  • 1. Data: 2013-02-20 15:31:07
    Temat: Wezwanie do usunięcia braków formalnych
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    Złożyłem sprawę o zapłatę w E-sądzie. Pozwany się odwołał od wyroku, sprawę
    przekazano do sądu właściwego. I od niego otrzymuje wezwanie w którym mam:

    - złożyć pozew na urzędowym formularzu z odpisem,
    - dołączyć komplet dokumentów wymienionych w pozwie wraz z odpisami.

    Pytanie - czy musi być to identyczny pozew z tym co poszedł do e-sądu. Znam
    argumentację w sprzeciwie i chciałbym się na nią w pozwie powołać, tymczasem
    meritum czyli kwota do zapłaty pozostaje bez zmian. Odpis to rozumiem, że
    chodzi o kopię :)

  • 2. Data: 2013-02-20 15:34:03
    Temat: Re: Wezwanie do usunięcia braków formalnych
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    Aha, opłatę uiściłem w E-sądzie, czy w standardowym sądzie będę musiał
    dopłacać coś z racji że stawki sądowe są dużo wyższe niż w e-sądzie?

  • 3. Data: 2013-02-20 15:47:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-20 15:34, Kriss pisze:
    > Aha, opłatę uiściłem w E-sądzie, czy w standardowym sądzie będę musiał
    > dopłacać coś z racji że stawki sądowe są dużo wyższe niż w e-sądzie?

    Złóż ten sam pozew, jak pozwany wniesie papierowy sprzeciw, to się do
    niego ustosunkujesz.

    Dopłacasz tylko na wezwanie sądu - tutaj praktyka (czy się dopłaca) jest
    różna.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2013-02-20 16:08:11
    Od: "CPL" <n...@s...com>

> [...]
    > niego ustosunkujesz.
    >
    > Dopłacasz tylko na wezwanie sądu - tutaj praktyka (czy się dopłaca) jest

    Dzięki, jedno mnie tylko zastanawia - przecież pisałem ten pozew już raz do
    E-sądu ... czyżby sąd właściwy nic nie dostał, czy takie są przepisy?
    Chciałbym pewne rzeczy w pozwie sprecyzować, jeśli go nie otrzymali to nic
    się przecież nie stanie ... Aha, czy w tym wypadku rozprawa będzie wiązała
    się z moim osobistym stawiennictwem (srednio mi się uśmiecha jechać 300 km)?

  • 5. Data: 2013-02-20 16:26:43
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

  • 6. Data: 2013-02-20 18:30:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-20 16:26, Kriss pisze:

    > wiadomości news:kg2nn0$bdg$1@news.task.gda.pl...

    > Dzięki, jedno mnie tylko zastanawia - przecież pisałem ten pozew już raz do
    > E-sądu ... czyżby sąd właściwy nic nie dostał, czy takie są przepisy?

    Musisz złożyć pozew w formie papierowej, takie przepisy.

> [...]
    > się z moim osobistym stawiennictwem (srednio mi się uśmiecha jechać 300

    Zazwyczaj strona nie ma obowiązku uczestnictwa osobistego w rozprawie
    (ma to swoje ujemne skutki, przede wszystkim niewiadomo co się dzieje,
    pozwani mogą zeznawać nieprawdę, a Ty, jako nieobecny, nie zaprzeczysz
    temu, czyli zeznania zostaną "potwierdzone" - fakty podnoszone przez
    jedną stronę, a niezaprzeczone przez drugą, uznaje się za potwierdzone :)

    --
    Liwiusz