  • 1. Data: 2013-02-19 14:14:10
    Temat: Dzieci z małżeństwa i z poza - jak wypałnić deklarację zarobków w pracy
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    Mam pytanie odnośnie składanej deklaracji zarobków w pracy w celu ustalenia
    kwoty wynagrodzenia przypadającej na jednego członka rodziny. Potrzebne jest
    to do przydzielenia do odpowiednich widełek celem ustalenia dofinansowania z
    ZFŚS do wczasów.

    Przypadek mam nietypowy ... choć coraz powszechniejszy.

    Jestem po rozwodzie. Posiadam jedno dziecko z małżeństwa. W zasadzie
    utrzymujemy je razem czyli płacę alimenty i łożę dodatkowe finanse na
    wczasy, obozy, szkołę, ubrania itp. Była małżonka jest osoba pracującą.

    Obecnie jestem w związku nieformalnym z którego urodziło się dziecko.
    Utrzymujemy je razem z partnerką. Partnerka jest również osoba pracującą.

    Do tej pory (ale już po rozwodzie), gdy posiadałem jedno dziecko w
    deklarację wpisywałem siebie oraz dziecko i kwotę zakład pracy dzielił na 2
    i wychodziła kwota przypadająca na jednego członka rodziny, czyli np. 50 000
    zł/rok/2 osoby = 25 000 zł na jednego członka rodziny/rok czyli ok. 2 083
    zł/1 osobę/miesiąc. Wystarczyło tylko złożyć oświadczenie że dziecko z
    małżeństwa jest również na moim utrzymaniu. A może powinno być 50 000
    zł/rok/1,5 osoby = 2 777 zł /miesiąc / osobę.

    Teraz pojawiło się drugie dziecko. I co w takim przypadku? Czy moje zarobki
    będą dzielone na 3 osoby? A może na dwie powinny być, czyli Ja (jedna
    osoba), pierwsze dziecko (połowa osoby), drugie dziecko (połowa osoby).
    Piszę połowa osoby bo statystycznie ja utrzymuję pierwsze i drugie dziecko
    połowicznie.

    Proszę mi to wytłumaczyć jak powinno być zgodnie z prawem a nie zgodnie z
    logiką i sumieniem :)

    Pozdrawiam Gucio

  • 2. Data: 2013-02-19 19:08:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gucio" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Potrzebne jest to do przydzielenia do odpowiednich widełek celem
    > ustalenia dofinansowania z ZFŚS do wczasów.

    A nie ma tam czasem jakiegoś regulaminu, który to określa? Moim zdaniem nie
    masz obecnie z formalnego punktu widzenia rodziny w ogóle, a zatem cały
    dochód jest na Ciebie. Moim zdaniem powinieneś zastosować analogię do
    sytuacji, w jakiej miałbyś rodzinę i dodatkowo miał dziecko spoza
    małżeństwa. Doliczałbyś je do członków rodziny? Chyba, że w regulaminie
    jest, że na członków wspólnego gospodarstwa domowego. Ale tu byś brał pod
    uwagę domowników niezależnie od ich statusu rodzinego.

  • 3. Data: 2013-02-20 08:27:14
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

  • 4. Data: 2013-02-20 22:20:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:5123c0cd$0$1224$65785112@news.neostrada.pl...

    > W regulaminie jest, że na członków wspólnego gospodarstwa domowego

    Tak podejrzewałem. Czyli wpisujesz mieszkających z Tobą i wspólnie
    gospodarujących. Nie ma to nic wspólnego z ilością posiadanych dzieci.

  • 5. Data: 2013-02-21 12:11:00
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    > Tak podejrzewałem. Czyli wpisujesz mieszkających z Tobą i wspólnie
    > gospodarujących. Nie ma to nic wspólnego z ilością posiadanych dzieci.

    Dziękuję za odp.
    A tak czysto hipotetycznie, czy jeśli mieszkałbym wraz z nie pracującą
    babcią i bratem uczącym się to czy ich również mógłbym wpisać do gospdarstwa
    domowego?

  • 6. Data: 2013-02-21 19:58:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > A tak czysto hipotetycznie, czy jeśli mieszkałbym wraz z nie pracującą
    > babcią i bratem uczącym się to czy ich również mógłbym wpisać do

    To zależy od regulaminu, ale jeśli jest tylko mowa o wspólnie
    zamieszkujących, to tak.