eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? › Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!ne
    ws.dfn.de!fu-berlin.de!uni-berlin.de!not-for-mail
    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Date: Tue, 23 Mar 2010 12:43:41 +0100
    Lines: 52
    Message-ID: <8...@m...uni-berlin.de>
    References: <3...@n...onet.pl> <ho7p4m$a2m$1@news.onet.pl>
    <ho7qbg$deu$1@news.onet.pl> <ho7r0s$bap$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <ho7rfe$gnp$1@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <ho952j$e0f$21@inews.gazeta.pl> <ho9ufs$fgn$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hoa7li$h47$1@node1.news.atman.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.uni-berlin.de gCF8yPXwDnsnKWFk+vlwbQLT8i+PLKjSUscZMEeYvM3y01RGs=
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.1.8) Gecko/20100302
    Thunderbird/3.0.3
    In-Reply-To: <hoa7li$h47$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:633344
    [ ukryj nagłówki ]

    Am 23.03.2010 12:18, RadoslawF wrote:
    > Dnia 2010-03-23 10:14, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
    >
    >>> Nie przypominasz sobie opisywanych tu niejednokrotnie problemów
    >>> za zakupiony w sklepie "nowy" laptop miał na dysku jakieś katalogi
    >>> i dane poprzedniego użytkownika.
    >>> Bardzo tez jestem ciekawy kto zwróci sprzedawcy różnicę między
    >>> ceną sklepową a "pół ceną" jaką sugerujesz na towar zwrócony.
    >>> Otwierasz sklep, inwestujesz w fajny towar, klienci walą drzwiami
    >>> i oknami ale co drugi za kilka dni przynosi towar do zwrotu.
    >>
    >> Opierasz sie na przekonaniu, ze wiekszosc klientow po to kupuje, aby
    >> na drugi dzien cos oddac? Jakies badania, ktore to potwierdzaja? Czy
    >> przeczytany gdzies na grupie przypadek rozciagasz na cala populacje?
    >
    > Opieram się na przekonaniu że sporo klientów działa pod
    > wpływem emocji. Po kilku godzinach emocje znikają, partner
    > komentuje zakup i jeśli można jednak zwrócić to dlaczego nie.

    OK - ile to jest "sporo"? 1%? 10%? 95%? Jak sie to przeklada na pieniadze?

    Dodam - wspomniany wczesniej Walmart daje 90 dni na zwrot produktow -
    myslisz, ze korporacja takich rozmiarow przeoczyla taki oczywisty blad?


    > Bardzo bym też chciał wiedzieć jak na podstawie mojego stwierdzenia
    > że większość klientów dokona zwrotu ? Problemy z czytanie czy
    > z rozumieniem tekstu pisanego ?

    Masz racje - "co drugi" to zaledwie 50%, nie wiekszosc (choc do
    wiekszosci brak wtedy juz tylko jednego).


    > Dziwnym trafem w tamtym rejonie nie ma ciekawego zwyczaju
    > "pożyczania" sprzętu TV na święta czy jakąś olimpiadę czy
    > inne imprezy sportowe.

    Naprawde tego typu zwyczaje sa tak rozpowszechnione?

    Gdyby byly, oznaczaloby to, ze nie ma problemow ze zwrotami - a tak nie
    jest. Wiec "pozyczanie na swieta", jak piszesz, to troche naciagana teza.

    A nawet jesli, to jest na nia bardzo prosta rada:

    "Oczywiscie przyjmiemy zwrot, prosze wypelnic ten formularz,
    a tu jest bon na rownowartosc zakupionego sprzetu TV. Waznosc
    bonu to 12 miesiecy".


    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1