eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? › Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: RadoslawF <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Date: Tue, 23 Mar 2010 13:13:25 +0100
    Organization: ATMAN
    Lines: 45
    Message-ID: <hoaat6$hk2$1@node1.news.atman.pl>
    References: <3...@n...onet.pl> <ho7p4m$a2m$1@news.onet.pl>
    <ho7qbg$deu$1@news.onet.pl> <ho7r0s$bap$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <ho7rfe$gnp$1@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <ho952j$e0f$21@inews.gazeta.pl> <ho9ufs$fgn$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hoa7li$h47$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de>
    NNTP-Posting-Host: ip-94-232-158-202.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1269346022 18050 94.232.158.202 (23 Mar 2010 12:07:02
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 23 Mar 2010 12:07:02 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
    In-Reply-To: <8...@m...uni-berlin.de>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:633350
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2010-03-23 12:43, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

    >> Opieram się na przekonaniu że sporo klientów działa pod
    >> wpływem emocji. Po kilku godzinach emocje znikają, partner
    >> komentuje zakup i jeśli można jednak zwrócić to dlaczego nie.
    >
    > OK - ile to jest "sporo"? 1%? 10%? 95%? Jak sie to przeklada na pieniadze?

    Ile by nie było będzie generować problemy sprzedawcom.

    > Dodam - wspomniany wczesniej Walmart daje 90 dni na zwrot produktow -
    > myslisz, ze korporacja takich rozmiarow przeoczyla taki oczywisty blad?

    W rejonie ich działania zjawisko nie występuje w ilości stwarzającej
    problemy lub regulamin zwrotów jest tak przygotowany że zwroty są
    chwytem marketingowym a nie realną dostępną bez problemu opcją.

    >> Dziwnym trafem w tamtym rejonie nie ma ciekawego zwyczaju
    >> "pożyczania" sprzętu TV na święta czy jakąś olimpiadę czy
    >> inne imprezy sportowe.
    >
    > Naprawde tego typu zwyczaje sa tak rozpowszechnione?

    W pewnych środowiskach były rozpowszechnione w czasie kiedy pewne
    sieci w naszym kraju umożliwiały takie działania.

    > Gdyby byly, oznaczaloby to, ze nie ma problemow ze zwrotami - a tak nie
    > jest. Wiec "pozyczanie na swieta", jak piszesz, to troche naciagana teza.
    >
    > A nawet jesli, to jest na nia bardzo prosta rada:
    >
    > "Oczywiscie przyjmiemy zwrot, prosze wypelnic ten formularz,
    > a tu jest bon na rownowartosc zakupionego sprzetu TV. Waznosc
    > bonu to 12 miesiecy".

    Termin zwrot towaru rozumiem jako przyjęcie zakupionego towaru
    z jakiegoś tam powodu nie odpowiadającego nabywcy i zwrot
    zapłaconych przez niego pieniędzy.
    Bon pieniądzem nie jest, może sie okazać że taki bon na czarnym
    rynku będzie miał np. 50% czy 70% wartości gotówki za która można
    w sklepie zakupić towar. Więc taką operację nie nazywaj zwrotem
    a odkupywaniem.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1