eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 94

  • 51. Data: 2010-03-23 11:29:50
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 23.03.2010 12:19, RadoslawF wrote:

    >> W wielu sklepach, gdzie buty kosztują 150-250 złotych, sklep nie kupuje
    >> drożej niż 30 zł za parę ;-)
    >> Jedna dodatkowo sprzedana para pokrywa koszty 5-6 innych.
    >
    > Nie wiem jakie są u nas przepisy ale ja osobiście uważam
    > że buty powinny być traktowane jak bielizna i nie podlegać
    > wymianie czy zwrotom.

    Musisz wiec uwazac, zebys przypadkiem nie kupil buta, ktory widzial juz
    100 albo 200 stop... (bo inni klienci go mierzyli).


    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org


  • 52. Data: 2010-03-23 11:33:30
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-23 12:29, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

    >> Nie wiem jakie są u nas przepisy ale ja osobiście uważam
    >> że buty powinny być traktowane jak bielizna i nie podlegać
    >> wymianie czy zwrotom.
    >
    > Musisz wiec uwazac, zebys przypadkiem nie kupil buta, ktory widzial juz
    > 100 albo 200 stop... (bo inni klienci go mierzyli).

    Wiem i uważam.
    Ale prawdziwy problem to magik z grzybicą który chodząc kilka godzin
    zasiał w takich butach materiał na odpowiedni plon a potem oddał je
    jeszcze niezniszczone i prawie nie używane do sklepu.


    Pozdrawiam


  • 53. Data: 2010-03-23 11:35:03
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-23 12:18, Użytkownik RadoslawF napisał:
    > Dnia 2010-03-23 10:14, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
    >
    >>> Nie przypominasz sobie opisywanych tu niejednokrotnie problemów
    >>> za zakupiony w sklepie "nowy" laptop miał na dysku jakieś katalogi
    >>> i dane poprzedniego użytkownika.
    >>> Bardzo tez jestem ciekawy kto zwróci sprzedawcy różnicę między
    >>> ceną sklepową a "pół ceną" jaką sugerujesz na towar zwrócony.
    >>> Otwierasz sklep, inwestujesz w fajny towar, klienci walą drzwiami
    >>> i oknami ale co drugi za kilka dni przynosi towar do zwrotu.
    >>
    >> Opierasz sie na przekonaniu, ze wiekszosc klientow po to kupuje, aby
    >> na drugi dzien cos oddac? Jakies badania, ktore to potwierdzaja? Czy
    >> przeczytany gdzies na grupie przypadek rozciagasz na cala populacje?
    >
    > Opieram się na przekonaniu że sporo klientów działa pod
    > wpływem emocji. Po kilku godzinach emocje znikają, partner
    > komentuje zakup i jeśli można jednak zwrócić to dlaczego nie.
    > Bardzo bym też chciał wiedzieć jak na podstawie mojego stwierdzenia
    > że większość klientów dokona zwrotu ? Problemy z czytanie czy
    > z rozumieniem tekstu pisanego ?

    Zżarło mi jeden wyraz, miało być: jak na podstawie mojego stwierdzenia
    wydedukowałeś że większość klientów dokona zwrotu ?


    Pozdrawiam


  • 54. Data: 2010-03-23 11:43:41
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 23.03.2010 12:18, RadoslawF wrote:
    > Dnia 2010-03-23 10:14, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
    >
    >>> Nie przypominasz sobie opisywanych tu niejednokrotnie problemów
    >>> za zakupiony w sklepie "nowy" laptop miał na dysku jakieś katalogi
    >>> i dane poprzedniego użytkownika.
    >>> Bardzo tez jestem ciekawy kto zwróci sprzedawcy różnicę między
    >>> ceną sklepową a "pół ceną" jaką sugerujesz na towar zwrócony.
    >>> Otwierasz sklep, inwestujesz w fajny towar, klienci walą drzwiami
    >>> i oknami ale co drugi za kilka dni przynosi towar do zwrotu.
    >>
    >> Opierasz sie na przekonaniu, ze wiekszosc klientow po to kupuje, aby
    >> na drugi dzien cos oddac? Jakies badania, ktore to potwierdzaja? Czy
    >> przeczytany gdzies na grupie przypadek rozciagasz na cala populacje?
    >
    > Opieram się na przekonaniu że sporo klientów działa pod
    > wpływem emocji. Po kilku godzinach emocje znikają, partner
    > komentuje zakup i jeśli można jednak zwrócić to dlaczego nie.

    OK - ile to jest "sporo"? 1%? 10%? 95%? Jak sie to przeklada na pieniadze?

    Dodam - wspomniany wczesniej Walmart daje 90 dni na zwrot produktow -
    myslisz, ze korporacja takich rozmiarow przeoczyla taki oczywisty blad?


    > Bardzo bym też chciał wiedzieć jak na podstawie mojego stwierdzenia
    > że większość klientów dokona zwrotu ? Problemy z czytanie czy
    > z rozumieniem tekstu pisanego ?

    Masz racje - "co drugi" to zaledwie 50%, nie wiekszosc (choc do
    wiekszosci brak wtedy juz tylko jednego).


    > Dziwnym trafem w tamtym rejonie nie ma ciekawego zwyczaju
    > "pożyczania" sprzętu TV na święta czy jakąś olimpiadę czy
    > inne imprezy sportowe.

    Naprawde tego typu zwyczaje sa tak rozpowszechnione?

    Gdyby byly, oznaczaloby to, ze nie ma problemow ze zwrotami - a tak nie
    jest. Wiec "pozyczanie na swieta", jak piszesz, to troche naciagana teza.

    A nawet jesli, to jest na nia bardzo prosta rada:

    "Oczywiscie przyjmiemy zwrot, prosze wypelnic ten formularz,
    a tu jest bon na rownowartosc zakupionego sprzetu TV. Waznosc
    bonu to 12 miesiecy".


    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org


  • 55. Data: 2010-03-23 11:45:00
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 23.03.2010 12:35, RadoslawF wrote:

    >> Opieram się na przekonaniu że sporo klientów działa pod
    >> wpływem emocji. Po kilku godzinach emocje znikają, partner
    >> komentuje zakup i jeśli można jednak zwrócić to dlaczego nie.
    >> Bardzo bym też chciał wiedzieć jak na podstawie mojego stwierdzenia
    >> że większość klientów dokona zwrotu ? Problemy z czytanie czy
    >> z rozumieniem tekstu pisanego ?
    >
    > Zżarło mi jeden wyraz, miało być: jak na podstawie mojego stwierdzenia
    > wydedukowałeś że większość klientów dokona zwrotu ?

    Cos tam wydedukowalem ;)

    Napisales "co drugi", a to oczywiscie nie wiekszosc (bo brakuje co
    najmniej jednej osoby), masz racje.


    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org


  • 56. Data: 2010-03-23 11:49:04
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 23.03.2010 12:33, RadoslawF wrote:
    >
    > Wiem i uważam.
    > Ale prawdziwy problem to magik z grzybicą który chodząc kilka godzin
    > zasiał w takich butach materiał na odpowiedni plon a potem oddał je
    > jeszcze niezniszczone i prawie nie używane do sklepu.

    Grzybice i inne choroby skory mozna miec i na paznokciach dloni / skorze
    dloni.

    Z podawania reki mozna oczywiscie zrezygnowac - ale trzeba oczywiscie
    uwazac, jaki koszyk pchamy w sklepie, jaka klamka otwieramy drzwi itp.


    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org


  • 57. Data: 2010-03-23 12:03:59
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-23 12:49, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

    > Grzybice i inne choroby skory mozna miec i na paznokciach dloni / skorze
    > dloni.

    Teoretycznie można ale z uwagi na możliwość mycia rąk wielokrotnie
    w ciągu dnia taka przypadłość jest groźna raczej dla notorycznych brudasów.


    Pozdrawiam


  • 58. Data: 2010-03-23 12:13:25
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-23 12:43, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

    >> Opieram się na przekonaniu że sporo klientów działa pod
    >> wpływem emocji. Po kilku godzinach emocje znikają, partner
    >> komentuje zakup i jeśli można jednak zwrócić to dlaczego nie.
    >
    > OK - ile to jest "sporo"? 1%? 10%? 95%? Jak sie to przeklada na pieniadze?

    Ile by nie było będzie generować problemy sprzedawcom.

    > Dodam - wspomniany wczesniej Walmart daje 90 dni na zwrot produktow -
    > myslisz, ze korporacja takich rozmiarow przeoczyla taki oczywisty blad?

    W rejonie ich działania zjawisko nie występuje w ilości stwarzającej
    problemy lub regulamin zwrotów jest tak przygotowany że zwroty są
    chwytem marketingowym a nie realną dostępną bez problemu opcją.

    >> Dziwnym trafem w tamtym rejonie nie ma ciekawego zwyczaju
    >> "pożyczania" sprzętu TV na święta czy jakąś olimpiadę czy
    >> inne imprezy sportowe.
    >
    > Naprawde tego typu zwyczaje sa tak rozpowszechnione?

    W pewnych środowiskach były rozpowszechnione w czasie kiedy pewne
    sieci w naszym kraju umożliwiały takie działania.

    > Gdyby byly, oznaczaloby to, ze nie ma problemow ze zwrotami - a tak nie
    > jest. Wiec "pozyczanie na swieta", jak piszesz, to troche naciagana teza.
    >
    > A nawet jesli, to jest na nia bardzo prosta rada:
    >
    > "Oczywiscie przyjmiemy zwrot, prosze wypelnic ten formularz,
    > a tu jest bon na rownowartosc zakupionego sprzetu TV. Waznosc
    > bonu to 12 miesiecy".

    Termin zwrot towaru rozumiem jako przyjęcie zakupionego towaru
    z jakiegoś tam powodu nie odpowiadającego nabywcy i zwrot
    zapłaconych przez niego pieniędzy.
    Bon pieniądzem nie jest, może sie okazać że taki bon na czarnym
    rynku będzie miał np. 50% czy 70% wartości gotówki za która można
    w sklepie zakupić towar. Więc taką operację nie nazywaj zwrotem
    a odkupywaniem.


    Pozdrawiam


  • 59. Data: 2010-03-23 13:49:04
    Temat: Re: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krys wrote:
    > witek wrote:
    >
    >>> Pewnie, że przydałaby się - zabraliby mu takich "klientów".
    >>>
    >> i tych innych tez, bo nie widze powodu dla ktorego mieliby zostac.
    >
    > Jak poprowadzisz handel na własny rachunek, to zobaczysz.
    >
    > Jest grupa klientów, których lepiej przegnać do konkurencji.
    > J.
    >
    A pozostali sami sobie pójdą jeśli znajdą lepsze warunki.
    I w ten sposób będzie cisza i spokój.


  • 60. Data: 2010-03-23 13:50:24
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:
    >
    > Nie przypominasz sobie opisywanych tu niejednokrotnie problemów
    > za zakupiony w sklepie "nowy" laptop miał na dysku jakieś katalogi
    > i dane poprzedniego użytkownika.
    > Bardzo tez jestem ciekawy kto zwróci sprzedawcy różnicę między
    > ceną sklepową a "pół ceną" jaką sugerujesz na towar zwrócony.
    > Otwierasz sklep, inwestujesz w fajny towar, klienci walą drzwiami
    > i oknami ale co drugi za kilka dni przynosi towar do zwrotu.
    > I wartość zwróconego towaru spada o te "pół ceny".
    > Właśnie zbankrutowałeś.
    >
    >
    Oczywiscie, ze nie zbankrutowałem.
    Po pierwsze mam większy zysk, po za tym na pół ceny tez można zarobić.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1