  • 61. Data: 2017-07-14 13:34:54
    Temat: Re: Nie płacił abonamentu rtv
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-14 o 13:09, J.F. pisze:

    > A jak to dla nich roznica, czy ich okradna po poinformowaniu, czy przed
    > ? :-)

    > To fakt. Ale skoro TK orzekl, ze to dopuszczalne, to jaka roznica ? :-)

    Gdyby nie kierował się dobrem budżetu, może by nie orzekł tak?

    > Bo JOW zrobia system dwupartyjny, a wtedy sie taki Kukiz nie przebije.
    > A cyrki jak dzis bedziemy mieli co 4 lata

    Przykłady ze świata pokazują, że czy system będzie dwu partyjny, czy
    wielopartyjny i czy ktos nowy sie przebije, to jest zależne od lokalnych
    uwarunkowań.

    > Wymien trzecia partie w USA.
    >
    > Wymien trzecia partie w Anglii.
    > Tam akurat jest kilka, ale to troche inny uklad.
    > No i zobacz do czego doprowadzil :-)

    czy to quiz? można sprawdzić i napisać, tylko po co? W Wielkiej Brytanii
    jest więcej partii w parlamencie, w USA zazwyczaj są 2, we Francji jest
    jeszcze inaczej, ale pisałem już, to nie ma znaczenia, może być różnie,
    istotniejsze jest, że partie te sa wewnętrznie inne, bo system nie
    sprzyja partiom, w których liczy się tylko prezes.

    > Po pierwsze to sie nie dostanie, bo nie bedzie mial pieniedzy na kampanie.
    > Po drugie, jak sie dostanie, to prezes nadal bedzie obrazony, a on
    > bedzie jeden.
    > Po trzecie - jak sie dostanie z grona kilku kandydatow, to bedzie
    > reprezentowal pare % wyborcow.
    > Ale wielu kandydatow nie bedzie, bo beda dwie dominujace partie :-)

    dumanie dumanie dumanie, a życie pokazuje co innego - działo się to
    niewiele razy, bo nie było takiej potrzeby, ale się działo - polecam
    prześledzić np wybory w USA, gdy centrala i kandydat na kandydata mieli
    inne poglady i startowal niezależnie i zdarzało się, że się dostał. Sama
    taka możliwość powoduje to, że to nie musi byc częste, są to sytuacje
    bardzo jednostkowe, bo sam fakt, że tak można, powoduje, że w partiach
    jest inna struktura.

    > Nie - to w kukizowej utopii posel bedzie lepszy, bo bedzie dbal o siebie.
    > A naprawde to bedzie musial dbac, zeby go prezes nastepnym razem
    > wystawil :-)

    O to chodzi, że tak jest teraz, a właśnie w jow-ach niekoniecznie. Teraz
    jest w zasadzie taki ktoś pozbawiony biernego prawa wyborczego.

    > No i u nas tak sie te JOW skoncza, tylko ile lat to zabierze ? 30 ?

    wiesz, jak nie zrobisz pierwszego kroku, to nigdy nie będzie.
    inaczej będziesz miał
    "Jak zacznę zarabiać i oszczędzać, to bogaty będę za 5-10 lat" eee to
    nie zarabiam, i po 5 latach cały czas będzie w tym samym momencie i caly
    czas będziesz biedakiem, bo nie chcesz zacząć, bo dopiero za 5-10 lat
    będzie dobrze, jak zaczniesz więc masz to w nosie i caly czas wolisz być
    biedny i narzekać?

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 62. Data: 2017-07-14 18:45:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.07.2017 o 12:04, Olin pisze:

    > Może prościej byłoby odwołać prezydenta ustawą sejmową, a nowego - wraz z
    > zestawem długopisów wysokiej jakości - mianuje jakiś mało zapracowany
    > minister; może być Bańka albo Gróbarczyk.

    To jest myśl. Myślę, że w sumie najskuteczniej ustawą mianować prezesa
    na króla.

    Shrek

  • 63. Data: 2017-07-15 10:18:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Jul 2017 13:34:54 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Gdyby nie kierował się dobrem budżetu, może by nie orzekł tak?

    No ale przeciez rzad by podniosl sprawe budzetu na rozprawie.
    Wiec czemu mialoby byc inaczej ?

    Blad taktyczny Tuska - trzeba to bylo zrobic wczesniej lub wcale, i
    zostawic deficyt PIS :-)

    > Przykłady ze świata pokazują, że czy system będzie dwu partyjny, czy
    > wielopartyjny i czy ktos nowy sie przebije, to jest zależne od lokalnych
    > uwarunkowań.

    Dopiero jak wyborcy beda strasznie niezadowoleni z dwoch glownych
    partii :-)
    A to "strasznie niezadowoleni" zle swiadczy o kilku poprzednch
    kadencjach.

> [...]
    > prześledzić np wybory w USA, gdy centrala i kandydat na kandydata mieli
    > inne poglady i startowal niezależnie i zdarzało się, że się dostał.

    Raz jeden na Alasce znam, a wiecej ?

    Nawiasem mowiac takiego kandydata to wyp* na zbity pysk - podzieli
    wyborcow wlasnej partii, i wygra ta druga.

    > O to chodzi, że tak jest teraz, a właśnie w jow-ach niekoniecznie. Teraz
    > jest w zasadzie taki ktoś pozbawiony biernego prawa wyborczego.

    A w JOW bedzie mial teoretyczne, ale bez partyjnej tuby bedzie mu
    trudno.

    Mamy JOW w senacie - zobacz jaki tam sklad.

    > wiesz, jak nie zrobisz pierwszego kroku, to nigdy nie będzie.
    > inaczej będziesz miał

    Biorac pod uwage, ze ten docelowy system JOW wcale nie mus byc lepszy
    od obecnego ... to moze odczekac te lata w obecnym systemie, az sie
    cos wyklaruje ...

> [...]
    > czas będziesz biedakiem, bo nie chcesz zacząć, bo dopiero za 5-10 lat
    > będzie dobrze, jak zaczniesz więc masz to w nosie i caly czas wolisz być

    a potem przyjdzie inflacja i sie okaze, ze narobiles sie, a ciagle
    biedny jestes :-)

    IMO to niepotrzebnie mieszasz dwie rzeczy - zarabianie i oszczedzanie.
    Zarobic zawsze warto ... choc potem przyjdzie PIS i uniewazni :-)

    P.S. Jak jest z wyplatami sedziow TK, tymi co to niezaprzysiezeni, i
    tymi, co to nielegalnie zaprzysiezeni ?

    J.

  • 64. Data: 2017-07-16 08:59:02
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > Dnia Fri, 14 Jul 2017 13:34:54 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):
    > [....]
    > P.S. Jak jest z wyplatami sedziow TK, tymi co to niezaprzysiezeni, i
    > tymi, co to nielegalnie zaprzysiezeni ?

    Od czasów Rzepińskiego nie są zaprzysiężonymi sędziami TK więc nic im sie
    nie płaci, nie mają immunitytetu, praw i obowiązków sędziego TK. Są zwykłymi
    obywatelami RP, bo takie jest prawo.

  • 65. Data: 2017-07-16 23:17:26
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Sun, 16 Jul 2017 08:59:02 +0200, w <okf2sb$5ei$1@node2.news.atman.pl>,
    "Danusia" <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Od czasów Rzepińskiego nie są zaprzysiężonymi sędziami TK więc nic im sie
    > nie płaci, nie mają immunitytetu, praw i obowiązków sędziego TK. Są zwykłymi
    > obywatelami RP, bo takie jest prawo.

    Akurat prawo mówi co innego, reszta generalnie się zgadza.
    Aczkolwiek gdyby zaczęli starać się o odszkodowania, to ciekawe rzeczy mogłyby
    wyjść.

  • 66. Data: 2017-07-17 07:56:49
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    "Danusia" <d...@w...pl> napisał(-a):

> [...]

    > Akurat prawo mówi co innego, reszta generalnie się zgadza.
    > Aczkolwiek gdyby zaczęli starać się o odszkodowania, to ciekawe rzeczy
    wyjść.

    Prawo mówi że sędzią TK zostaje sie po zaprzysiężeniu przez Prezydenta.
    Do czasu zaprzysiężenia jest się osobą wybraną na stanowisko sędziego TK, a
    nie sędzią TK (tak jak np. osoba desygnowana na premiera, premierem zostaje
    po zaprzysiężeniu przez Prezydenta, a Prezydent elekt Prezydentem zostaje po
    złożeniu ślubowania przed Zgromadzeniem Narodowym).
    Nawet Rzepiński sie do tego stosował.

  • 67. Data: 2017-07-17 08:15:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-15 o 10:18, J.F. pisze:

    > Dopiero jak wyborcy beda strasznie niezadowoleni z dwoch glownych
    > partii :-)
    > A to "strasznie niezadowoleni" zle swiadczy o kilku poprzednch
    > kadencjach.

    a to różnie i znowu niekoniecznie 2.

    > Raz jeden na Alasce znam, a wiecej ?

    Kilka razy (pomijam juz fakt, ze nawet obecnie w ichnim senacie jest 2
    senatorów niezrzeszonych)

    > Nawiasem mowiac takiego kandydata to wyp* na zbity pysk - podzieli
    > wyborcow wlasnej partii, i wygra ta druga.

    Niekoniecznie, różnie bywa. Nawet w Pl, poszukaj sobie po wyborach na
    prezydentów miast, do drugiej tury przechodzili osoba, która odeszła z
    danej partii i kandydat tej partii. Więc to nie do końca jest tak jak
    piszesz. Stosujesz bardzo uproszczone modele, przez co wszystko wydaje
    się niby jasne, ale nijak nie przystaje do rzeczywistości.

    > A w JOW bedzie mial teoretyczne, ale bez partyjnej tuby bedzie mu
    > trudno.
    >
    > Mamy JOW w senacie - zobacz jaki tam sklad.

    Przecież pisałem o tym wcześniej kilka razy
    1) wielkość okręgów
    2) dyskryminacja przez ordynację osób niezwiązanych z partią w sejmie...

    > Biorac pod uwage, ze ten docelowy system JOW wcale nie mus byc lepszy
    > od obecnego ... to moze odczekac te lata w obecnym systemie, az sie
    > cos wyklaruje ...

    na razie to zamiast klarować, jest coraz bardziej patologicznie, więc
    nie, nie ma co czekać, ten system się nie sprawdza, dodatkowo jak
    napisałem, jest antydemokratyczny.

    > a potem przyjdzie inflacja i sie okaze, ze narobiles sie, a ciagle
    > biedny jestes :-)

    jeśli ktoś nie umie oszczędzac, to jest taka możliwość. Ale widzę, że Ty
    wolisz nie oszczędzać, bo to za daleko, żyj sobie jak ten konik polny,
    ale może nie dawaj rad innym?

    > IMO to niepotrzebnie mieszasz dwie rzeczy - zarabianie i oszczedzanie.
    > Zarobic zawsze warto ... choc potem przyjdzie PIS i uniewazni :-)

    Bzdura, nie ma tu niepotrzebnego mieszania. Zarabianie i mądre
    oszczędzanie się uzupełniają i napędzają, proponuję trochę poszukać na
    ten temat.

    > P.S. Jak jest z wyplatami sedziow TK, tymi co to niezaprzysiezeni, i
    > tymi, co to nielegalnie zaprzysiezeni ?

    A czemu mnie pytasz? co to ma do wątku?

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 68. Data: 2017-07-17 08:17:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2017 o 23:17, rg pisze:

    > Akurat prawo mówi co innego, reszta generalnie się zgadza.
    > Aczkolwiek gdyby zaczęli starać się o odszkodowania, to ciekawe rzeczy mogłyby
    > wyjść.

    Teraz to już raczej nic ciekawego w sądach się nie stanie (nad czym
    ubolewam, bo sam jestem w podobną sprawę "zamieszany"). Ciekawe to może
    być co najwyżej uzasadnienie wyroku, gdzie sędzia będzie się wył, żeby
    uzasadnić dlaczego nikt go nie przekona że białe jest białe.

    Shrek

  • 69. Data: 2017-07-17 20:16:40
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Mon, 17 Jul 2017 07:56:49 +0200, w <okhjj1$hh$1@node1.news.atman.pl>, "Danusia"
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Prawo mówi że sędzią TK zostaje sie po zaprzysiężeniu przez Prezydenta.

    Nie, prawo akurat nic o tym nie mówi, a nie ma komu orzec stanu faktycznego.
    (prawo nawet mówi coś przeciwnego -- sędzią zostaje się po wyborze przez
    parlament).

  • 70. Data: 2017-07-18 08:52:38
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    <d...@w...pl> napisał(-a):

> [...]

    > faktycznego.
    (prawo nawet mówi coś przeciwnego -- sędzią zostaje się po wyborze przez

    Istnieje coś takiego jak wada prawna wyboru. Np w glosowaniu 20 posłów
    głosowało na 2 ręce, uchwała o wyborze została podjęta. Po sprawdzeniu
    zapisu z kamer następnego dnia sejm kolejną uchwałą anulował uchwałę o
    wyborze na sędziego TK ze względu na wadę prawną wyboru.
    Jeżeli w międzyczasie zostałby on zaprzysiężony przez Prezydenta, to
    odwołany mógłby zostać tylko przez zgromadzenie ogólne sędziów TK (ponieważ
    po zaprzysiężeniu został sędzią TK a nie tylko osobą wybraną na to
    stanowisko), czyli sejm nie mógłby już podjąć uchwały o anulowaniu wyboru.
    Jeżeli jest osobą wybraną ale jeszcze nie zaprzysiężoną, czyli jeszcze nie
    jest sędzią TK, to uchwała sejmu o anulowania wyboru ze względu na wadę
    prawną jest ważna (ani w Konstytucji ani w ustawach nigdzie nie pisze że
    organ wybierający po stwierdzeniu wady prawnej wyboru nie może anulować
    swojej własnej decyzji o wyborze).