  • 1. Data: 2013-02-19 19:49:03
    Temat: Przepis o trzeciej umowie bublem prawnym?
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Pytałem o to na pewnym forum, ale mnie zbyli, a pytanie nie jest chyba
    zbyt trudne. Mianowicie w kodeksie pracy jest artykuł mówiący o tym,
    że trzecia z kolei umowa o pracę na czas określony staje się z mocy
    prawa umową na czas nieokreślony, ALE pod warunkiem, że przerwa między
    umowami nie przekracza miesiąca. Skoro tak, to właściwie co
    powstrzymuje cwanego pracodawcę przed odczekaniem miesiąca i jednego
    dnia przed zawarciem z pracownikiem trzeciej z kolei umowy w celu
    "wyzerowania licznika" i powtarzaniem tej procedury dowolną liczbę
    razy tak, żeby żadna z umów nie była tą, o której mówi wspomniany
    przepis?

  • 2. Data: 2013-02-19 20:06:52
    Temat: Re: Przepis o trzeciej umowie bublem prawnym?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 19 lut 2013 19:49, Piotrek pisze:
> [...]
    > "wyzerowania licznika" i powtarzaniem tej procedury dowolną liczbę
    > razy tak, żeby żadna z umów nie była tą, o której mówi wspomniany

    Nic. Zdaniem naszego ustawodawcy 1 miesiąc przerwy to nie jest ciągłość
    zatrudnienia u jednego pracodawcy. To tak jakby zrobić zamek w skarbcu i
    jednocześnie nakleić na drzwiach karteczkę, że kluczyk jest pod
    wycieraczką. No, ale skarbiec przecież jest chroniony zamkiem jakby ktoś
    miał wątpliwości!

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2013-02-19 20:18:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.02.2013 20:06, .B:artek. pisze:

> [...]
    > jednocześnie nakleić na drzwiach karteczkę, że kluczyk jest pod
    > wycieraczką. No, ale skarbiec przecież jest chroniony zamkiem jakby ktoś

    Ale to dotyczy tylko takich pracowników, bez których pracodawca może się
    przez ponad miesiąc obyć.

  • 4. Data: 2013-02-19 20:21:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Jeśli to pracownik mało cenny, to nic. Z tym, że po miesiącu "bezrobocia"
    moze sie okazać, ze pracownik nie jest już zainteresoweany dalszą pracę, bo
    konkurencja mu lepiej płaci.

  • 5. Data: 2013-02-19 21:10:30
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > "bezrobocia" moze sie okazać, ze pracownik nie jest już zainteresoweany
    > dalszą pracę, bo konkurencja mu lepiej płaci.

    Przeciez pracodawca za taki manewr moze zaplacic ekstra ;) Do tego pod
    stolem.

  • 6. Data: 2013-02-19 21:21:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.02.2013 21:10, Mr. Misio pisze:

    > Przeciez pracodawca za taki manewr moze zaplacic ekstra ;) Do tego pod
    > stolem.

    Tylko po co? Jeśli pracownik zaufany i cenny, to po co kombinować i
    ryzykować, że ktoś go w ten miesiąc przechwyci?

  • 7. Data: 2013-02-19 21:26:41
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Tylko po co? Jeśli pracownik zaufany i cenny, to po co kombinować i
    > ryzykować, że ktoś go w ten miesiąc przechwyci?

    Ale dlaczego ma przechwycic? Dostanie "premie" za poczekanie "pod
    stolem" i umowe na rok z bonusem. Bo pracodawcy jest potrzebny jeszcze
    na rok, a nie na rok + 3 miesiace wypowiedzenia + odprawa + pojscie na
    zwolnienie ;)

    Co prawda nie sadze, zeby takiw dzialanie stalo sie zwyczajem ;) Ale w
    niektorych sytuacjach moze być ;) Np. jak i tak pracownik chce sobie na
    miesiac wyjechac na zmywak ;)

  • 8. Data: 2013-02-19 21:51:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mr. Misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Przeciez pracodawca za taki manewr moze zaplacic ekstra ;) Do tego pod
    > stolem.

    Może, o ile pracownik sie zgodzi. No i o ile takiej zawartej poza systemem
    prawnym umowy dotrzyma.

  • 9. Data: 2013-02-19 21:53:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Co prawda nie sadze, zeby takiw dzialanie stalo sie zwyczajem ;) Ale w
    > niektorych sytuacjach moze być ;) Np. jak i tak pracownik chce sobie na

    Co do zasady nie da się wymyślić takiego systemu,żeby nie dało sie go
    obejść. Jaki byśmy nie wymyślili czasookres, to pracodawca może chociażby
    mieć dwie firmy i zamiennie w nich zatrudniać pracowników. Istnieje pewnie
    jeszcze z tuzin sposobów obejścia.

  • 10. Data: 2013-02-19 22:08:14
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Co do zasady nie da się wymyślić takiego systemu,żeby nie dało sie go
    > obejść.

    Da się :)

    Po prostu zamiast groźby kary (jakiejkolwiek, dla niektóych kara jest
    mus zatrudnienia bezterminowego za trzecim razem) wystarczy tak to
    zrobić, żeby kombinowanie się nie opłacało.

    Urzędnicy tego nie rozumieją, bo nie muszą wypracowywać swojej pensji.
    Oni po prostu biorą z podatków.