  • 1. Data: 2013-02-20 12:30:18
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie
    Od: <news>

    Uzytkownik "modoc" napisal:
    > Witam a wiec jakis czas temu zabrali mi kompa i laptopa.
    > Wczoraj z komendy odezwali si i chc licencje na
    > 2 windowsy i 2 office. Obydwa nielegalne. Jak to najlepiej
    > rozegra. Czy jest szansa na grzywne i warunkowe umorzenie.
    > Czy moecie te poleci jakiego prawnika z mazowieckiego
    > specjalizujcego si w prawie autorskim i komputerach.

    Prawnika ci nie polece, ale moze warto popytac w najblizszej kancelarii?
    Napisz nam ja doszlo do tego "zabrania" kompów?
    Czy odbylo sie to zgodnie z prawem i zawartosc dysków zostala odpowiednio
    zabezpieczona?
    Bo jesli nie to moga sie bujac, przed sadem spokojnie mozesz twierdzic ze w
    momencie rekwirowania na kompach myly zainstalowane linuxy i OpenOffice a te
    windowsy to pewnie ktos kot zabral kompa doinstalowal:)

    Swoja droga zawsze mnie zastanawialo jak to jest ze policja za panstwowe
    pieniadze pracuje na rzecz firmy obcego panstwa, czy ma do tego prawo? Bo
    czy w zwiazku takiego piractwa jakis polski obywatel zostal pokrzywdzony?

  • 2. Data: 2013-02-20 12:31:32
    Od: <news>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:
    > Naucz się poprawnie pisać. Póki co - żegnam.

    A ty Ława jak masz problem to pozwij go do sądu a nie wypisujesz te swoje
    dyrdymały:)

  • 4. Data: 2013-02-20 12:56:51
    Od: <news>

    Użytkownik "Olgierd" napisał:
    > Nawet jeśli nastąpiło to z naruszeniem procedur dowodowych
    > nie stosuje się w Polsce zasady owoców zatrutego drzewa.

    Kurna, gościowi bez nóg pozwalają zeznawać z wolnej stopy a ty coś pleciesz
    o owocach drzewa zakazanego, możesz to przetłumaczyć na polski?

    Jeśli policja nie zabezpieczyła dysków zgodnie z prawem to nie ma żadnych
    dowodów że te nielegalne oprogramowanie zostało zainstalowane przez
    właściciela kompa, zgodzisz się z tym?

    > Jakiego państwa? Może watykańskiego? ;-)

    Może, ale prędzej Usraelskiego:)
    Od kiedy Microsoft jest polską firmą należącą do polskiego obywatela i płaci
    w Polsce podatki że należy mu się ochrona polskiego państwa?

  • 5. Data: 2013-02-20 13:23:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

  • 6. Data: 2013-02-20 13:58:47
    Od: <news>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:
    > Dla sprawy nie ma znaczenia, cz dowód został uzyskany legalnie.
    > Najwyżej będzie osobna sprawa za ewentualne naruszenia.
    > Nie. Istotna jest wiarygodność dowodów a nie legalność ich zdobycia.

    W przypadku danych nie zabezpieczonych zgodnie z prawem, dowód nie ma żadnej
    wiarygodności, więc nie jest żadnym dowodem, bo nie ma żadnych dowodów kto
    tego nielegalnego windowsa nagrał, można nawet oskarżyć o to policję, bo
    przecież dysk jest obecnie w ich osiadaniu:)

    > Po drugie Microsoft Sp. z o.o. zarejestrowano w polskim KRS
    > pod koniec października 2001.

    A kto jest właścicielem tej spółki?
    Czy spółka jest właścicielem oprogramowania windows?
    Czy spółka płaci w Polsce podatki ze sprzedaży oprogramowania microsoftu?

  • 7. Data: 2013-02-20 15:18:36
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu środa, 20 lutego 2013 12:30:18 UTC+1 użytkownik news napisał:

> [...]

    > czy w zwiazku takiego piractwa jakis polski obywatel zostal pokrzywdzony?

    Jakiego państwa? Może watykańskiego? ;-)

    To w sumie jest zwykła ochrona obrotu, zajmują się tym na tej samej
    zasadzie, na jakiej zajmowaliby się podrabianiem biletów do kina
    albo na tramwaje.

    Niedawno nawet skarbówka dostała uprawnienia w ramach zwalczania.

    --
    Olgierd
    http://legeartis.org.pl

  • 8. Data: 2013-02-20 15:56:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.02.2013 12:56, news pisze:

> [...]

    > właściciela kompa, zgodzisz się z tym?

    Nie. Istotna jest wiarygodność dowodów a nie legalność ich zdobycia.

    Innymi słowy: nie możesz argumentować "ten dysk zabezpieczono niezgodnie
    z procedurami!" tylko najwyżej "pierwszy raz na oczy widzę ten dysk -
    niech oni udowodnią, że faktyczne znaleziono go u mnie" albo "tak, to
    mój dysk, ale tych danych nigdy tam nie było - może ktoś coś niechcący
    dograł?".

    > Może, ale prędzej Usraelskiego:)
    > Od kiedy Microsoft jest polską firmą należącą do polskiego obywatela i
    > płaci w Polsce podatki że należy mu się ochrona polskiego państwa?

    Ochrona prawna przysługuje każdemu, niezależnie od obywatelstwa i
    podatków. To po pierwsze.

  • 9. Data: 2013-02-20 16:03:48
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie - ot
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Innymi słowy: nie możesz argumentować "ten dysk zabezpieczono niezgodnie
    > z procedurami!" tylko najwyżej "pierwszy raz na oczy widzę ten dysk -

    polskie prawo ech... offtopicznie - obrona konieczna, jak Cie napadną a
    masz szczescie byc silniejszy od napadajacego i go poturbujesz,
    połamiesz, ite pe, to lepiej jest przy konfrontacji stwierdzac:

    "nie znam tego człowieka, pierwszy raz go widze, nie nikt mnie ostatnio
    nie napadł, inczej bym zgłosił"

    bo jesli sie przyznasz

    "tak, to ten co mnie napadł, a ja się broniłem" to cie skaza, za
    poturbowanie albo nawet za napaść, a do tego bandyta bedzie mogl miec
    wglad w twoje dane (a ty w jego nie).

    Ot, prawo stoi po stronie ... no wlasnie.... :)

  • 10. Data: 2013-02-20 16:04:23
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik modoc napisał:
    > Witam a wiec jakis czas temu zabrali mi kompa i laptopa. Wczoraj z
    > komendy odezwali si i chc licencje na 2 windowsy i 2 office.

    Kupić na allegro licencje? :)