM Z PROKURATURY TAK NIEKOMPETENTNYM DAŁ TAKĄ WŁADZĘ
    ABY SKAZYWAĆ NA TAKIE CIERPIENIE ZWYKŁYCH OBYWATELI A PRZEDEWSZYSTKIM ICH
    RODZINY !!!!!!!!

    To bulwersujące, modle się żeby to wszystko Państwo przeżyli i żeby te
    święta chociaż troszkę przypominały swięta.

    Pozdrawiam
    Monika

  • 4. Data: 2003-04-20 06:57:13
    Temat: Odszkodowanie
    Od: "piort" <p...@p...pl>

    Zaraz, zaraz! Odszkodowanie za niesłuszne aresztowanie tego pana będę musiał
    zapłacić ja, podatnik, bo przecież prokurator działa w majestacie III RP i
    za jego błędy płaci skarb państwa. Dla czego facet, nawet jeżeli prokurator
    wierzy tamtym dwóm, nie został zwolniony za kaucją? Może zachodzi obawa o
    zastraszanie świadków, mataczenie. W końcu właściciel dwóch stacji
    benzynowych, firmy transportowej i willi nie jest anonimowym człowiekiem, ma
    jakieś kontakty i znajomości, a ci dwaj złodzieje byli cwańsi. Trzeba było
    jednak najpierw zawiadomić policję i dopiero podjąć własne działania w celu
    odzyskania rowerów, a nie ich równowartości. Analizując sprawę zaczynam mieć
    coraz więcej wątpliwości. Czy jest świadek kradzieży tych rowerów przez
    tamtych facetów? Czy też rowery zostały skradzione podczas remontu i
    właściciel obciąża robotników za niedopilnowanie? A może robotnicy zabrali
    rowery jako zabezpieczenie zapłaty, wobec jakichś nieporozumień w tej
    materii? Czy rozmowa ze złodziejami nie zawierała gróźb pobicia? Zbyt mało
    wiem, aby się o tej sprawie wypowiedzieć, a chciałbym poznać relację drugiej
    strony, przecież nie każdy prokurator jest całkowitym idiotą, tylko ci na
    wyższych szczeblach.

  • 5. Data: 2003-04-20 07:18:42
    Temat: Re: Odszkodowanie
    Od: "marr23" <m...@o...pl>

    Użytkownik "piort" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Zaraz, zaraz! Odszkodowanie za niesłuszne aresztowanie tego pana będę
    musiał
    > zapłacić ja, podatnik, bo przecież prokurator działa w majestacie III RP

    Dziękuję za wypowiedź.

    Rowery zostały skradzione właśnie przez tych panów którzy wykonywali remont.
    Podali się za firmę której faktycznie wogóle nie mieli. Byli zwykłymi
    gówniażami którzy nie dokończyli prac, pobrali za wczasu zaliczki i znikneli
    wraz z rowerami. Na następny dzień gdy już rozpoczeliśmy poszukiwania tych
    rowerów nie stawili się do pracy. Sąsiedzi nas poinformowali iż widzieli jak
    odjeżdżali naszymi rowerami dlatego zakres poszukiwań ograniczyliśmy tylko
    do znalezienia tych osobników. Nie chcielismy od nich pieniędzy tylko zwrotu
    rowerów !! Jednak prokuratura zarzuca mojemu szwgrowi iż chciał od złodziei
    3000 zł!!!!!!!!! tzw. haraczu. Wogóle to jest niezrozumiałe ale tak jest.
    Prokuratura wszystkie oskarżenia opiera na zeznaniach tych złodziei i daje
    im wiarę pomimo iż byli wcześniej karani za podobne przestępstwa. Mój
    szwgier nigdy nie miał do czynienia z prawem. Jest przedsiębiorcą,
    przykładowym ojcem itp. Prokurator odmawia przyjęcia kaucji zastawiając się
    tzw. "dobrem śledztwa i możliwością matactwa - co jest wogóle bezzasadne.
    TEN HORROR TRWA PONAD 8 MIESIĘCY!!!!!!
    NIE MAMY POJĘCIA JAK BARDZO OGRANICZENI I NIEKOMPETENTNI SĄ PROKURATORZY W
    ZGORZELCU!!!!!!!!!!!!!

  • 6. Data: 2003-04-20 08:12:23
    Od: "Jurek Gajewski" <j...@o...pl>

> [...]
    > PROKURATURY REJONOWEJ W ZGORZELCU?????
    > GDZIE JEST ETYKA ZAWODOWA, DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE, LOGIKA PROWADZONEGO

    Najprawdopodobniej tych dwóch gówniarzy złodziejskich jest w jakiś sposób
    powiązana z osobami odpowiedzialnymi za aresztowanie Pana szwagra, być może
    mają jakieś koneksje rodzinne. Nie wierzę, że sami by wpadli na taki pomysł
    i że policjanci uwierzyliby recydywistom. Policja jest skorumpowana tak jak
    i cała reszta, ale pomagają tylko przestępcom, z których coś ich łączy.
    Polecam przeczytać o takich właśnie koneksjach na stronie
    www.ivrzeczpospolita.com.pl - artykuł PROFESOR i GANGSTERZY...

    Pozdrawiam i życzę szybkiego odkręcenia sytuacji.
    JG

  • 7. Data: 2003-04-20 11:39:22
    Temat: Odp: POMOCY !!! POMÓŻCIE
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Tnij kurde posty! To jest juz skandal, zeby caly zostawic nie nawiazujac
    konkretnie do niczego! Jak tak ma wygladac Twoja IV RP to ja juz wole to, co
    jest!

    --
    Depi.

  • 8. Data: 2003-04-20 15:46:42
    Od: "Jurek Gajewski" <j...@o...pl>

> [...]
    > konkretnie do niczego! Jak tak ma wygladac Twoja IV RP to ja juz wole to,

    Przepraszam za niedopatrzenie, po prostu przy odpisywaniu jeszcze raz
    czytałem całą treść i zapomniałem wyciąć.

    Przepraszam jeszcze raz
    JG

    ps. RP nie jest moja, ja nie sympatyzuję z tym krajem i nie wierzę, żeby tu
    cokolwiek się dało zmienić...

  • 9. Data: 2003-04-20 19:10:41
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    marr23 na pl.soc.prawo se coś napisał(a), a ja teraz odpowiadam:

    > haraczu. Wogóle to jest niezrozumiałe ale tak jest. Prokuratura wszystkie
    > oskarżenia opiera na zeznaniach tych złodziei i daje im wiarę pomimo iż
    > byli wcześniej karani za podobne przestępstwa.

    Czyli taki dowód wystarczy do aresztowania kogoś? To znaczy się, że jeśli
    kogoś nie lubię, to znajduję kolegę, który też tego kogoś nie lubi, idziemy
    na policję, zgłaszamy, że on nas szantarzował i gość idzie siedzieć?

    Czyli nie znam dnia ani godziny kiedy ktoś, kto mnie nie lubi, tak zrobi?

    To ja jednak chcę na Białoruś... Może dadzą mi azyl poliytyczny....

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 10. Data: 2003-04-20 19:47:24
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał

    > Adwokaci nie każą nam iść do gazety, lub innego śroka przekazu. Mówią że
    > pogorszy sytuację

    Nie wiem, co w zasadzie można tu jeszcze pogorszyć, ale ja nie o tym. Idzie
    mi o szczególny stosunek zaufania, jaki nawiązuje się między reprezentowanym
    a jego pełnomocnikiem procesowym. W praktyce sprowadza się to do zalożenia:
    wybieram danego adwokata, bo mu ufam i kierując się jego wskazaniami
    postępuję w sprawie.
    Tyle że to teoria. Sądy (a zaczyna się to już nawet na najniższym szczeblu)
    egzystują w niepodważalnym przekonaniu o swej nieomylności. Efektem tego
    (oraz paru innych jeszcze czynników, o których nie miejsce tu wspominać)
    jest alergiczne reagowanie na pojawienie sie w procesie kogokolwiek spoza
    stron procesowych - np. prasy. Skutkiem jest jednak nieco staranniejsze
    postępowanie (bo taki pismak może przecież obsmarować, a z prasą to nawet
    sąd nie wygra). Nie jest to wprawdzie środek, przewidziany w k.p.k., jednak
    obecny w rzeczywistości.
    Adwokat, funkcjonujący w danym układzie (i nie mam bynajmniej na myśli
    jakichkolwiek korupcyjnych powiązań, a czysto międzyludzkie), wie, że skoro
    jego klient sprowadzi na salę rozpraw prasę, to sąd na niego właśnie (tzn.
    tego adwokata) będzie patrzył krzywo w jego następnych sprawach (ot, nie
    zasądzi kosztów w żądanej wysokości, terminy będą wyznaczane w sposób
    nieżyczliwy etc.). W związku z tym niemal na pewno nie doradzi klientowi
    budzenia zainteresowania mediów sprawą. Nieetyczne? - nie mnie to oceniać.
    Brutalne - na pewno. Ale na rzeczywistość nie można się obrażać, ale trzeba
    ją odpowiednio analizować.
    Nie moją jest rzeczą doradzać w tej sprawie (prawo karne to nie moja branża,
    poza tym adwokaci lepiej znają zarówno sprawę, jak i miejscowy sąd), gdybym
    jednak sam stanął w analogicznej sytuacji, starałbym się ze wszystkich sił,
    by o sprawie pisano jak najwięcej. Może obserwator z jakiejś organizacji
    społecznej?
    Pozdrawiam,
    T.Ś.