  • 51. Data: 2017-07-13 16:38:32
    Temat: Re: Nie płacił abonamentu rtv
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Thu, 13 Jul 2017 16:07:06 +0200, w <59677e90$0$651$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup

    > Ale dlaczego prezes ?
    > Co on zlamal ?
    >
    > Co najwyzej za glosowanie ustawy niezgodnej z konstytucja, podobnie
    > jak 230+ innych poslow.
    > Ale to juz by chyba bylo przegiecie ...

    Nie widzę przeciwwskazań :)

  • 52. Data: 2017-07-13 16:40:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.07.2017 o 16:07, J.F. pisze:

    > Ale dlaczego prezes ?

    Bo to dobry przykład, że maksymalna kara jaką może orze trybunał stanu
    jest zupełnie niedotkliwa. Takiemu własnie prezesowi to w zasadzie wisi
    i powiewa. Maksymalna kara to powinno być 25 lat sztumu.

    > Co on zlamal ?

    Zasadniczo jest coś takiego jak sprawstwo kierownicze.

    > Co najwyzej za glosowanie ustawy niezgodnej z konstytucja, podobnie jak
    > 230+ innych poslow.
    > Ale to juz by chyba bylo przegiecie ...

    Z jednej strony tak, z drugiej to co właśnie się dzieje to jest zamach
    stanu. I za to w niektórych krajach grozi czapa.

    Shrek

  • 53. Data: 2017-07-13 16:50:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.07.2017 o 16:38, rg pisze:

    > Cóż za poczucie humoru :)
    > Ale chyba już wykorzystał limit wet na kadencję.

    Jakie weto - długopis mu się wypisał, ale już dostał nowy.

    Shrek

  • 54. Data: 2017-07-13 20:16:51
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-13 o 16:50, Shrek pisze:

    > Jakie weto - długopis mu się wypisał, ale już dostał nowy.

    Myślisz, ze stary mu się wypisał, a prezes kazał mu kupić nowy i wrzucić
    w koszty uzyskania przychodu?
    ;)

    --
    Sonn

  • 55. Data: 2017-07-13 20:34:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.07.2017 o 20:16, Sonn pisze:

    > Myślisz, ze stary mu się wypisał, a prezes kazał mu kupić nowy i wrzucić
    > w koszty uzyskania przychodu?
    > ;)

    Kazał przez płaszczaka kupić nowy i przynieść fakturę, ale pani Basia
    (skaranie boskie z tym Adrianem) się ulitowała i dała nowy - taki ze
    skuwką, żeby niechcący jakiegoś kredytu nie podpisał, albo garnków z
    promocji nie zamówił.

    Shrek

  • 56. Data: 2017-07-13 22:21:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rg" napisał w wiadomości grup
    com...
    Thu, 13 Jul 2017 16:07:06 +0200, "J.F." <j...@p...onet.pl>
    napisał(-a):

    >Nie widzę przeciwwskazań :)

    Zeby posel nie mogl glosowac tak, jak uwaza za stosowne ?

    No ... jesli narusza to konstytucje, to moze i ciekawy pomysl, tylko
    kto mialby oceniac czy narusza?
    A przeciez te naruszenia sa roznej wagi - od jawnych (ha ha - nie dla
    wszystkich), przez takie, gdzie nawet TK nie ma jednomyslnosci.

    J.

  • 57. Data: 2017-07-14 06:06:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.07.2017 o 22:21, J.F. pisze:

    > Zeby posel nie mogl glosowac tak, jak uwaza za stosowne ?

    W sumie czemu miałby głosowanie rzeczy sprzecznych z konstytucją miałoby
    zasługiwać ba ochronę?

    > No ... jesli narusza to konstytucje, to moze i ciekawy pomysl, tylko kto
    > mialby oceniac czy narusza?

    Tu widzę problem. Oraz w tym, że czasem wcale nie jest to jasne. No
    dobra - do pierdla nie - ale jak Trybunał uzana ustawę za
    niekonstytucyjną, to nie płacimy za dany miesiąc diety - towar okazał
    się niezgodny z umową;P Problem w tym, że Trybunału już nie ma.

    > A przeciez te naruszenia sa roznej wagi - od jawnych (ha ha - nie dla
    > wszystkich), przez takie, gdzie nawet TK nie ma jednomyslnosci.

    Obecnie ten problem nie istnieje. Jeśli w jakiejś kwestii trybunał
    będzie miał wątpliwości co do konstytucyjności ustawy, to znaczy, że
    prezes ma ma rozdwojenie jaźni. Chociaż nie - może im się trafić jakaś
    ustawa z niepodległej III RP.

    Shrek

  • 58. Data: 2017-07-14 08:07:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-13 o 16:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    > No ale taka juz rola TK - moze zaakceptowac, moze niezaakceptowac.
    > W kwestii np kwoty wolnej od podatku PIT jakos im budzet nie przeszkadzal.

    Bo to miało być na przyszłość, a tu już budżet uchwalony...

    > Hm, a czemu ?
    > Tu akurat nie widze wielkiego powodu do zwloki.
    > Obywatel i tak nic nie moze zrobic, jedynie OFE potrzebuja troche czasu,
    > aby stosowne programy napisac :-)

    OFE to tylko przykład, ale i tu widać, że niekonstytucyjne przepisy (co
    nawet orzekł ten dziwny trybunał) nie pozwoliły przeprowadzić akcji
    informacyjnej, co było ze szkodą dla obywateli. Dodatkowo grupa
    odpowiednio duża powinna móc zaskarżyć przepisy przed trybunałem,
    dodatkowo - prawo powinno byc uchwalane perspektywicznie, a nie
    doraźnie, a uz przede wszystkim powinno być przewidywalne.

    > IMO - to co proponuje wcale nie bedzie lepsze, a chyba nawet gorsze.

    bo?

    > IMO - te partie nie sa zle, bo latwiej sie dogada dwoch czy trzech
    > prezesow, niz 460 poslow.

    to po co 460 posłów? nie wystarczyło by 3? Ot logika...

    > Ale to wlasnie JOW zabetonuja polityke na dlugo, bo taki Kukiz sie nie
    > przebije.

    1) bzdura - co widac po innych systemach. Czy taki Kukiz się przebije,
    czy nie, nie jest istotne, istotniejszy jest mechanizm, że prezes obraża
    się na kogoś i go nie wystawia, ten startuje sam z okręgu i często się
    dostaje (albo nie, jeśli jednak przecenia swoje poparcie) zadziałało to
    np w USA kilka razy otrzeźwiająco. To jest możliwość i o to właśnie
    chodzi, nie zależnie czy wygrywać będą partie, czy nie (a będą partie i
    dobrze, bo to będą ludzie ze wspólnym celem, z tym, że jedynym celem nie
    będzie utrzymanie się u władzy, tak jak jest to teraz, bo takie partie
    szybko przepadną, albo same się naprawią, dzięki właśnie takiemu
    wentylowi). Przeciwnicy JOW-ów zafiksowali się i wysunęli własne głupie
    postulaty, że ludzie popierający jowy chcą zlikwidować partie polityczne
    i z tym dyskutują, co jest głupotą, bo tak nie będzie, jednak warunki
    zmienią te partie, albo powstaną nowe byty, a te, które nie ewoluują
    znikną.

    > Co wiecej - beda dwie partie, i co 4 lata bedzie ten sam teatr - starzy
    > won, teraz my obejmujemy stanowiska.

    A dlaczego twierdzisz, że będą akurat 2? W różnych systemach, gdzie
    działają JOW-y partii jest różna ilość.

    > Ciekawe, ile lat nam zajmie dojscie do systemu amerykanskiego, gdzie tez
    > sa dwie partie, ale przy obu kraj sie rozwija :-)

    I znów bzdura w USA masz więcej partii, ale 2 liczące się, ale zobacz
    jak działają te 2 partie, to zupełnie inna liga niż u nas, one działają
    na innych zasadach, bo działają w innym systemie

    > Bo GB chyba nie ma co podawac za przyklad ? Ale widac, ze tam sie jakos
    > mniejsze partie przebijaja.

    a dlaczego nie? A dlaczego nie podać Francji i innych państw, gdzie
    funkcjonują JOW-y?

    Kaczus
    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 59. Data: 2017-07-14 12:04:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 13 Jul 2017 20:16:51 +0200, Sonn napisał(a):

    > Myślisz, ze stary mu się wypisał, a prezes kazał mu kupić nowy i wrzucić
    > w koszty uzyskania przychodu?

    Może prościej byłoby odwołać prezydenta ustawą sejmową, a nowego - wraz z
    zestawem długopisów wysokiej jakości - mianuje jakiś mało zapracowany
    minister; może być Bańka albo Gróbarczyk.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
    owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
    św. Tomasz z Akwinu

  • 60. Data: 2017-07-14 13:09:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >OFE to tylko przykład, ale i tu widać, że niekonstytucyjne przepisy
    >(co nawet orzekł ten dziwny trybunał) nie pozwoliły przeprowadzić
    >akcji informacyjnej, co było ze szkodą dla obywateli.

    A jak to dla nich roznica, czy ich okradna po poinformowaniu, czy
    przed ? :-)

    > Dodatkowo grupa odpowiednio duża powinna móc zaskarżyć przepisy
    > przed trybunałem,

    To fakt. Ale skoro TK orzekl, ze to dopuszczalne, to jaka roznica ?
    :-)

    >dodatkowo - prawo powinno byc uchwalane perspektywicznie, a nie
    >doraźnie,

    No, to bylo perspektywicznie. Rzad raz zabral i oddawac nie zamierzal
    :-)

    Poza tym ... tak prawde mowiac, to sie z rzadem zgadzam, tzn w kwestii
    ogolnej, nie w kwestii okradzenia mnie :-)

    >a uz przede wszystkim powinno być przewidywalne.

    No, jesli chodzi o OFE, to od poczatku skladke zbierano, a co dalej -
    czarna dziura. Nikt nie wiedzial co bedzie.

    No to niech nowy TK+ poprawi i zlikwiduje ustawe o ZUS.
    Nie moze byc tak, ze ja place, a nie wiem, co dostane w przyszlosci
    :-)

    >bo?

    Bo JOW zrobia system dwupartyjny, a wtedy sie taki Kukiz nie przebije.
    A cyrki jak dzis bedziemy mieli co 4 lata

    >to po co 460 posłów? nie wystarczyło by 3? Ot logika...

    w sumie ... moze by i wystarczylo :-)

    No ale dzieki temu, ze jest ich wiecej, to posel moze sie obrazic, jak
    mu linia prezesa nie odpowiada.

    >1) bzdura - co widac po innych systemach.

    Wymien trzecia partie w USA.

    Wymien trzecia partie w Anglii.
    Tam akurat jest kilka, ale to troche inny uklad.
    No i zobacz do czego doprowadzil :-)

> [...]
    >przecenia swoje poparcie) zadziałało to np w USA kilka razy
    >otrzeźwiająco. To jest możliwość i o to właśnie chodzi, nie zależnie

    Po pierwsze to sie nie dostanie, bo nie bedzie mial pieniedzy na
    kampanie.
    Po drugie, jak sie dostanie, to prezes nadal bedzie obrazony, a on
    bedzie jeden.
    Po trzecie - jak sie dostanie z grona kilku kandydatow, to bedzie
    reprezentowal pare % wyborcow.
    Ale wielu kandydatow nie bedzie, bo beda dwie dominujace partie :-)

> [...]
    >popierający jowy chcą zlikwidować partie polityczne i z tym
    >dyskutują, co jest głupotą, bo tak nie będzie,

    Nie - to w kukizowej utopii posel bedzie lepszy, bo bedzie dbal o
    siebie.
    A naprawde to bedzie musial dbac, zeby go prezes nastepnym razem
    wystawil :-)

    >A dlaczego twierdzisz, że będą akurat 2?

    Bo trzecia co popularnosci partia nie wygra.
    To ile tak wytrzyma ? dwie kadencje, trzy ?

    W UK miesza Szkocja ... no ale UKIP jakos wytrzymal ..

    >I znów bzdura w USA masz więcej partii, ale 2 liczące się,

    Czyli reszta istnieje teoretycznie :-P

    >ale zobacz jak działają te 2 partie, to zupełnie inna liga niż u nas,
    >one działają na innych zasadach, bo działają w innym systemie

    No i u nas tak sie te JOW skoncza, tylko ile lat to zabierze ? 30 ?

    J.