  • 131. Data: 2013-02-27 12:26:36
    Temat: Re: [OT] darmowe wzbogacenie się ?
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    NIe wiem do kogo to, boi nie ma cytytu, ale się podepnę:

    On 2013-02-26 22:40:40 +0100, z <z...@u...pl> said:

    > Może na przykładzie roweru.
    >
    > Jak ukradł rower (kropka)

    Zwierzęta nie kradną rowerów.

    > To podlega karze...

    Więc nie podlegają karze.

    > Jak wszedł posiadanie (zrobił ksero) dokumentacji technicznej

    ditto
    ;>>>

    > Wskaż czym różnią się dwa załączone obrazki :-)

    Na jednym jest jak i rower, na drugim jak, rower, kopiarka i dokumentacja...

    --
    Bydlę

  • 132. Data: 2013-02-27 12:28:12
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-27 10:46:33 +0100, Jarek Pudelko

    A co szczególnie?
    Bo przepis jest jasny...

    --
    Bydlę

  • 133. Data: 2013-02-27 12:46:30
    Temat: Re: [OT] darmowe wzbogacenie si? ?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.02.2013 11:37, Jarek Pudelko pisze:

    > Slusznie. Natomiast jesli mozesz to odnies to artykulu KK, w ktorym stoi
    > jak byk "w celu osiagniecia korzysci majatkowej" :)
    >
    > Chybione jest porownywanie "towaru" do "uslugi" w tym konkretnym przypadku.

    Własności intelektualnej bliżej do usługi w sumie niż towaru.

    Choć tak naprawdę jest to po prostu trzecia kategoria i porównania do
    tych dwóch zawsze w jakimś aspekcie są niezgodne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 134. Data: 2013-02-27 13:26:37
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    > No i co z tego? Jak kupisz DVD w celach rozrywkowych to wydasz powiedzmy
    > 100zł. Jak skopiujesz to samo DVD w celach rozrywkowych, to jesteś 100zł
    > do przodu.
    >
    > Jak zajmę na dziko twoje mieszkanie, żeby sobie mieszkać, to jestem do
    > przodu o czynsz, zakup mieszkania etc.

    Cel, konkretnie cel. W artykule uzyte zostalo slowo "cel" - Twoim celem
    bylo osiagniecie korzysci majatkowej w tym przypadku? W takim razie
    zlamales zapisy rzeczonego artykulu.

    > Korzyść majątkowa nie musi oznaczać zysku z zarobku. Może oznaczać brak
    > wydatków.

    Tak. Co do tego jestesmy zgodni.
    Ja jednak TEORETYCZNIE zainstalowalem te nieszczesne Windowsy (jak juz
    pisalem), zeby pograc w gre (ona dziala tylko na windowsach - nie moja
    wina). Zatem celem bylo pogranie w gre czyli cel byl ROZRYWKOWY.
    Zakladam, ze ew. watpliwosci w interpretacji przepisu powinny dzialac na
    korzysc oskarzonego. Jesli zatem nie zostanie udowodnione, ze dzialalem
    majac na celu osiagniecie korzysci majatkowej to ten akurat artykul nie
    znajdzie zastosowania. Do czasu ogloszenia wyroku jestem niewinny i
    twierdze:

    - Wszedlem w posiadanie cudzego programu komputerowego w celu pogrania w
    gre w ramach popoludniowej rozrywki. Nie zamierzalem i nie wykorzystalem
    w/w programu w celach zarobkowych i moim celem nie bylo osiagniecie
    korzysci majatkowej.

    (oczywiscie zakladamy, ze nie wykorzystalem go w celach zarobkowych i ze
    nie ma na to dowodow).

    W takim przypadku to prokurator musi udowodnic, ze wszedlem w posiadanie
    programu W CELU osiagniecia korzysci majatkowej - o tym wlasnie CELU
    mowi rzeczony artykul.
    Co wiecej, artykul nie porusza tego czy musi to oznaczac zysk, ktory
    odnioslem bo nie kupilem a mam. CELEM dzialania - wg artykulu - ma byc
    osiagniecie korzysci majatkowej.

    To nie moja wina, ze ktos zaklepal artykul w tak idiotycznym brzmieniu i
    nie popieram tutaj piractwa - napisalem tylko o czym mowi artykul.

    --
    jarek

  • 135. Data: 2013-02-27 13:31:28
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-02-27 12:28, Bydlę pisze:

    > A co szczególnie?
    > Bo przepis jest jasny...

    Dla mnie jasny - napisalem jak go rozumiem "logicznie" ale pojawily sie
    rowniez odpowiedzi, ze jednak jego interpretacja w praktyce wyglada
    zgola inaczej :)

    --
    jarek

  • 136. Data: 2013-02-27 16:32:17
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-27 13:31:28 +0100, Jarek Pudelko
    <j...@b...ceti.pl> said:

    > Dla mnie jasny - napisalem jak go rozumiem "logicznie" ale pojawily sie
    > rowniez odpowiedzi, ze jednak jego interpretacja w praktyce wyglada
    > zgola inaczej :)

    OK - wątek porobił się pogmatwany troszeczkę - najwyraźniej się
    poplątałem i ja.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 137. Data: 2013-02-28 00:34:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Feb 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > I co z tego? Powiedzmy, że przeleciałeś prostytutkę, a następnie oddaliłeś
    > się bez płacenia. Ona dalej jest tak samo kompletna jak przed (zakładam brak
    > specyficznych perwersji).

    No i to też nie jest kradzież.
    Ba, chyba nawet "wyłudzenie usługi" trudno wykazać (bo szalbierstwo
    dotyczy wyłącznie innej klasy świadczeń, w których co do zasady
    masowość wyklucza dokładną weryfikację płatników, a już nie "osobiście
    rozpoznanych"), pozostaje rozważanie czy w rachubę wchodzi aż oszustwo
    albo przeciwnie, wręcz nic karalnego - a tylko "należność cywilnoprawna".

    > I teraz opowiadanie, że jak biedny pryszczers

    Ale argumentacja Roberta NIE ODNOSI się do faktu słuszności
    lub niesłuszności danego czynu lub wniesienia zapłaty bądź niewniesienia.
    Akcentował jedynie to, że NIE MOŻNA ich porównywać.
    I *nie można*!
    (szkoda że starożytnych Rzymian nie można spytać o zdanie :P)

    Ba, od zawsze przychylam się do opinii, że ci którzy tak robią,
    w sumie bardzo skutecznie bronią łąmiących prawa majątkowe.
    Tak, Ty też.
    Dlaczego? - ano dlatego, że logika "a każdy pijak to złodziej"
    wprost prowadzi do ośmieszenia owego porównania.
    Chyba że to właśnie chcesz osiągnąć.

    > uważam za chybione.

    Ja (tak jak literalnie pisał Robert) również uważam za chybione
    porównywanie naruszenia praw majątkowych do kradzieży.
    To tak jakby chcieć porównywać rozbój z przemytem.
    W końcu "tu i tu chodzi o pieniądze" (i na tym tożsamość się kończy).

    pzdr, Gotfryd

  • 138. Data: 2013-02-28 00:42:45
    Temat: Re: Re: [OT] darmowe wzbogacenie się ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Feb 2013, Bydlę wrote:

    > Bo nie uczą się logiki - wtedy widzieliby i wiedzieliby.

    Nelson bodaj? (admirał taki jeden)
    "Więcej statków utonęło wskutek nieznajomości zasad logiki niż
    nieznajomości zasad nawigacji".
    Czy jakoś tak (może było "okrętów").

    > :-)

    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 139. Data: 2013-02-28 13:22:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > No i to też nie jest kradzież.

    No spiracenie windowsa też nie jest kradzieżą, choć owszem, w KK dość
    silnie to zbliżono, prawie zrównano.

> [...]
    > lub niesłuszności danego czynu lub wniesienia zapłaty bądź niewniesienia.
    > Akcentował jedynie to, że NIE MOŻNA ich porównywać.

    Można. Porównywać wszystko można. :-P
    Po prostu wynikiem tego porównania nie będzie 100% zgodności, bo to po
    prostu trzecia kategoria.

    > Ba, od zawsze przychylam się do opinii, że ci którzy tak robią,
    > w sumie bardzo skutecznie bronią łąmiących prawa majątkowe.
    > Tak, Ty też.

    Z kimś mnie mylisz.

    > Dlaczego? - ano dlatego, że logika "a każdy pijak to złodziej"
    > wprost prowadzi do ośmieszenia owego porównania.

    Może tak gdzieś napisałem, ale jak już to ironicznie.

    > Ja (tak jak literalnie pisał Robert) również uważam za chybione
    > porównywanie naruszenia praw majątkowych do kradzieży.

    owszem, porównując kradzież z naruszeniem praw majątkowych w ogólności
    otrzymasz dość sporo rozbieżności. Jednak w zakresie uzyskania
    oprogramowania bez zgody ustawodawca praktycznie zrównał to z kradzieżą
    w KK. Może dlatego, że wyszło mu sporo podobieństw akurat w tym
    zakresie. Szkoda, że ograniczył się do oprogramowania. Może dlatego, że
    to nowość bez zaszłości historycznych i łatwiej było.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 140. Data: 2013-02-28 15:15:40
    Od: <news>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał:
    > No spiracenie windowsa też nie jest kradzieżą, choć owszem,
    > w KK dość silnie to zbliżono, prawie zrównano.

    Ale kto w związku z piraceniem windy doznał krzywdy, lub szkody?
    Czy został skrzywdzony jakiś obywatel RP?
    Skoro nie, to dlaczego polski wymiar sprawiedliwości marnotrawi publiczne
    pieniądze na ściganie przestępstw na obywatelach obcych państw i jakim
    prawem to robią?
    Jak pirat będzie w USA to niech go Billi pozywa:)

    Jakim prawem w POlsce karze się za naruszanie praw autorskich, skoro pirat
    już został ukarany grzywną, jaka zawarta jest w cenie każdego nośnika
    danych?